خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
دانلود زیرنویس فارسی
رزرو آنلاين هتل خارجي
بسکتبال
فلنج
بررسی تجارت و قاچاق زنان
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 13 ارديبهشت 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
بررسی تجارت و قاچاق زنان

پایان نامه بررسی تجارت و قاچاق زنان در 80 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی تجارت و قاچاق زنان

پایان نامه بررسی تجارت و قاچاق زنان
مقاله بررسی تجارت و قاچاق زنان
پروژه بررسی تجارت و قاچاق زنان
تحقیق بررسی تجارت و قاچاق زنان
دانلود پایان نامه بررسی تجارت و قاچاق زنان
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

پایان نامه بررسی تجارت و قاچاق زنان در 80 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه 

از ابتدای دهه 1990 میلادی، موضوع قاچاق زنان در سطح جهانی ابعاد گسترده ای یافت بعضی کشورها در امر واردات زنان یا خروج آن به صورت کالا و کارگر مبنی فعالیت دارند.

استفاده صنفی و ابزاری از زنان در دوره های مختلف از جوامع بشری به منظور بهره برداری سیاسی، مادی و جنسی همواره مورد توجه عده ای از اشخاص مسئول، سیاستمداران، سودجویان مادی و افراد هوسران بوده حتی قبل از ظهور دین مبین اسلام  حتی قبل از ظهور دین مبین اسلام دختران به علت اینکه شاید در جنگ ها به اسارت دشمن در آمده در تملک دیگری قرار می گرفتند توسط اعراب زنده به گور می شدند.

متأسفانه در خاورمیانه خصوصاً کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس این جریان رنگ به خصوصی به خود گرفته و یادداشتهای کلان عده ای از مفسدین سودجو را بر آن داشته تا با تشکیل شبکه های سازمانیافته نسبت به شکار دختران و زنان کشورهای منطقه و انتقال آنان به دبی اقدام نمایند. ره آورد و محصول این جریان اشاعه فحشا و منکر در جوامع اسلامی و ریختن دیوار اعتقادات آماد اجتماع و ترویج فرهنگ ابتذال می باشد.

قاچاق زنان یکی از جنایات حائز آثار اخلاقی و اجتماعی قابل توجهی بوده و از رشد فزاینده ای برخوردار است. حسب برخی اظهار نظرها، قاچاق اشخاص امروزه در نیان انواع تجارت، جنایت سازمان یافته سریعترین رشد را داشته و توسط شبکه های ناشناخته اداره می شود.

سعی شده در تحقیق حاضر به بررسی و عوامل و گستردگی موضوع و در انتها به تحلیل یافته ها و ارائه راهکارها و پیشنهاد برای کاهش این پدیده غیر اخلاقی پرداخته تا ان شاءالله در آینده شاهد حذف آن از جامعه عزیزمان باشیم.

بیان مسأله

ظاهراً قرن ها از سقوط شیوه برده داری در سراسر جهان می گذرد اما با کمال تأسف باید گفت که شمار بردگان در سال های آغازین قرن بیست و یکم در سایه دکترین نظم نوین جهانی بسی افزون تر در بردگان قرن شانزدهم و هفدهم میلادی است. بردگانی که خرید و فروش می شوند و ناخواسته به پست ترین و شنیع ترین کارها یعنی تن فروشی و روسپی گری تن می دهند.

روسپیگری و انحرافات جنسی از کهن ترین و با سابقه ترین  کجرویهای بشری که رد پای آن را می توان در طول تاریخ مشاهده کرد.

مسئله قاچاق اشخاص، معمولاً بر اساس قاچاق زنان، کودکان، یا قاچاق برای بهره کشی جنسی مورد بحث قرار می گیرد در حالی که قاچاق پدیده ای بسیار گسترده تر در سطح جهانی به شمار می رود. به طوری که بسیاری از زنانی که در گریز از فقر و جستجوی یافتن یک زندگی بهتر به ترک خانه و میهن خود دست زده اند، نه تنها به آن دست پیدا نکرده بلکه بیش از پیش در گردابی فرورفته که هیچ راه گریزی نمی توان یافت.

