خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 21 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word

موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word

دانلود موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word

موضوع پروژه کنترل کیفیت
پروژه کنترل کیفیت
دانلود پروژه کنترل کیفیت
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 13175 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

 

مقدمه

 

کلیات

 

 

6

  • ·        آشنایی با واحد مربوطه

8

نیروی انسانی

8

مشتریان

8

محصولات

8

درصد تأمین نیاز بازار

8

وضعیت فروش

8

طراح های در دست اجرا

9

امکانات آزمایشگاه

9

دانش فنی و همکاریهای تکنولوژیکی

10

گواهی های سیستم کیفیت

 

ادبیات موضوعی

 

11

  • ·        کنترل کیفیت

12

کارآیی و اثربخشی کیفیت

12

مفاهیم و تعاریف کیفیت

12

تعریف کیفیت از دیدگاه فلسفی

13

تعریف کیفیت مبتنی بر محصول

13

سایر تعاریف

13

ابعاد کیفیت

14

رقابت در ابعاد کیفیت

15

اعصار کیفیت در آمریکا

16

دوران بازرسی

16

کنترل کیفیت آماری

17

تضمین کیفیت(qa)

19

کنترل کیفیت فراگیری

20

مدیریت کیفیت استراتژیک

21

تکامل روش شناسی

25

7 ابزار مدیریت

26

کنترل فرآیند

26

بهبود تدافعی

26

بهبود تهاجمی

27

پیشینه مدیریت کیفیت

29

تاریخچه سیستم های کیفیت در ایران

31

نمودار ساختار عمومی مدیریت کیفیت

32

سیر تحولی مفاهیم کیفیت

33

آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ T.Q.M

37

هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر

41

سطوح قابل قبول کیفیت

42

هزینه کیفیت

44

شاخص های رقابتی

45

اصول حاکم بر سیستم های مدیریت کیفیت

48

جمع بندی

51

تاریخچه تأسیس سازمان بین المللی استاندارد     Iso

51

استاندارد بین المللی ایزو 9000

53

کلیات

 نگرش فرآیندی

55

56

ارتباط ISO9001 با ISO9004

59

سازگاری با سایر سیستم های مدیریت

59

استاندارد بین المللی ایزو 9002

60

استاندارد بین المللی ایزو 9003

60

عناصر مدیریت کیفیت و سیستم کیفیت

61

استانداردهای سری ISO9000 از گفتار تا عمل

63

شرکتهای گواهی دهنده

64

استقبال جهانی از استانداردهای سری ISO9000

64

نگرشی به روند کار د رکانادا

65

عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری ISO9000

69

نتیجه گیری و پیشنهاد

73

منابع و مأخذ

 

74

اجرا در سازمان

 

 

  • ·        روش اجرایی بازرسی و ازمون و تعیین وضعیت آن

75

اهداف

76

دامنه و کاربرد

76

مراجع و مأخذ

76

تعاریف

76

روش اجراء

77

سوابق کیفیت

86

  • ·        دستورالعمل چراغ جلو 206

87

دستورالعمل کنترل ظاهری قطعه

جدول عیوب ظاهری با ذکر مسولیت هر ایراد (ایراد سازنده یا مشتری)                                                         

88

88

 

دستورالعمل کار با دستگاه و روش تست عملکردی

95

جدول کلی عیوب ظاهری

99

  • ·        اقدامات اصلاحی روی چراغ جلو پژو 206

100

شرح ایرادات و اقدامات اصلاحی

100

 

پیشنهادات و انتقادات

 

 

  • ·        پیشنهادات

105


کنترل کیفیت

كارآئی و اثربخشی كیفیت


كیفیت چیست ؟ منظور از كارآئی و اثربخشی چیست ؟ نقش كیفیت به عنوان پیش برنده تعالی چیست؟ آیا باید بر كیفیت محصولات تمركز داشت یا بركیفیت فرآیند ؟ از چه ابزارهائی ، در چه مقاطعی و چگونه باید استفاده نمود تا كیفیت مورد نظر با كارآئی و اثربخشی لازم محقق گردد ؟

