خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
facefile.ir
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق بدمینتون

تحقیق بدمینتون

دانلود تحقیق بدمینتون

تحقیق بدمینتون
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

تحقیق بدمینتون

تاریخچه
تاریخچه و ریشه بازی بَدمینتون (به انگلیسی: Badminton) امروزی از کشور هندوستان آغاز شده‌است، از بازی که آنها به نام Poona انجام می‌دادند. این بازی که رقابتی زیبا بود توسط افسران ارتش انگلیس، ازهندوستان به کشورشان انتقال داده شد.
در قرن پنجم در چین بازی به نام (Ti jian zi) وجود داشت که در آن به توپی در هوا ضربه می‌زدند.در حدود سال ۱۶۰۰ مردم در اروپا بازی به نام«jeu de Volant» را با استفاده از یک راکت انجام می‌دادند. زمانی که افسران انگلیسی در هندوستان مستقر شدند با بازی Poona آشنا شدند و خیلی زود از آن یک رقابت ورزشی ساخته شد و آنها در اوایل سال ۱۸۷۰ آن را همراه با وسایل و تجهیزات لازم به کشورشان معرفی کردند.
یک «دوک انگلیسی» رسماً این بازی را به انگلستان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۳، بابرگزاری یک مهمانی درمحل زندگی خود (Badminton) ترتیب برگزاری بازی «پونا» را داد و این بازی از همانجا توجه سایرین را جلب کرد ومیان طبقه مرفه جامعه انگلیس شناخته شد و از آنجا گسترش یافت. آنها بازی جدید را به نام محل زندگی دوک «بدمینتون» نامیدند. (پونای کودکان کوچه و خیابان هندوستان به طبقه مرفه جامعه انگلستان رسید و نامش تغییر پیدا کرد!)
 
بدمینتون
بدمینتون قانونمند نخستین بار قوانین این بازی درسال ۱۸۷۷ نوشته شد و طی چند سال شکل زمین بازی تغییراتی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۱ زمین رسمی بدمینتون به شکل مستطیل فعلی تثبیت شد. باشگاه‌های ورزشی بدمینتون کم کم در سرتاسر انگلستان شروع به کار کردند. تا سال ۱۸۹۳ این بازی تا اندازه‌ای پیشرفت کرد که ۱۴ باشگاه برای ساختن یک اتحادیه به هم ملحق شدند.(سپس وقتی کشورهای بیشتری فدراسیون‌های خود را راه اندازی کرد این نام به «انجمن بدمینتون انگلستان تغییر پیدا کرد»). در آن زمان این انجمن یا اتحادیه قوانین مشخص و معینی را برای این بازی‌ها تدوین و نخستین و با ارزش ترین مسابقات بدمینتون که در خود انگلیس و بین ورزشکاران آنجا بود را برگزار می‌کرد. با گسترش این ورزش در میان سایر کشورها، نیاز به وجود تشکیلات بین المللی برای این ورزش حس شد. فدراسیون جهانی بدمینتون (IBF) در سال ۱۹۳۴ تأسیس شد و درحال حاضر اداره مرکزی آن در (کنت) انگلستان است.

دانلود تحقیق بدمینتون






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بدمینتون,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران

تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران

دانلود تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران

تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 374 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران

سالها پیش نه چندان دور ، بیش از دو دهه ،  رهرو   جوانى  از سرزمین   خاورمیانه  جهت   فراگیرى   فنون  رزمى  به خاور دور اعزام مى شود . این رهرو در تایپه فنون رزمى را فرا مى گیرد كه در آن سرزمین به نام  KUNG-FU-KARATO     معروف بود.

رهرو پس از بازگشت به  استادى  چیره دست در زمینه هاى  رزم ( علم تن ،     روانشناسى ، پزشكى ،  فلسفه گرائى ، روح روان ((چان))(ذن) علوم (( فیزیك )) ، ریاضیات ،  (( شیمى )) جهان مجهولات  ) مبدل مى شود. مدرك استاد را انجمنى در تایوان به نام انجمن شالبند  مشكى هاى تایوان صاد ر كرده بود، هر چند استاد بیش از آن بود كه با شال یا مدرك  دیگرى   قیاس  شود ولى پس از مراجعت از خاور دور استاد تیزبین و ژرف اندیش در سال 1351 به   تدریس GOGORIO   كه یكى از شیوه هاى  زیباى  كاراته مى باشد، نمود.  علت تعلیم این سبك را رهروان هرگز نفهمیدند بعدها استاد در جمع رهروان گفت  گوجوریو  از كونگ فوى  شائولین مركزى مشتق شده است. رهروان سرگشته و با ناباورى  پذیرفتند  و ماهها  زیر نظراستاد  به فراگیرى این سبك سپرى  شد .

ناگفته نماند كه رنگ  لباس سفید بود و پس از گذراندن مدت چهار ماه تمرین مداوم  استاد پس  از مدتها در محل تاتمى ( اوتایمى ) كلمه TAO   را  در چهار طرف  نوشت و پس از مدتى مربع تاتمى تبدیل  به دایره  اوتایمى  شد با رنگها ى  دایره كوچك  سفید در وسط و دایره  بزرگترى  در به رنگ قرمز و آخرین باز هم  دایره اى  به  رنگ سفید بود .  با كنجكاوى سئوال كردم مفهوم این رنگها چیست ؟ در جواب از استاد چنین شنیدم : به  زودى  كه شیوه جدیدى را تدریس مى كنم ، پاسخ   شما را خواهم داد . و در جلسه  بعدى  استاد به  تعلیم  شیوه ساده اى  به نام BATO  كه به گفته استاد سایه اى  از تائو بود ، پرداخت .

چند ماهى نگذشته بود كه از طرف ماْ موران حكومتى آن زمان استاد  را احضار  نموده  و ازایشان خواستند  تا كلمهَ TAO را حذف  كند، استاد این  كار  را كرد . ولى  در جمع   خصوصى  رهروان   این  چنین گفت : هر چند    تائو(TAO) هرگز نابود  شدنى نیست، ولى من      TO A(توآ )  را جانشین آن  خواهم  كرد. از استاد سئوال شد TOA   یعنى چه ؟ این دفعه  هم جواب  سئوا ل  قبلى وهم سئوال دوم را  پاسخ  گفت . استاد گفت :  در جواب  سئوالى كه چندى  قبل  كردى ، فراموش نكرده ام ، درباره رنگهاى  اوتایمى  بود  گفتم : بلى ! گفت :  رنگ  سفید  وسط  دایره علامت صلح  و دوستى  در روى  كره  زمین  است و رنگ قرمز علامت خون و پس از كمى تاُ مل گفت : ما در این دایره با كسى مسابقه نمى دهیم ، ما فقط مبارزه مى كنیم و دایره  اوتایمى ما  اول صلح و دوم خون و نهایت مرگ است .