بسیاری از این زنان که اثیر دست قاچاقچیان انسان می شوند، تنها قصد دارند با پیدا کردن کاری نسبتاً پر درآمد خود و خانواده خویش را از فقر شدیدی که گرفتار آن هستند برهانند، اما گرفتار شده و سرنوشتی به مراتب سیاه تر از میهن پیدا می کنند.

انسانهای بی اراده، سرگشته و بی هدف در جامعه، با رفتارهای خارج از عرف و ضد قانون به کانونهای نا امنی و ناهنجار تبدیل شده و با وارد نمودن آسیبهایی به اجتماع، به نوعی زمینه تهدیدات خارجی را نیز فراهم می آورند. لذا این سؤال مطرح می گرد که چه عواملی در بروز این مسئله نقش داشته و چگونه و با چه راهکارهایی می توان آنرا کنترل و کاهش داد؟

اهمیت مسأله پژوهش

مسأله تجارت زنان پدیده ای اجتماعی است که نیاز به پژوهش وسیع و بررسی و کار تحقیقاتی دارد. اگر پیشگیری و درمان نشود با گسترش آن سلامت اخلاقی و اجتماعی را تهدید بلکه دستخوش نابسامانی خواهد نمود.

تجارت زنان و دختران در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشت شماراین این زنان هر سال از 700 هزار تا 2 میلیون نفر درسال برآورد می شود. در بسیاری ازکشورها مجازاتی برای قاچاقچیان انسان وجود ندارد و احتمال شناسایی و دستگیری آنها بسیار اندک است. بهره جویی از روابط جنسی- ابتدائی ترین مسائل انسانی- تا به آنجا پیشرفته که شبکه های اقتصادی «زن» را مانند کالایی صادراتی در فهرست اقلام سودآور قرار داده اند و با تمسک به هر وسیله ای راه را برای کسب درآمد هرچه بیشتر خود فراهم می کنند.

فرهنگ سازی تدریجی درست ترین راه است، اما در برابر هجوم این موج چگونه می توان ساکت ماند؟ جامعه ماتحت شرایط جهانی شدن ومتأثر از برنامه های ضد اخلاقی ماهواره، اینترنت و ... و نیز عدم برنامه ریزی برای نسل پویا و تأثیر گذار جهان و عدم به کار گیری انرژی فوق العاده آنان در جهت مثبت اختلافات فراوانی را چه به صورت آشکار و چه به صورت پنهان در خود جای داده که تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی منجر به اتخاذ تصمیمات جدید و صدور دستورالعمل هایی است نقش پلیس را در پیشگیری از ناامنی پر رنگ می نماید.

رفتار این افراد کم توجه به جامعه سبب ایجاد بی اعتمادی اجتماعی، انحرافات اجتماعی و شیوع بیماری هایی مختلف گشته، جامعه ای که اکثر افراد آن را جوانان تشکیل می دهند  نیازبه مراتب در برابر هر یک از این تهدیدات را داشته و دارند.

بی بندو باری زنان موجب افزایش تعداد بیماران مقاربتی و ایدز، کم شدن آمار ازدواج، افزایش نرخ طلاق، افزایش سقط جنین های غیر قانونی وتولد کودکان می شود که این کودکان به قاچاق مواد مخدر و تن فروشی کشیده می شوند.

اهداف پژوهش

در سطح نظام اجتماعی، مدیریت نیازها شامل بررسی و شناخت نیازها و ذائقه های جامعه،           عرصه های تغییر و تحول در نیازها، مشکلات و معضلات در ارضای نیازها، هم راستایی نهادهادر سرمایه گذاری برای ارضای نیازهای واقعی از ضرورتهای اساسی است که در ارتباط وسیعی با امنیت اجتماعی دارد.

اهدافی را که می توان در پژوهش به دنبال آن بود شناسایی دلایل اغفال این افراد قصد و انگیزه ای که از خروج کشور ب آن مرتبط است اغفال صورت گرفته، شناسایی خلاهای موجود حقوقی قانونی فرهنگی و ...، ایجاد در روشهای جایگزین و همچنین شرایط چگونه فراهم می گردد تا شخصی از کشور خارج اسناد مدارک تهیه گردد.