پاسخ ساده و كوتاه به این سوالات مقدور نیست ، زیرا این موارد ابعاد متعددی را در یك نظام كلان در بر می گیرند . برای درك موضوع در این مقاله براساس وقوع چهار انقلاب در تفكر مدیریت ( تمركز بر مشتری ، بهبود مستمر ، مشاركت همگانی و شبكه سازی اجتماعی ) ، مسیر تكامل كیفیت را در شركت های متعالی كه رهبری بازار را در دست دارند ، به تصویر می كشیم . این موضوع شامل چهار مفهوم تطبیق كه در بردارندة چهار سطح كیفیت است ، می باشد . این چهار تطبیق عبارتند از :

• تطبیق با هزینه

• تطبیق با آخرین نیاز

• تطبیق با استاندارد

• تطبیق“با“ بهره برداری

مفاهیم و تعاریف كیفیت : quality

كیفیت از جمله واژه هایی است كه علیرغم قدمت آن از تعریف مشخص و یكسانی نزدهمگان برخوردار نیست. مروری بر ادبیات دانشگاهی حاكی از آنست كه كیفیت از چهار منظر مختلف مورد كنكاش قرار گرفته است :

- از منظر فلسفه كه بر جنبه های تعریفی آن متمركز شده است .

- از منظر اقتصاد كه بر حداكثر كردن سود و نقطه تعادلی بازار تمركز دارد.

- از منظر بازاریابی كه بر روی متغیرهای رفتار خرید و رضایت مشتری تمركز دارد.

- از منظر مدیریت عملیات كه بر مهندسی فعالیتها و كنترل تولید تمركز دارد.

تعریف كیفیت از دیدگاه فلسفی :

از دیـدگاه فلـــسفی كیفیت نه ذهن است و نــه ذات ، بلكه یك هویت ســومی اســت مستقل از این دو؛ كیــفیت چیزی است كه نمی تواند به سادگی تعریف شود ولی چیزی است كـــه همــگان آنرا مـــی فهمند.
تعریف دیگری از منظر فلسفی ارائه شده است به این مضمون كه كیفیت حالتی از تعالی است كه بر خوب بودن و مرغوبیت دلالت دارد و قابل تفكیك از مرغوبیت ضعیف می باشد ؛ كیفیت دستیابی یا رسیدن به بالاترین حد استاندارد در مقابل عدم تناسب و تقلبی بودن است .

تعریف كیفیت مبتنی بر محصول :

تعاریف ارائه شده از این منظر حاكی از آن است كه اختلاف در كیفیت ماحصل اختلاف در كیفیت برخی از صفات و مشخصه های موردانتظار می باشد؛ كیفیت مجموعه ای از صفات است كه در ویژگی های هر واحد محصول جای گرفته است.

سایر تعاریف :

علاوه بر 5 گروه تعاریف قیدشده به طور پراكنده تعاریف دیگری نیز ارائه شده است كه مهمترین آنها به این شرح است :

كرازبی معتقد است كه كیفیت عبارتست از تطابق با استاندارد ها ، مشخصه ها یا الزامات ؛ جوران كیفیت را تناسب برای استفاده تعریف نموده است ؛دربرخی منابع دیگر از عباراتی چون برآورده كردن و یا فراتر رفتن از انتظارات مشتری و ذوق زده نمودن مشتری استفاده شده است . د مینگ معتقد است كیفیت عبارتست از درجه قابل انتظار یكنواختی و قابلیت اطمینان محصول با قیمت تمام شده پائین و مناسب برای بازار.
ازنظركرازبی كیفیت رایگان است (the quality is free ) زیرا هزینه های اندك پیشگیری همواره كمتر از هزینه های كشف، اصلاح و شكست و نقص می باشد.

دانلود موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->