این جواب اولین سئوال من بود و همان وقت  گفت : از امروز رنگ  لباس را عوض مى كنیم  و براى  همیشه  لباس كونگ فو  سیاه TO A  خواهد بود  و این طور تفسیر كرد   كه در كونگ فو  سیاه رنگ مقدسى است و  در مقابل رنگهاى دیگر مقاومت  مى كند  و نفوذ  هر رنگ بر آن بى اثر مى باشد وما نیز درمقابل   رنگها   و نیرنگها همچون رنگ سیاه اصا لت خود را حفظ  خواهیم كرد از نظرعلمى رنگ سیاه نمى گذارد انرژى اى كه در اثر سوخت و ساز  بدن تولید مى شود ، از دست  برود و در خویش نگه  مى دارد  و از  پیرى  زود رس  و كوفتگى و خستگى مى كاهد .

(Time of operation animal) زمان سیر حركت حیوانات.  و  سپس به  تفسیر در مورد تكنیكهاى كونگ فو توآ پرداختند و اینچنین شروع  نمود :

كونگ فو TO A   از حركت حیوانات و مبارزه و جنگ الهام گرفته  شده و  امروز با فكر  انسان كه   برترین مخلوق است ، تكامل یافته و كونگ فو  TO A شامل 73000  تكنیك   تركیب و  عكس العمل سازى است كه  با شالبند  سفیدشروع  وباگذراندن  دوره  هفت  خط  شالبند  سبز  خط  سفید مىشوند  كه درمورد  بقیه  شالها  مفصلاً در فصل دوم همین كتاب براى شما خواننده عزیز شرح خواهم داد.

...

خاطره بوجود آمدن ری كیما(شمشیر كونگ فوتو آ ) اززبان استاد گرامی نژاد 

تعریف بوجود آمدن سلاح ری كیما خالی از لطف نیست. در اصل نام شمشیر ری كیما میباشد «RIKYMA » كه در اذهان به غلط ركیما جا افتاده است. حال باید دانست ری كیما ازكجا وچگونه بدست استاد رسیده كه خود داستانی مفصل دارد.

یكی از روزها كه میخواستم ا ز منزل برای رفتن به باشگاه حاضر شوم دیدم فرزندم كامران گرامی‏ نژاد كه در آن زمان درحال تحصیل ودر دبیرستان تخت جمشید بود به اطاق من آمد وشیئی را كه در لفافی از روزنامه و  پارچه پیچیده بود جلو روی من گذاشت، گفتم این چیست ؟  گفت : تیغه شمیشر است . لفاف را بازكردم دیدم تیغه ای  بلند وبسیار زیبا وبرنده وبراق درحدود یك متر ، برق وجلایش چشم را میزد ا ز او سئوا ل كردم این تیغه  را  از  كجا   آوردی؟ گفت من یک همكلاسی دارم بنام حسین زهرائی كه او هم كونگ فو كار میكند از خارج برایش آورده اند واوهم برسم یادگار بمن داده ومنهم به شما میدهم.

ضمن تشكر از كامران وغیابا از دوستش گفتم باشد تا قبضه ای زیبا ، درخور این تیغه برایش درست كنم.  پس  از مدتی دسته شمشیر را آماده كردم كه طول آن قبضه تا نوك شمشیر یك متر وبیست وپنج سانتیمتر بود . قبضه را  باچرم مشكی روكش كردم ودرانتهای قبضه حلقه كوچكی جوش دادم تا برای بستن روبان رنگی مشكلی نداشته  باشد وبالاخره توسط یكی از دوستان جلدی از چوب بسیار ظریف ولاك الكل شده برایش درست كردم روی جلد پائین تر از قبضه را با پنج عدد ناخن پلنگ بصورت هلال ماه تزئین ویك عدد نگین عقیق در وسط هلال نصب  كردم.

دانلود تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق پیدایش كونگ فو توا در ایران,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق موسیقی هندی

تحقیق موسیقی هندی

دانلود تحقیق موسیقی هندی

تحقیق موسیقی هندی
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

تحقیق موسیقی هندی

فهرست:

آغاز سخن.............................. 2

فصل اول

جنبه های تاریخی....................... 3

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه....... 6

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند........ 15

فراگیری موسیقی هندی................... 17

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی 19

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا......... 21

وارالی، راگا.......................... 21

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا........... 21

دیپاكا، راگا.......................... 22

گونداك ری آ، راگا..................... 24

آهی ری، راگا.......................... 26

سخن آخر............................... 29

فصل دوم

رقص (Dance)............................. 31

شرح اسلایدها........................... 53

منابع و مآخذ.......................... 55

======================= بخشهایی از متن:

جنبه های تاریخی:

با نگاهی به تاریخ بشر سبك های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می كنیم كه همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیك[1] در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها[2] و دیگر آلات موسیقی ضربی[3] در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاكستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیكی به ثمر رسیده است كه در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.

آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد كهن ترین اوزان بشری هستیم كه از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی كه در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند كه در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممكن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

حتی همین نواحی جغرافیایی وسیع نیز تقسیم بندی های خاص خود را دارند و هر تقسیم بندی به نوبه خود زیر مجموعه ها و گروه بندی های متعدد دیگری را می‌طلبد، هر كدام از این مجموعه ها در نوع خود منحصر به فرد و غالباً دارای یك ویژگی بومی هستند.

برای شناسایی فرهنگ های مختلف، بوم شناسی نقش مهمی بازی می كند. بعضی از این فرهنگ های موسیقایی دوره اوج شكوفایی خود را صدها سال پیش طی كرده اند و تاثیرات به سزایی در تفكر و خلاقیت موسیقایی كشورها و سرزمین های اطراف خود داشته اند، سرزمین هایی كه جنگ ها و پیروزی های متعدد را از سرگذرانده اند، سیل‌ها و خشكسالی ها به خود دیده اند ولی همچنان سنن خود را حفظ كرده اند.

یكی از ستبرترین این سنتها كه هرگز دوام خود را از دست نداد بلكه هم از طریق قوای درونی و هم به وسیله تفكرات و تصورات و پالایشهای خارجی خود را غنی كرد، سنت موسیقی هندی است.

ریشه های این سنت به 6000 سال پیش بر می گردد، البته این تاریخ گذاری بر مبنای شواهد تاریخی مكتوب است و چه بسا این سنت دارای قدمت بیشتری نیز باشد. اولین نظام دقیق موسیقایی مربوط به سومریان است. موسیقی جزء ضروری آیین ها و مراسم مختلف در زندگی سومریان بوده، ایشان درمعابد و مقبره ها از موسیقی و آلات موسیقایی استفاده می كردند.


[1]  Pantatonic Scales

[2]  Gongs

[3]  Percussion Instruments

...

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه:

موسیقی جزء عناصر باستانی فرهنگ و تمدن هندی است، حتی خیلی پیشتر از ظهور مسیحیت، موسیقی هندی دارای قوانین مشخص و نظام های دقیقی بوده كه موجب به ثمر رسیدن تجربیات موسیقایی اصیل و قابل توجهی شده اند.

در جای جای متون باستانی هند در مورد موسیقی مطالبی آمده است و در آنجا از موسیقی به عنوان فعالیتی تعبیر می شود كه توسط «راسا[1]» رهبری می شود.