این افراد دانسته یا ندانسته وجه بین المللی ایران را در معرض خطر قرار داده و سبب خدشه دار شدن استقلال و تمامیت ارضی گردیده و این سبب می گردد تا پیشنهاداتی گردد تا در مبارزه مؤثر واقع گردد. همچنین  این طرز برخورد سبب ایجاد نوعی آرامش روانی نیز برای خانواده ها               می گردد.

با نگاهی به صفحات روزنامه ها و سایت های اینترنتی در می یابیم که در سالهای اخیر قاچاق زنان و دختران و حتی کودکان چه ابعادی رو به رشدی به خود گرفته است و در دورتان پیشرفتهای صنعتی وعلمی مسئله ای نیست که انسان را به فکر چاره جویی نیندازد.

شناسایی زمینه قاچاق زنان، ریشه هاو جوانب مختلف این پدیده و مراکزی همچون آرایشگاه ها و ویدئوکلوپ ها سالن های ورزشی و ... و قول های کاذب برای کاریابی اخذ کارت اقامت در خارج و قبولی در دانشگاه ها می باشد.

حال به هر دلیلی فرد به راه کشیده شده برخورد جامعه طوری باید باشد که در فرد ذهنیت ایجاد نگردد که به سمت خلاف خود بازگشته و زمینه برای ادامه کار برای او فراهم شود بلکه شرایطی فراهم شده که احساس امنیت و آرامش بنماید.



یافته های پژوهش

پیامبر و قرآن متناسب با اوضاع عمر رسالت، گام به گام و واقع بینانه، در جهت تغییر ساختار مرد سالاری و احقاق حقوق برابر برای زنان کوشش به عمل آورده اند. نگرش اسلام به زن و تنظیم حقوق او اینکه حیثیت  وی جنبه حق الله داردنه حق الناس حرمت او برای احدی روانیست وهمگان موظف به پاسداری ازمقام زن اند درخلال احکام دینی مشهوداست.

زن انسان است آن هم یک انسان بزرگ زن مربی جامعه است ازدامن انسانها پیدامی شوند مربی انسانها زن است سعادت وشقاوت کشورها بسته به وجودزن است زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند وباتربیت صحیح خودش کشور راآبادمی کند مبدأهمه سعادتها ازدامن زن بلند می شود .زن مبدأهمه سعادتها باید باشد .

ظلمی که به زن درفرهنگ غرب وغربی شده وبرداشت غلطی که اززن درآثارفرهنگ وادبیات غرب وجوددارد درتمام دوران تاریخ بی سابقه است . زن راوسیله التذاذ مرد معرفی کرده اند واسمش راگذاشته اند آزادی زن درحالیکه این درواقع آزادی مردان هرزه برای تمتع اززن است آنها زن رابعنوان یک موجود مصرف کننده ی دست ودلباز وکارگر کم توقع وکم طلب ارزان تلقی می کنند لکن اسلام اینها را ارزش نمی داند.

استفاده اززنان همواره مورد توجه اشخاص متمول هوسران بوده وبالطایف الحیل ودسیسه های گوناگون ,قبح فحشاء راازبین برده وبه منظور استیلاء برجوامع ویامردم تمام تلاش خودرادرترویج هنجارشکنی ها وانحطاط اخلاقی به کارمی گیرند .

تشکیل محافل عیش وعشرت درکاخهای شیوخ وبی استفاده ازوجود زنان ودختران ، پرداخت پاداش کلان به دختران باکره درمقابل ازاله بکارت توسط هرکدام ازشیوخ سبب به وجودآمدن باندها وشبکه هایی سازمان یافته جهت نشان وجذب دختران وزنان شده تاباستفاده ازروشهای گوناگون آنان رااز کشورهای هدف به کاخ حکام انتقال وپس ازتمتع شیوخ بوالهوس پاداش وجوه نقدی پرداختی راتصاحب ومبلغی رااز وجوه موصوف دراختیار زنان اغفال شده قرارگیرد .



