خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
روش تحقیق روانشناسی شغل
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
روش تحقیق روانشناسی شغل

روش تحقیق روانشناسی شغل

دانلود روش تحقیق روانشناسی شغل

روش تحقیق روانشناسی شغل
تحقیق روانشناسی شغل
پروژه تحقیق روانشناسی شغل
روانشناسی شغل
پایان نامه روانشناسی شغل
دانلود روانشناسی شغل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

روش تحقیق روانشناسی شغل

 

مقدمه:

افراد جامعه كنونی بیش از پیش نسبت به تنیدگی و پیامدهای آن هوشیار شده اند. والدین و فرزندان می دانند كه هسته خانوادگی دگرگون شده زندگی عصر ما چنان است كه در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید كار كنند تا بتوانند هزینه های روز افزون را تامین كنند. هشیاری فزاینده افراد نسبت به رویدادهای ضربه آمیز زندگی لزوم توجه را به واكنشهای افراد و شیوه ای كه در رویارویی با عناصر نتیدگی را اتخاذ می كنند ضروری كرده است.

سازمان جهانی بهداشت، بهداشت روانی را چنین تعریف می كند: بهداشت روانی در دوران مفهوم كلی بهداشت جای می گیرد و بهداشت یعنی توانایی كامل برای ایفای نقشهای اجتماعی، روانی و جسمی، بهداشت تنها نبود بیماری باعث عقب ماندگی نیست.

معیار اصلی قضاوت درباره بهداشت روانی شخص این است كه او بتواند با محیط خود مبادلات هماهنگ داشته باشد.

انسان سالم توانایی را دارد كه به طور دائم به دنبال رفع نیازهای خود برود و در محیط به جستجو بپردازد. برای نیل به این هدف او به همكاری دو عنصر حیاتی نیاز دارد: شخص و محیط.

اگر خود شخص را كنار بگذاریم هرچه در اطراف باقی می ماند محیط محسوب خواهد شد. بنابراین برای هر شخص محیط های مختلفی وجود دارد: مدرسه، محیط كار، محل سكونت و غیره.

می توان عوامل تشكیل دهنده محیط كار را به دو گروه عمده تقسیم كرد: عوامل فیزیكی و عوامل انسانی.

جای تردید نیست كه هر دو عامل می توانند بر بهداشت روانی مدیران اثر مثبت یا منفی داشته باشند.

امروزه استرس به عنوان مهمترین فاكتور به وجود آورنده امراض روحی، جسمی و رفتاری انسانها توجه پزشكان روانشناسان و دانشمندان علوم رفتاری و مدیریت را به خود معطوف نموده به طوری كه باید عنوان نمود كه فشارهای عصبی نقش مهمی در فراهم نمودن مشكلات روحی و جسمی در انسانها ایفا می كند.

مدیران به واسطه سختی كار و مسئولیت زیاد عوامل تحت فشار می باشند، استرس بازده مدیران را كاهش می دهد و براساس یافته های مطالعات متعدد، استرس ضمن كاهش بازدهی كار مدیران لذت زندگی را از افراد سلب می كند. در نتیجه بر بازده كل نظام آموزشی اثر می گذارد.


بیان مسأله

عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است. در هر طبقه و صنفی و در هر گروه وجهی، اشخاص نامتعادلی زندگی می كنند. بنابراین در مورد همه اعم از كارگر، محصل، پزشك و مهندس، زارع استاد دانشگاه و غیره خطر ابتلا به ناراحتی های روانی وجود دارد. به عبارت دیگر هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد. البته دانستن اینكه هر شخص ممكن است گرفتار ناراحتی روانی شود خود به خود كافی نیست زیرا كه بهداشت روانی فقط منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نبوده بلكه هدف اصلی آن پیشی گرفتن از وقوع ناراحتی ها می باشد. پیش گیری به معنای وسیع آن، عبارت می باشد از به وجود آوردن عواملی كه مكمل زندگی سالم و نورمال است. به علاوه درمان اختلالات جزئی رفتار، به منظور جلوگیری از وقوع بیماری های شدید روانی است.

در سالهای اخیر در كشور ایران مانند سایر كشورهای جهان علاقه مخصوصی هم از طرف مقامات دولتی و هم از جانب مردم به امر بهداشت روانی نشان داده شده است. اگرچه هنوز مدت زمانی از این توجه و علاقه نگذشته ولی اثرات آن در بهبود اوضاع بیمارستان های روانی و به كار بردن روش های صحیح در پیشگیری مشاهده می گردد. با وجود این پیشرفت های محسوس می توان گفت كه مردم ما هنوز از فهم و درك صحیح ماهیت و علل اختلالات روانی به درستی آگاهی ندارند. و متأسفانه آمارهای دقیق مربوط به این موضوع نیز در دسترس نیست. برحسب آمارهایی كه كشورهای مختلف ارائه داده اند معلوم شده است كه تعداد بیماران روانی به طور مداوم رو به ازدیاد می باشد. بعضی از تحقیقات ابتدائی در ایران نیز رشد روزافزون بیماری های روانی را تایید می كند.

«فهرست مطالب»

عنوان

صفحه

فصل اول

 

مقدمه

 

بیان مسأله

 

هدف تحقیق

 

فرضیات تحقیق

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

 

پیشینه تحقیق

 

تعاریف عملیاتی

 

فصل دوم

 

مقدمه

 

تنیدگی حرفه ای

 

منابع وابسته به محیط كار

 

تنیدگی حرفه های كنترل و نگهبانی

 

تنیدگی وابسته به افراط یا تفریط در كار

 

منابع وابسته به تطبیق فرد با محیط

 

تنیدگی ارتباطی

 

الف- مدیران

 

ب- افراد تابع

 

سبك مدیریت و روابط انسانی

 

تامین بهداشت روانی

 

ویژگی های افرادی كه سلامت روانی دارند

 

عملیاتی كه سلامتی روانی را به خطر می اندازد

 

روابط میان فردی

 

خستگی ناشی از شغل

 

فشا رناشی از كار

 

اهمیت رضایت شغلی

 

نگرش كلی فرد نسبت به شغلش

 

فصل سوم

 

تعریف آمار

 

جامعه آماری

 

روش نمونه‌گیری آماری

 

روش جمع آوری اطلاعات

 

ابزار پژوهش

 

فصل چهارم

 

تفسیر نتایج و تجزیه و تحلیل نتایج كمی و كلی پژوهش

 

فصل پنجم

 

نتیجه گیری

 

فهرست منابع

 

دانلود روش تحقیق روانشناسی شغل







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
روش تحقیق روانشناسی شغل,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->