«راسا» به معنی عطر، طعم و چاشنی است، عنصری كه به كار هنری تشخص می‌بخشد و كیفیت آن را تعیین می كند؛ پس موسیقی هندی را باید چشید، نباید تنها به آن گوش كرد بلكه باید آنرا بویید، باید آن را با تمام وجود پذیرفت و جذب كرد همانگونه كه شاگردان هندی در گذشته چنین می كردند، اینان با دقت تمام ابعاد موسیقی را از محركهای جسمانی گرفته تا لذات زیباشناسانه آن مطالعه می كردند، آنها طبیعت احساس را تحلیل می كردند و حتی به مطالعه شرایط و عواملی می پرداختند كه احساس ها تحت تاثیر آنها به وجود می آیند، از كنار هیچ چیز با بی اعتنایی و ساده انگاری نمی‌گذشتند، برای مثال وقت زیادی را صرف مطالعه ضمیر ناخودآگاه و احساس های ناخواسته می كردند، موضوعی كه علم جدید در غرب چندی بیش نیست كه به اهمیت آن پی برده است.

البته وقتی در اینجا سخن از تحلیل و مطالعه به میان می آید باید توجه لازم را داشته باشیم كه منظور مطالعه و تحلیل به معنای امروزی و غربی كلمه نیست بلكه آنها با رجوع به دنیای درون و از طریق شهود حقایق را می جستند، ...


[1]  Rasa

...

فراگیری موسیقی هندی:

دكتر آناندا كوماراسوامی[1] معتقد است كه تاریخ هنر هندی، تاریخ تلمذ پیوسته و خالصانه شاگردان هنر در محضر اساتید می باشد.

او می گوید هنر موسیقی كه امروزه ما وارثان آن هستیم زادة مستقیم آن مكتب‌های باستانی است كه سینه به سینه منتقل شده اند، مكتب هایی كه سنن مربوط به آنها همواره همراه با شرح و تفصیل به هنرجویان تازه نفس به ارث رسیده است.

در شرح گفته دكتر كوماراسومی باید این نكته را مد نظر داشته باشیم كه در اینجا منظور از شرح و تفصیل، كتابت و نظام تعلیمی امروزی نیست بلكه این شرح و تفصیلی است كه فقط در یك رابطه نزدیك و استثنائی بین استاد و شاگرد معنا می‌یابد، رابطه ای كه در هیچ مدرسه ای یافت نمی شود و هرگز قابل تكرار نیست و به تعداد معلمان و شاگردان قابل تصور می توان شروح وتفاصیل متفاوت را تصور كرد.

این، بنیاد فراگیری موسیقی سنتی هندی است كه تجسم و شكوفایی آنرا تنها در نظام «Gurukula» می یابیم.


[1]  Dr.Ananda Coomaraswamy

دانلود تحقیق موسیقی هندی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق موسیقی هندی,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق من ری (Man Ray) نقاش خوابها

تحقیق من ری (Man Ray) نقاش خوابها

دانلود تحقیق من ری (Man Ray) نقاش خوابها

تحقیق من ری
نقاش خوابها
Man Ray
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 4985 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

تحقیق من ری (Man Ray)

من ری (Man Ray) را بشناسیم؟

من ری كیست؟ پاسخ به این پرسش آنقدرها هم ساده نیست. همگی ما این تجربه را داشته ایم كه در زندگی روزمره خود وقت و انرژی زیادی را صرف شناخت انسانهای اطرافمان كرده ایم و چه بسا در بسیاری موارد ناكام مانده ایم، حال اینكه این انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقیمی بین ما و ایشان وجود داشته، ارتباطی زنده كه تا حدی تحت كنترل ما بوده ولی بازهم موفق نشده ایم تا شخصیت اطرافیانمان را آنطور كه باید و شاید بشناسیم.

حال چگونه ممكن است كه چنین خوش خیال باشیم و بپنداریم كه با بررسی چند تابلو و دیدن آثاری چند از یك هنرمند می توانیم به شناخت وی نائل آییم!

البته این یك نوع رهیافت در دنیای هنر است؛ می توانیم اصلاً به هنرمند توجه چندانی نكنیم و آثار وی را همچون موجوداتی مستقل و جاودان در نظر بگیریم وسعی كنیم با آنها همان ارتباطی را برقرار كنیم كه مثلاً با دوستمان برقرار می كنیم!

ولی آیا واقعاً همینطور است؟ آیا یك اثر هنری به جز آنچه به چشم می آید (در مورد هنرهای دیداری[1]) و یا شنیده می شود (در مورد هنرهای شنیداری[2]) هیچ چیز دیگری را نشان نمی دهد؟!

آیا به اصطلاح اثر هنری «از زیر بوته در آمده» است؟!

در یك ارتباط ساده با یك انسان، در همان مراحل اولیه سعی می كنیم تا در مورد او چیزهایی فراتر از بعد ظاهری او بدانیم.


من ری: تعالیم، الگوها، اهداف

“من ری” نقاش آمریكایی الاصل كه بیشتر عمر خود را در فرانسه (پاریس) گذراند را می توان یكی از پیشرویان در مكتب دادائیستی (Dadaism) و سورئالیستی (Surrealism) زمانه خویش (نیمه اول قرن بیستم) دانست.

وی متولد سال 1890 در ایالت فیلادلفیا (Philadelphia) در آمریكا است. خانواده وی در سال 1897 وقتی وی 7 ساله بود به نیویورك (New York) رفتند و “من ری” جوانی خویش را در این شهر گذراند.

از همان كودكی او استعداد و ذوق خویش را در زمینه هنری شناخته بود و به نقاشی و طراحی از غروب آفتاب گرفته تا نگاره های ژاپنی می پرداخت. او حتی از عكسهای روزنامه ها كه به صورت سیاه و سفید چاپ می شدند، نسخه برداری می كرد و به سلیقه خود آنها را رنگ می كرد. اطرافیان او را در باز نمایی موفق عكسها تشویق می‌كردند و در استفاده عجیب و غریب وی از رنگها اغلب ایرادهایی بر كار وی وارد می كردند.

“من ری” می گوید: «من همیشه اینطور احساس می كردم كه چون نسخه اصلی عكس چاپ شده، سیاه و سفید است پس حتماً می توانم آزادانه از تخیلم برای رنگ‌آمیزی آن استفاده كنم!»[1]

در دوران مدرسه اكثراً در مورد درس و مشق مدرسه ای غفلت می كرد، ولی در درس ادبیات انگلیسی هیچ مشكلی نداشت و اشعار زیادی می خواند و انشاهای زیبایی می نوشت. علاقه اصلی او به نقاشی بود كه اولیاء او را نگران كرده بود. پدر و مادر او نگران آینده او بودند و می ترسیدند كه فرزندشان بخواهد نقاش شود و‌ آیندة شغلی مناسبی نداشته باشد.