بخش 1- ابعاد شکل گیری باندهای فساد

1- قوادان  (خانم رئیس )

2- رابطین

3- دختران فراری

4- زنان بدکاره (مطلقه – شوهردارو...)

5- مشتریان

نقش قوادان

نقش زنان قواد در تباهی کشاندن دختران و زنان ایرانی بسیار حائز اهمیت است شبکه های مافیایی با استفاده از قوادان در دبی حتی برای سایر شیخ نشین های حاشیه خلیج و بعضاً برای کشورهایی از جمله تایلند، مالزی و سنگاپور زن ایرتنی اعزام می نمایند، این شبکه که برای جمع آوری زنان و دختران ایرانی از روش های مختلف استفاده می کنند.

1- قوادان حرفه ای و کار آموزده در محیط هایی مثل مدارس، مجموعه های تفریحی- ورزشی، آموزشگاه های هنری، استخرها، سونا، سالنهای بدنسازی، ... میهمانیها و   پارتی ها با شگردهای خاص و طراحی شده وارد و دختران و زنان انگیزه دار را شناسایی و جذب می نمایند. سپس آنان را ترمیم صورت (جراهی پلاستیک) نزد پزشک متخصص و به آموزشگاه های رقص جهت آموزش رقص- آموزش های موسیقی جهت نوازندگی، مراکز بدنسازی، جهت ترمیم و بازسازی اندام و نحوه همبستر شدن با مردان و ... می برند.

2- قوادان در شناسایی دختران جهت اعزام به دبی صرفاً به شهر تهران اکتفا ننموده بلکه، اعزام رابطین و مراجعه به استانهای شمالی کشور، خوزستان، فارس، تبریز، اصفهان، کرج به شکار افراد مورد نظر خود اقدام می نمایند.

3- قوادان ایرانی بعد از شناسایی دختران و زنان مورد بحث عکس های آنها را توسط رابط به دبی ارسال و توسط قوادان ایرانی و عرب عکس ها به صورت آلبوم به شیوخ و سرمایه دارای                  ارائه می گردد.

4- آلبوم زنان و دختران ایرانی در اکثر هتلهای دبی و نزد قوادان ساکن دبی وجود داشته و افراد متمول با مشاهده آلبوم، فرد مورد نظر را انتخاب و زمینه برای ارتباط ایجاد می گردد.

5- بعد از آماده شدن دختران و زنان مورد نظر از لحاظ وضعیت جسمانی و فیزیکی از طریق آژانس های مسافرتی و توریستی و دفاتر تهیه ویزا در تهران، شیراز، خوزستان، بوشهر و دبی نسبت به تهیه ویزا با استفاده ازرابطین ودلالان خود در سفارت امارات متحده در تهران اقدام و زمینه اعزام آنها را فراهم می سازند.

چارت تشکیلاتی یک دانسینگ در هتل به شرح ذیل است:

1- رقاصه به تعداد کافی و انجام هنرنمایی در حضور مراجعین وتماشاگران

2- خواننده زن ایرانی با صدای مناسب و جذابیت درجهت جلب مشتری

  3- نوازنده حرفه ای که بتواند با ساز خود تأثیر مناسب بر روی مشتریان بگذارد.

4- متصدی بار (توزیع کنندگان مشروب) با داشتن تخصص لازم و جذابیت کافی در جهت جذب مشتری

5- تعداد قواد در جهت جذب زنان و دختران و دعوت آنها با دانسینگ به منظور جذب افراد پولدار و سرمایه دار

6- وارد کننده مشروبات قاچاق ایرانی که مشروبات مورد استفاده این دانسینگها را به صورت قاچاق از ایران و سایر کشورها (عراق، ترکیه و ... ) وارد می کنند.


بخش هشتم

علل فحشا

 علل رواج پدیده قاچاق درسه بخش فرهنگی، اقتصادی وحقوقی قابل بررسی است.