او در همین سالها به این نتیجه رسید كه هر چه چیزی مشكل تر باشد یا اصلاً غیرممكن، خواستنی تر است. این عقیده در طول زندگی وی بسیار به او كمك كرد و موجب پیشرفتهای بسیاری در كارش شد. از طرفی او عادت داشت كه برخلاف خواست خودش عمل كند!! و اگر از انجام كاری منصرف می شد تازه وقتی بود كه به خودش می آمد و از اول با قدرتی بیشتر و انگیزه ای مضاعف كار را شروع می كرد. این رویكرد در حوزه عكاسی كه البته موضوع مورد بحث ما نیست، مشهودتر است.

“من ری” در سال 1904 وارد دبیرستان شد. این مقطع تاثیری زیادی بر زندگی او گذاشت، چرا كه در دبیرستان دو معلم داشت كه یكی از آنها طراحی آزاد و دیگری طراحی مكانیك یا همان طراحی صنعتی تدریس می كردند.

در این كلاسها او در زمینه طراحی صنعتی و طراحی ساختمانی تبحر یافت. در بسیاری از كارهای او ردپایی از دست قوی و تكنیكی كه در این زمینه داست مشهود است برای نمونه به تصویر زیر (تصویر شماره 1) توجه كنید.



فهرست :

من ری را بشناسیم..................... 1

من ری: تعالیم، الگوها و اهداف........ 4

نقاش خوابها.......................... 12

  - طراحی از رویا.................... 12

  - از آنچه كه نمی توانم عكس بگیرم نقاشی می كنم!  31

سخن آخر.............................. 34

فهرست تصاویر......................... 35

منابع و ماخذ......................... 36

دانلود تحقیق من ری (Man Ray) نقاش خوابها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق من ری (Man Ray) نقاش خوابها,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت

تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت

دانلود تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت

تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت
دسته بندی نساجی
فرمت فایل doc
حجم فایل 553 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت

فهرست مطالب

1- معرفی................................ 1

 

   1-1- پیش زمینه....................... 1

   2-1- جستجوی پردازش تصفیه / بازیافت    2

   3-1- شیوه یكپارچه.................... 4

2- مواد و روشها......................... 5

    2-1- غشای بیوراكتور................. 5

   2-2- نانوفیلتراسیون (NF)............... 5

   2-3- اولترافیلتراسیون پساب های شستشو  6

   2-4- آنالیزها........................ 6

3- نتایج و بحث.......................... 7

   3-1- توصیف مورد...................... 7

   2-3- تصفیه‌ی انتهای لوله.............. 12

   3-3- اشاره به منابع تصفیه‌ی پساب های شستشو 15

4- نتیجه گیری........................... 16

Refrences......................... 18

==============================

بخشهایی از متن:

برای راهبردهای یك كارخانه تكمیل نساجی و بازیافت و دوباره سازی مواد شیمیایی با ارزش این امر توسعه یافته است. یك مطالعه كامل از مصرف منابع كارخانه و نمایه نشر انجام شده است. بر این اساس انتهای لوله و تنظیمات بازیافت در آزمایش ادغام شده اند. هنگامی كه برای تصفیه جریان پساب مخلوط، مخلوطی از یك غشای بیوراكتور و نانوفیلتراسیون تمام ابزاری است. كه برای بازیافت نیاز داریم. بهر حال این شیوه با كمك تلاش تكنولوژیكال توجیهی و نیز حقیقت بالایی همراه است بصورت یك جایگزین و پردازش مستقیم انجام تصفیه فقط بر روی فاضلاب شستشو بوسیله ابزار اوالترا فیلتراسیون آزمایش شده است. بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایشات اولترا فیلتراسیون یك پردازش بازیافت انجام یافته برنامه ریزی شده است. بوسیله اجرای این عمل می توان مصرف آب را در قسمت شستشو 5/87% كاهش داد. بعلاوه اجرای COD می تواند تا 80% كاهش یابد، و مواد شوینده هم تا حدی بازیافت شده و می توان تا 20% برای شستشو مناسب باشد.

1- معرفی:

1-1- پیش زمینه

1-2- صنعت پردازش نساجی (TPI) به طور مشخص بوسیله مصرف زیاد آب مخصوص و مواد شیمایی معرفی می شود. (TPI) آب را بعنوان ماده اصلی برای جدا كردن آلودگی ها و انجام رنگرزی و عملیات تكمیل مصرف می كنند. برای هر تن پارچه تولید شده 20- 350 متر مكعب آب مصرف می شود. كه نسبتاً دامنه ی وسیعی تنوع فرآیند و تسلسل فرآیند مصرف شده را نشان می دهد در بین صنایع بزرگ مصرف كننده( آب) (TPI) یك نامزد عمده برای توسعه راهكارهای بازیافت آب فشرده و بازیافت مواد شیمیایی باارزش است. در برخورد با مشكلاتی كه در فاضلابهای نساجی وجود دارد.

...

پارچه های ساخته شده از نخهای از پیش رنگ شده محصول اصلی كارخانه هستند. بعد از بافندگی عملیات تكمیل شامل شستشو و پردازش نهایی ماده ضد الكتریسته ساكن می شود. برداشتن نخهای روغن كاری شده در عملیات شستشو نیازمند به كار بردن مقدار زیادی مواد شوینده است، كه بیشتر از 50% از تمام COD ها را نیاز دارد صابونهایی كه برای شستشو استفاده می شوند از مخلوط  مواد فعال غیر یونی هستند. بطوریكه بیشتر از 90 % از تریكوها توسط بالای تسلسل اجرا می شوند و بیشترین سهم در پساب را COD دارد. مصرف آب مخصوص 15.5 Li/kg است كه در 200m3/d نتیجه می دهد. پارچه‌ی بافته شده سفید، فقط بخش كوچكی از تولید كارخانه را خروجی می كند. استفاده كردن از تكنیك رنگرزی رمق كشی برای رنگ كردن مناسب است رنگرزی در ماشین های جت به صورت یك دست انجام می شود. ...

...

دانلود تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تصفیه و باز یافت پساب نساجی مطالعه و توسعه مفهوم بازیافت,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی

تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی

دانلود تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی

تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی
دسته بندی نساجی
فرمت فایل doc
حجم فایل 48191 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 229

تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی

فهرست:

چكیده................................... 1

تاریخچه................................. 2

1- تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی

1-1- روشهای تشكیل پارچه................. 13

1-2- بافندگی تاری و پودی پارچه های بافته شده 17

1-2-1- ماشین بافندگی.................... 17

1-2-2- پارچه های بافته شده.............. 21

2- ساختار پارچه تاری و پودی و انواع بافتهای آن

2-1- ساختار پارچه تاری و پودی........... 23

2-1-1- نمای شماتیك بافت................. 24

2-1-2- نقشه نخ كشی...................... 25

2-1-3- نقشه كشی نخ كشی شانه............. 28

2-1-4- نقشه حركت وردها.................. 29

2-1-5- سطح مقطع نخهای تار و پود ........ 31

2-2- بافتهای پایه....................... 32

2-2-1- بافت تافته....................... 33

2-2-2- ریب تاری......................... 34

2-2-3- ریب پودی......................... 35

2-2-4- بافت پاناما...................... 36

2-2-5- بافت سرژه ومشتقات آن ............ 37

2-2-6- بافت ساتین و مشتقات آن........... 40

2-2-7- سایر بافتهای تاری و پودی......... 42

3- مقدمات بافندگی

3-1- بوبین پیچی ........................ 43

3-1-1- طرز عمل بوبین پیچی  ............. 45

3-2- آماده سازی نخ تار ................. 49

3-2-1- چله پیچی ........................ 50

4- اساس بافندگی تاری و پودی

4-1- مكانیزم های اصلی بافندگی........... 55

4-1- 1- تغذیه نخ های تار ............... 56

4-1-2- تشكیل دهنه نخ های تار............ 58

4-1-3- پود گذاری........................ 61

4-1-4- دفتین زدن........................ 64

4-1-5- پیچش پارچه....................... 69

4-2- مكانیزم های فرعی................... 70

 4-3- كنترل پارچه....................... 71

4-3-1- عرض پارچه ....................... 71

4-3-2-حاشیه ها ......................... 73

5- سیستم های تشكیل دهنه

5-1- مكانیزم  میل لنگی.................. 77

5-2- مكانیزم تشكیل دهنه بادامكی......... 77

5-3- مكانیزم تشكیل دهند ه دابی.......... 79

5-3-1- مكانیزم تشكیل دهنه بادامكی منفی.. 79

5-3-2- مكانیزم تشكل دهنه بادامكی مثبت ..  80

5-3-3- دابی روتاری...................... 81

6- بافندگی باماكو

7- بافندگی ماشین بدون ماكو (F2001 ) تنظیمات دستگاه

7-1- راه اندازی ماشین................... 90

7-2- حركت و ترمز........................ 97

7-3-  كنترل نخ پود...................... 05

7-4- حركت راپیر......................... 110

7-5- كنترل رنگ پود...................... 128

7-6- حركت دفتین......................... 130

7-7-  كنترل پود......................... 136

7-8- تیك آپ پیچش پارچه.................. 139

7-9- تمپل............................... 143

7-10- دهانه كار......................... 149

7-11- متوقف كننده نخ تار................ 163

7-12- سیستم لت آف....................... 165

7-13- حاشیه ساز......................... 174

8- بافندگی بدون ماكو (راپیری)

8-1- پودگذاری روش گالبر................. 189

8-2- پودگذاری روش دواس.................. 191

9- سولزر مدل F2001

 9-1- سوئیچ صلی......................... 215

 9-2- حرکت و ترمز (کلاچ و ترمز).......... 215

 9-3- سیستم کنترل نخ ................... 216

 9-4- حرکت راپیر ....................... 216

 9-5- کنترل رنگ پود..................... 216

 9-6- دفتین و شانه ..................... 217

=============================

چكیده

در مطالب ارائه شده  در این كتاب اطلاعات كلی در مورد چگونگی تشكل پارچه توسط بافندگی تاری پودی، انواع بافتها ، بررسی مراحل مقدمات بافندگی ، و سیستمهای  تشكیل دهنه  در دستگاه بافندگی سولزرG6100  كه پیشرفته  سولزرF2001 میباشد مورد بررسی قرار گرفته است سولزرG6100  برای دستیابی به سرعتهای بالاتر  نسبت به  مدل خارجی خود (Sulzer F2001)و بافت با انواع نخ طراحی شده است .

 البته 60% قطعات آن در شركت غدیر ساخته شده و 40% مابقی از خارج كشور وارد می شود سولزر غدیر دارای انواع بادامكی ، دابی مكانیكی و دابی الكترونیكی می باشد در  اینجا در مورد دستگاه بافندگی G6100 دابی مكانیكی  و همچنین F2001 اطلاعاتی آورده شده است همچنین چگونگی تنظیمات ، نصب و راه اندازی به طور كامل  مورد بررسی قرار گرفته  است .

در پایان نیز مقایسه ای اجمالی از دو ماشین Sulzer F2001 , Sulzer G6100 ارائه شده است .

تاریخچه :

صنعت بافندگی بعد از كشاورزی از بزرگترین و اولی ترین مایحتاتج بشری بوده و هست . اگر به آمار افرادی كه در صنایع مختلف كار می كنند توجه نماییم ملاحظه می كنیم كه هم در گذشته و هم در زبان حاضر بافندگان رقم بزرگی از افراد صنعتی را تشكیل می دهند و همین آمار نشان می دهد كه  كارگران مشغول در كلیه صنایع جهان آنهائی هستند كه یا مستقیماً به بافندگی اشتغال دارند یا از راه فروش و تجارت محصولات آن امرار معاش می كنند .

امروز صنعت بافندگی نه تنها از نظر جنبه های اقتصادی بلكه از نقطه نظر تكامل و توسعه ماشین آلات مورد توجه خاصی قرار گرفته كوشش بشر برای تكمیل این صنعت از زمانهای قدیم شروع گشته و تا امروز نیز هرگز متوقف نگردیده است .

اولین طریقه تولید پارچه توسط بشر همانند بافتن تورهای ماهی گیری ( بروش دستی) انجام می گرفت . بطوریكه از تصاویر كتب خطی قدیم استنباط می شود بشر اولیه برای تهیه پارچه از قابهای عمودی چوبی كه در طول آنها نخهای تار كشیده می شد استفاده می نمود در وهله اول تنها یك قاب برای نگهداری تار مورد استفاده قرار می گرفت و هیچ وسیله اضافی در آن بكار نمی رفت . این قابها اغلب در مصر، یونان ، هندوستان ، چین و روم مورد استفاده بافندگان قرار می گرفت . بعدها این وسیله تا اندازه ای تكامل یافت و به قاب جدیدی تبدیل گشت كه عبارت بود از یك تخته بطول و عرض دلخواه و در بالا و پایین آن دو تخته قرار می گرفت و تارها در طول آن كشیده می شد و دو تكه چوب در وسط تارها بنام چوبهای تقسیم كننده تارها (Lease Rods  ) قرار داشت كه خود یك قسمت غیر قابل صرف نظر كردن در هر ماشین بافندگی است و در اغلب ماشینهای بافندگی قدیم و جدید مشاهده می شود .

...

مكانیزم های باز كردن نخ تار، به دو دسته مثبت و منفی طبقه بندی می شوند:

- در سیستم منفی، كشش وارده بر نخ های تار، عامل غلبه بر نیروی اصطكاك و باعث حركت نخ ها از روی اسنو می باشد. كشش نخ تار توسط اصطكاك بین زنجیر یا تسمه با محور اسنو تنظیم می شود.

- در مكانیزم مثبت، چله با سرعتی كه متناسب با طول نخ میان چله و لبه پارچه است چرخانده شده و از مكانیزم های دیگری برای اعمال كشش ثابت به نخ تار، حین باز شدن، استفاده می شود.