برخی از صاحبنظران فقر وبیکاری را عامل گرایش قاچاقچیان به این شغل کثیف می دانستند. ولی فقر، به تنهایی عامل انحرافات اجتماعی نیست و نمی تواند مسأله ای برای نظام اجتماعی ایجاد کند، فقر زمانی تأثیر گذار است که در مقابل آن تصویر یا گفتار یا آرزوهای بلند پروازانه ارائه شود، در آن صورت فقر غیر قابل تحمل می شود.

گسترش خرده فرهنگک های منحرف  معمولاً قاچاقچیان و بعضاً قربانیان قاچاق، جزو خرده فرهنگ های منحرف می باشند به این معنا که آنها درون فرهنگی زندگی می کنند که با ارزشها و هنجارهای مسلط جامعه، متفاوت و حتی مغایر است. این فرهنگ انحرافی، محصول دسترسی به وسایل ارتباط جمعی جهانی، چون اینترنت، ماهداره و استفاده مداوم از فیم های غیر مجاز و ... است که شخصیت اجتماعی فرد، ارزشها و هنجارهای او را تغییر می دهد به طوریکه فرد  را در گروه های دوستی به سوی تشکیل خرده فرهنگی سوق می دهد که با ارزش ها و هنجارهای اصلی جامعه مخالف و حتی گاهی در تضاد است. افزایش شاخص هایی نظیر سنت گریزی، احساس تنهای، بیگانگی اجتماعی، کاهش گرایش های مذهبی و اخلاقی و گرایش به تجملات نشانه جذب فرد در خرده فرهنگ های منحرف است.

 

ضعف اعتقادات دینی

از آنجاییکه زپقاچاق زنان، فعلی حرام و مستلزم ارتکاب محرمات بیشماری است؛ لذا مؤمن واقعی، هرگز اقدام به این عمل نواهد کرد. و این پدیده معلول ضعف اعتقادات دینی است، زیرا یکی ا ز عوامل بازدارنده انواع وسوسه های شیطانی، اعتقادات و باورهای دینی است و فردی که در باورها و اعتقادات دینی خود سست و بی پایه است، احتمال فرو غلطیدن فرد به انواع بزهکاری وجود دارد. انسانی که ایمان ندارد ، در نیمه راه می ماند، یا بر می گردد یا اینکه برای حل مشکل به انواع بزهکاری ها دست می زند. امروزه، یکی از راه های تهاجم فرهنگی ای است که سعی کنند جوان های مؤمن را ازپایبندی متعصبانه به ایمان که حافظ تمدن است منحرف کنند و آنها را غرق در فساد و شهوترانی و میگساری کنند.

خودآگاهی و توجه به این که انسان موجودی علوی وبرتر است و گوهری ارزشمند و بی مانند در خود دارد، او را به دلیل حب ذات – به حراست و پایداری از کرامات ذاتی خویش فرا می خواند و به سوی ارزش های متعالی اخلاق سوق می دهد. «اکرم نفسک عن کل دینه لن تضاض بما تبذل من نفسک عیوضاً. یعنی دامان نفس خود را از هرپستی  پاکیزه دار! زیرا در مقابل آنچه از گوهر نفس خویش بخشی، بهایی دریافت نمی کنی.» پس واضح است کسی که دارای اعتقاد ضعف است معنای این سخن حضرت علی (ع) را متوجه نمی شود و به این امر بسیار قبیح تن می دهد. حیا یکی از مهمترین صفات انسانی است که تأثیر فراوانی بر حوزه های مختلف زندگی اخلاقی ما دارد. نقش بارز این تأثیر، بازدارندگی است. امام علی (ع) نیز فرمود: «حیا پیشه کن که حیا نشانه نجابت است».

اهمیت حیا در حدی است که امام صادق (ع) فرمود: «ایمان ندارد کسی که حیا ندارد».

امام علی (ع) در جایی دیگر می فرماید: «ثرمه حیا عفت و پاکدامنی است».