مكانیزم های باز شدن نخ تار را می توان همچنین به دو دسته مكانیكی و الكتریكی طبقه بندی نمود. اكثر ماشین های بافندگی مدرن، مجهز به مكانیزم باز كردن الكتریكی هستند زیرا این مكانیزم امكان كنترل بر روی باز شدن نخ تار را، از ابتدا تا انتهای چله، میسر ساخت كه منجر به ثابت ماندن كشش نخ می شود، این نوع مكانیزم برای جلوگیری از بوجود آمدن عیوب در پارچه، مثل تفاوت در تراكم پودی و یا ایجاد رگه در پارچه، بسیار مناسب است. برای اینكه بهترین كارایی حاصل گردد تنش های بافندگی باید در كمترین حد ممكن باشند.

باز شدن نخ تار به صورت مثبت و خطی می تواند توسط یك سیستم مغناتیسی بر روی یك تسمه دوار انجام گیرد. سیستم های الكتریكی باز شدن نخ تار، قابل برنامه ریزی بوده تا از ایجاد رگه بر روی پارچه، با دقت یك دهم، جلوگیری شود. این سیستم ها قادرند در هنگام توقف ماشین كشش را از روی نخها برداشته و با راه اندازی مجددف كشش را اعمال كنند. با این عمل، از وارد شدن كشش اضافی به نخ كه عامل اصلی ایجاد عیوب ناشی از توقفات است، جلوگیری می شود. این سیستم قادر است تا با همه عملیات ماشین هماهنگ شود (بطور مثال در هنگام كار با سرعت پایین و یا در هنگام پیدا كردن پود پاره) و به علت عدم نیاز به ترمز و لنت های كوپلینگ، هزینه قطعات اضافی نیز كاهش می یابد.

دانلود تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تشكیل پارچه توسط بافندگی تاری و پودی,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق چگونه ورزش کنیم

تحقیق چگونه ورزش کنیم

دانلود تحقیق چگونه ورزش کنیم

تحقیق چگونه ورزش کنیم
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 516 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تحقیق چگونه ورزش کنیم

بخشهایی از متن:

مراقبت بیومكانیكی: متغیرهای دیداری قابل دسترسی

بسیاری از متخصصان حركات انسانی روی اهمیت این موضوع برای مربیان و معلمان تأكید دارند، جدای از این مهارت در مراقبت (پایه ای برای 1) كنترل و ایجاد (محیطی ایمن،2) مطمئن بودن از اینكه ورزشكار (دانش آموز مشغول كار خود است،3) تحلیل و ارزیابی اجرای حركات را به منظور (ارزیابی مهارت،4) اصلاح كردن حركات به منظور افزایش مهارت. البته موفقیت در دو مورد اول پیش شرط موفقیت در دو مورد آخر است.

بیشترین تحقیقات كه روی این موضوع در محیطهای آموزشی توسط بارت(Barret) و آلیسون (Allison)  انجام شده است. آنها روی برداشت افرادی كه كم و بیش با ورزش در محیط مجتمع سروكار داشته اند تحقیق كرده اند بارت روی نیاز معلمان به طرحی از آن چه آنها مراقبت می كنند و چگونگی این مراقبت بحث كرد. به ویژه توجه خاصی به شناسایی موارد بحرانی (خطرناك) (یعنی مواردی كه حركات یا محیط روی نتیجه عملكرد تأثیر بدی می گذارند) داشت. آلیسون تأكید داشت كه مراقبان بی تجربه به جزئیات حركات توجهی نمی كنند و این مسأله را ناشی از مشكل تشخیص ویژگیهای مرتبط و غیر مرتبط می دانست.

تعداد كمی از محققان جنبه های قابل ارزیابی مراقبت را بررسی كرده اند. در این مطالعات محیط با محدود كردن آن به نمایش اطلاعات یك فیلم یا ویدئو از یك یا دو ورزشكار ساده شد. از مراقبان خواسته شد تا برای هر نمونه حركتی ؟؟ ساده مثل درجه بندی یا تعیین نوع حركت را ارائه كنند هر چند همه ناظران قادر بودند بعضی از خصوصیات سلسله مراتبی (ترتیبی) خاص حركت را بفهمند اما ناظران با تجربه تر قادر بودند اطلاعات خاص و دقیق تری ارائه كنند.

...

باتجربه ها نه تنها اظهار نظرهای بیشتری درباره حركت نسبت به مبتدیان داشتند، بلكه این اظهار نظرها دقیق تر هم بود، برای مثال اعضای گروه با تجربه مفهوم همانگی را با اصطلاحاتی مثل هم زمان و حركت در زمان مناسب ذكر كرده بودند. در مقابل مبتدیان این را با اصطلاحاتی مثل مكث كوتاه یا او دوید، ایستاد و سپس پرتاب كرد.

علاوه بر مشاهدات حركت، مطالبی غیر از حركت نیز عنوان شد. به عبارت دیگر، تعداد كمی از مراقبان با تجربه درباره ویژگی هایی كه قادر نبودند ببینند اظهار نظر كرده بودند.

هیچ كدام از مراقبان مبتدی نتوانسته بودند چنین مطالبی را بیان كنند، شاید بعضی مراقبان با تجربه طرحی را برای كارشان تهیه كرده بودند كه تا حدی قابل انطباق با اطلاعات موجود نبود.

مقایسه دیگر بین مراقبان با تجربه و مبتدی مربوط به جوابهایی درباره ورزشكار بود تا درباره حركت در حالی كه مبتدیان مطالبی مثل“ نا امیده” یا “نیاز به اعتماد به نفس بیشتر” را نوشته بودند، این اظهار نظرها می تواند نشان دهنده این باشد كه مراقبان مبتدی از اطلاعات كینماتیك برای استدلالاتی درباره ورزشكار استفاده كرده تا درباره حركت.

به طور خلاصه هر دوی مراقبان با تجربه و بی تجربه قادر بودند چندین ویژگی حركت را بفهمند. هر چند در مقایسه با معیارهای اسكالی (Scally) با تجربه ها توانستند متغیرهایی كه برای تحلیل حركت نیاز بود را سریع تر از مبتدیان به دست آورند گزارش جزئیات نامربوط توسط مبتدیان (مثل اظهار نظر درباره ورزشكار تا حركت) و ویژگیهایی غیر قابل دیدن توسط مراقبان با تجربه درستی عقیده آلیسون را درباره اینكه مراقبان بی تجربه در تشخیص ویژگی های نامربوط از ویژگی های لازم مشكل دارند را ثابت كرد. به همان اندازه كه تشخیص جزئیات اجرا حاصل تجربه در مشاهده و آشنایی با مهارت است. تفاوت هایی در تعداد و دقت مشاهده بین گروههای این تحقیق را نمی توان به آشنایی با مهارت نسبت داد.

دانلود تحقیق چگونه ورزش کنیم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق چگونه ورزش کنیم,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك

تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك

دانلود تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك

تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه .....................................

مفهوم و اجزای آمادگی جسمانی................

مفهوم آمادگی انرژی ........................

مفهوم آمادگی عضلانی ........................

اجزای آمادگی انرژی ........................

اجزای آمادگی عضلانی ........................

آزمون‌های آمادگی عضلانی .....................

آزمون‌های آمادگی انرژی......................

مراحل تمرین آمادگی جسمانی..................

ایروبیك ...................................

تاریخچه ایروبیك............................

ایروبیك با فشار زیاد.......................

 ایروبیك با فشار كم .......................

خصوصیات كلاس‌های اروبیك .....................

نرمش ......................................

موسیقی ....................................

درد........................................

تنفس ......................................

تذكرات.....................................

======================== بخشهایی از متن:

مقدمه:

ادعا می‌شود میلو[1] از شهر كراتن [2] بزرگترین قهرمان قرن ششم قبل از میلاد مسیح هر روز گوساله‌ای را به دوش می‌كشید و آن را حمل می كرد تا به گاوپروری تبدیل شد، وی با استفاده از این روش آن قدر قوی شد كه در طول 24 سال مبارزه‌اش هرگز شست نخورد و 6 بار پیاپی مقام قهرمان المپیك آن زمان را به خود اختصاص داد در سالیان دراز گذشته قهرمانان برای رسیدن به آمادگی مطلوب از روش ‌های جالب دیگری استفاده می كدرند مثل كروباس [3] كه شغل او آشپزی بود و استعداد جسمانی خوبی برخوردار نبود برای تمرین آن قدر از تپه‌ها به شدت بالا و پائین رفت كه قهرمان المپیك سال 77 قبل از میلاد مسیح گردید و در بیشتر مسابقاتی كه در یونان ترتیب داده می شد. پیروز بود. رشته  اواپتد[4] نام داشت كه 200 یارد را به طور مستقیم می‌دوید كلمة‌ ستادیوم[5]  از همین نام مشتق گردیده است پای داماس از شهرستانی  مبارزه بزرگ دیگری بود كه گفته می‌شود از طریق بلند كردن سنگ آنقدر قوی شده بود كه با دست برهنه می‌توانست شیری را از پای درآورد.

آراچیان [6] از شهرتسالی[7] مبارز بزرگ دیگری بود كه گفته می‌شود از طریق بلند كردن سنگ آنقدر قوی شده بود كه با دست برهنه می توانست شیری را از پای درآورد.

 


[1] MILO

[2] CROTON

[3] COROEBUS

[4] STADE

[5] STADIUM

[6]  POYODAMAS

[7] THESSALY

...

تمرین‌های پلیو متریك

امروزه بیشتر ورزشكاران برای بهبود توان از تمرین‌های پلیو متریك یا انفجاری استفاده می‌كنند مزیت این تمرین‌ها در این است كه موجب آمادگی و هماهنگی دستگاه عصبی- عضلانی می شود و در نتیجه به ورزشكار اجازه می‌دهد. تا در فعالیتهایی كه همراه با تغییر جهت باشند به نحو قدرتمند و سریعی اجرای وظیفه كند.

به طور مثال ورزشكاران با اجرای تمرین های مذكور در پرش عمودی و تغییر محل پاها در دویدن، موفقتر خواهد بود. به عبارت دیگر با انجام این تمرین‌ها،‌ زمان مورد نیاز برای تغییر جهت كاهش یافته، در نتیجه سرعت و توان افزایش می‌یابد. در باره سودمندی تمرین‌ها پلیومتریك «بروزو» اشاره می‌كند كه او توانست زمان دوی مستمر یكی از شاگردانش راكه در سن 14 سالگی 14 ثانیه بود به زمان 10 ثانیه در سن 20 سالگی كاهش دهد. كه این خود اهمیت این تمرین‌هعا را آشكار می سازد. البته اضح است كه همگان نمی‌توانند تا این حد از سودمندی این تمرین ها بهره بگیرند. اما می توانند با برنامه‌ریز درست و استفاده از این سودمندی این تمرین‌ها به میران زیادی افزایش آمادگی جسمانی خود به ویژه توان كمك نماید.

ورزشكاران رشته‌های ورزشی بسكتبال – والیبال- دوهای سرعت، پرش ارتفاع، اسكی. پوش با اسكی،‌‍ فوتبال و سایر ورزشهایی كه نیاز به توان دارند، از این تمرین‌ها بسیار سود می‌برند.

مزیت دیگر این تمرین ها، نوع حركتهای آن است در این تمرین‌ها، حركتهایی مثل لی لی كردن، پریدن جهش با یك پا و دو پا، جهش از روی سكو و . . .  انجام می‌شود. و به همین دلیل، آموزش آنها ساده و نشاط انگیز خواهد بود. تمرین‌های پلیو متر یك به لحاظ تنوع، بخشهای گوناگون بدن را درگیر كند.

4- انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری عبارت است از توانایی حركت دادن عضلات و مفاصل در یك  محدوده حركتی كامل. محدود حركت در حول مفصل به وضعیت تاندون‌ها، رباطها و بافتهای همبند و عضلات بستگی دارد. ممكن است در هنگام ارای حركتهای شدیدی كه بیش از دامنه حركتی طبیعی هستند،‌ صدمتی بوجود آید. به منظور پیشگیری از این امر می‌توان از تمرین‌های مربوط به انعطاف پذیری سود برد، زیرا این تمرین ها به تدریج دامنه حركت مفصل را افزایش می دهند. و می‌توانند در كاهش خطر آسیب دیدگی كمك مؤثری باشند. معمولاً انعطاف پذیری به دو رسته پویا و ایستا تقسیم می‌شود.

انعطاف پذیری ایستا:

...

دانلود تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق آمادگی جسمانی و ایروبیك,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت

تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت

دانلود تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت

تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت

فهرست:

مرور سوابق نظری و پیشینة مورد مطالعه

ادبیات و پیشینه تحقیق

اجزاء خلاقیت

هوش و خلاقیت

خلاقیت و پیشرفت تحصیلی

خلاقیت و جنسیت

رشد خلاقیت

نقش معلم در پرورش خلاقیت

چگونه خلاقیت كودكان از بین می رود

منابع

===========================

مرور سوابق نظری و پیشینة مورد مطالعه:

یحیی بیات 1380 در تحقیقی كه با عنوان عوامل درون مدرسه ای موثر بر خلاقیت دانش آموزان انجام داده نشان می دهد كه بین رفتارهای حمایتی، هدایتی، و ممانعتی مدیر و خلاقیت دانش اموزان رابطة معنادار آماری وجود ندارد ولی بین جنسیت و خلاقیت همبستگی معناداری وجود دارد.پسران در مقایسه با دختران از نظر خلاقیت (مجموع نمرات      و انعطاف پذیری و بسط و ابتكار) نمرات بالایی را كسب نمودند پس در نتیجه این پژوهش دانش آموزان پسر خلاق تر از دانش آموزان دختر بوده اند.