یکی دیگر از مهمترین صفات نفسانی بازدارند، عفت و پاکپدامنی است. عفت در لغت به معنای خود داری از انجام قبیح و ناپسند است. غریزه جنسی یکی از قوی ترین شهوات است. محدود کردن آن در حوزه بهره وری های مشروع و جلوگیری از تجاوز آن به قلمرو محرومات، «عفت دامن» یا پاکدامنی نام دارد. «و کسانی که ]وسیله[ زناشویی نمی یابند، باید عفت ورزند تا خدا آنان را از نفس خویش بی نیاز گرداند.» و در روایتی از حضرت علی(ع) می فرمایند: «عفت زیور فقر است و سپاس زیور تمکن»  . بنا به گفته حضرت نمی توان فقر را دلیلی بر انجام اعمال منافی عفت دانست بلکه باید در فقر نیز عفت پیشه کرد. به عبارت و بیان دیگر نبود عفت و حیا نوعی ضعف اعتقادی است.نارسایی بین فرهنگ و ساخت اجتماعی

هرچقدر که جامعه دارای اهداف معینی باشد و ابزار ها و راه های قانونی دستیابی به آن اهداف نیزتعیین شده باشد وقوع انحرافات نیز کاهش می یابد. اما اگر در جامعه، اهداف زندگی، به سوی اهدافی مادی تغییر کند و ارزش های اجتماعی معنوی به مادی تحول یابد و از سوی دیگر راه های مشروع رسیدن به این اهداف مشکل و غیر قابل دسترس باشد (مثلاً فرصت های شغلی برای کسب در آمد متناسب با جمعیت نباشد) افراد می کوشند از طریق غیر مشروع به آن اهداف مادی دست یابند. به عبارت دیکر گاهی افراد، اهداف جامعه (پول دار شدن) را می پذیرند، اما راه های مشروع(کاکردن در مشاغل مشروع)دستیابی به آن اهداف را قبول ندارند. لذا برای کسب  پول، به قاچاق مواد مخدر فحشا و قاچاق زنان کشیده می شوند.

نامناسب بودن پاداش ها و نقش ها

یکی از علل گرایش افراد به شغل قاچاق زنان، عدم تناسب نقش های افراد با پاداشهاییاست که دریافت می کنند. برای مثال در شرایطی که یک قاچاقچی انسان، دارای درآمد و موقعیت اقتصادی بلایی است و قانون هم معترض آن نمی شود، بی شک به سوی مشاغل کاذب و غیر قانونی همچون قاچاق زنان متمایل خواهد شد.

سودآور بودن قاچاق

قاچاق زنان و دختران پس از مواد مخدر از سودآورترین نوع قاچاق است.

نبود فرصت های شغلی

نبود فرصت های شغلی مناسب، موجب ایجاد مشاغل کاذب و نامشروعی همچون قاچاق می شود که این امر، هم در مورد قاچاقچیان  و هم درباره قربانیان قاچاق صادق است. به این ترتیب مشاهده می شود که عده ای از مرزنشینان به دلیل نبود مشاغل مولد به سوی کارهای واسطه ای و قاچاق گرایش پیدا می کنندکه با سیاست گذاری های مطلوب به منظور ایجاد اشتغال مولد در مناطق مرزی کشور، می توان با این پدیده شوم مبارزه کرد.قاچاقچیان انسان نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر انواع قاچاق، کمتر احساس خطر می کنند، زیرا در صورت شناسایی و دستگیری باندهای قاچاق انسان، متقاعد کردن قربانیان به ارائه شهادت علیه این باندها، بسیار دشوار است آنها اغلب به سبب ترس از انتقام گیری قاچاقچیان و باند آنها، از اعضای خانواده خود و فقدان حمایت های لازم از شاهدان حاضر، شهادت در دادگاه نیستند. این برده های مدرن در محل اقامت خود هیچ وسیله دفاعی ندارند و هیچ نهاد رسمی از آنها پششتیبانین ی کند، در نتیجه همه همه سرنوشت آنان ذر باندهای فساد مافیایی انسان است، که در صورت هر نوع مقاومت، به بدترین سرنوشت مبتلا خواهند شد.وجود مسائل و مشکلات درونی و تصویر غلطی که زنان در جامعه از خود دارند، جنس ضعیف، موجودی انفعالی و عامل ارضای غرایز جنسی، معرفی می شود.

دانلود بررسی تجارت و قاچاق زنان







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تجارت و قاچاق زنان ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->