علی رقم رابطه همبستگی كوچك بین نمرات آزمون های خلاقیت و آزمون های هوش صاحب نظران معتقدند كه نباید انتظار داشت افراد خلاق در میان افراد دارای هوش بهر كم یافت شود.گیلفورد و كریستین سن( 1973) دربارة رابطه بین هوش بهر و خلاقیت گفته اند كه تایك سطح معین از هوش بهر، یعنی حدود 120 بین هوش و توانایی های خلاق قدری همبستگی وجود دارد.اما بالاتر از هوش بهر 120 این هبستگی دیده نمی شود.هم چنین گفته شده است كه دانش آموزانی كه از لحاظ پیشرفت تحصیلی از دیگران وضع بهتری دارند یا احتمال بیشتری ممكن است دارای ویژگی های تفكر خلاق باشند.(سیف، 1372)

روان شناسان ، هوش را مهارتی هم گرا یا استعدادی می شناسند كه به طور كامل به سوی پاسخ متوجه می شود.در حالی كه خلاقیت را استعدادی واگرا دانسته اند كه پاسخ های گوناگونی را مجسم می سازد.تحقیق های انجام یافته پیرامون هوش و خلاقیت نشان داده اند...

...

هوش و خلاقیت

روانشناسان، هوش را مهارتی هم گرا یا استعدادی می شناسند كه به طور كامل به سوی پاسخ متوجه می شود در حالی كه خلاقیت را استعدادی واگرا دانسته اند كه پاسخ های گوناگونی را مجسم می سازد.تحقیق های انجام یافته پیرامون هوش و خلاقیت نشان داده اند شاگردانی كه در این دو امر برجسته بوده اند و هم دارای رفتار بزرگسالان و كودكان باشند.آن هایی كه از لحاظ هر دو ویژگی در پایین ترین مرتبه قرار داشتند افرادی گیج و سر در گم به نظر می رسیدند كه غالباً رفتاری دفاعی یا تلافی جویانه داشتند، فعالیت های شدید دفاعی در پیش می گرفتند و به انواع بیماریهای روان تنی گرفتار بودند اما كسانی كه از هوش بالا برخوردار بوده اند و در خلاقیت در درجة پایین بودند به آن دسته از شاگردان اختصاص داشت كه در درس های خود وسواس فراوانی به خرج می دانند و از شكست های تحصیلی واهمه داشتند.ولی كسانی كه در درجه پایین هوشی بودند ولی از جهت خلاقیت مقام والایی داشتند غالباً از خود و از مدرسه بیزاری نشان می دادند و به مدرسه و درس و معلم با دیده خشم و ناراحتی می نگریستند و زمانی كه از كارهای درسی نگرانی نداشتند استعداد درخشان خود را در خلاقیت و مهارت های شناختی به خوبی بروز می دادند.(پارسا، 1371، ص 61)

دانلود تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق عوامل تأثیر گذار بر خلاقیت,

تاريخ : 12 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 23940 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

بخش اول

آسانسور

1- تعاریف

آسانسور  : وسیله ای ایست متشکل از کابین و معمولاً وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلقی مسافر (نفر) یا بار یا هردو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند.

آسانسور کششی : آسانسوری است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش،به هنگام چرخش آن،توسط سیستم متحرکه انجام می شود.

آسانسور هیدرولیکی : در این نوع آسانسور عامل حرکت کابین،سیلندر و پیستون هیدرولیکی است و ممکن است وزنه تعادل نیز داشته باشد و معمولاً برای ارتفاعات کم و سرعتهای کم کاربرد دارد.

بالاسری : فاصله قائم بین کف بالاترین توقف تا زیر سقف چاه آسانسوررا بالا سری گویند.این فاصله برای جلوگیری از برخورد تعمییر کاران یا اجزاء فوقانی کابین با سقف چاه پیش بینی میشود و اندازه آن متناسب با نوع و سرعت آسانسور از جداول استاندارد بدست می آید.

 

تابلو کنترل آسانسور :

مجموعه ای است شامل مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگوئی به احضار را بر عهده دارد،قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله های متعدد و در انواع جدید عموماً از ریز پردازنده ها و سایر قطعات الکتریکی  ساخته میشود.

تعمیرکار :

فرد یا افراد مجاز و متخصص صاحب صلاحیت که وظیفه سرویس یا تعمییر آسانسور را به عهده دارند.

تراز طبقه شدن :

منظور از هم تراز شدن کف کابین با کف تمام شده طبقه در محل ورودی به آسانسور است.

سیستم اضافه بار :

در برخی از آسانسورها برای جلوگیری از اضافه بار حسگری را به شیوه های مختلف تعبیه می کنند تا هنگام   سوار شدن مسافر یا گذاشتن بار بیش از ظرفیت پیش بینی شده در کابین،ضمن اعلام خبر از حرکت آسانسور تا تخلیه بار اضافی جلوگیری شود.

سیستم ترمز ایمنی (سیستم پاراشوت) :

سیستم مکانیکی که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چهارچوب (یوک) کابین یا وزنه تعادل (در صورت لازم ) قرار میگیرد و در مواقع ضروری با افزایش غیر عادی سرعت فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل بوسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریلها می شود.

...

سطح مفید کابین:

سطح مفیدی است که برای ایستادن مسافر و یا گذاشتن بار به کار گرفته می شود و مقدارآن متناسب  با ظرفیت بار یا مسافر محاسبه می شود.(جداول 2 الف و ب )

شیر اطمینان :

 شیر هیدرولیکی است که هنگام سقوط یا افزایش ناگهانی سرعت درآسانسورهای هیدرولیک بکار می رود و هنگام افزایش جریان روغن بیش از خد مجاز،بسته شده واز سقوط یا افزایش سرعت کابین جلوگیری می نماید.

ضربه گیر (بافر) :

 وسیله ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین و یا وزنه تعادل به کف جاهک به کار میرود و طوری طراحی و انتخاب می شود که قسمتی از انرژی جنبشی کابین را مستهلک کند.ضربه گیر لاستیکی تا سرعت 1 متر بر ثانیه،ضربه گیر فنر حلقوی تا سرعت 6/1 متر بر ثانیه و ضربه گیر هیدرولیک برای هر سرعتی قابل استفاده است.باید توجه داشت  که ضربه گیر برای متوقف کردن کابین در سقوط آزاد طراحی نشده است.

طبقه اصلی ورودی :

 منظور طبقه ایست که ورودی افراد پباده به ساختمان از آن طریق انجام می شود و معمولا هم تراز خیابان است.چنانچه در ساختمانی دسترسیهای اصلی مختلفی به یک آسانسور وجود داشته باشد پائین ترین آنها طبقه اصلی محسوب می شود.

طول مسیر حرکت :ارتفاع بین کف طیقه اصلی ورودی تا کف بالاترین طیقه توقف آسانسور،طول مسیر حرکت نامیده میشود.

کابین :

جزئی از آسانسور است که مسافر،بار یا هردو را در آن جای میدهد کابین دارای کف برای ایستادن،دیواره هایی برای حفاظت مسافرین یا بار،سقف و معمولاً دارای درب می باشد.

...

دانلود تحقیق کاربرد آسانسور و  تاریخچه صنعت آسانسور در ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق کاربرد آسانسور و تاریخچه صنعت آسانسور در ایران,

<-BloTitle->
<-BloText->