خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
facefile.ir
<-BloTitle->
<-BloText->

مقاله :تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)

مقاله تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)

دانلود مقاله :تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)

مقاله تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل zip
حجم فایل 1452 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مقاله :تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)

دانلود مقاله :تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله :تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت بیمه البرز) ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی

دیدگاه سنتی درباره فرهنگ محدود به قالب هنرها، صنایع فرهنگی و میراث تاریخی است تعریف یونسكو علاوه بر موارد فوق‌الذكر موضوعاتی چون عكاسی، طراحی، معماری و ورزشی را نیز در برمی‌گیرد در این مقاله فرهنگ را در مفهومی موسع به كار گرفته و آن را در چارچوبی اجتماعی به معنای روش زندگی و شیوه متمایز معنادهی به زندگی در نظر گرفته‌ایم بدینسان از قالب هنرها، صنای

دانلود تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی

تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

دیدگاه سنتی درباره فرهنگ محدود به قالب هنرها، صنایع فرهنگی و میراث تاریخی است. تعریف یونسكو علاوه بر موارد فوق‌الذكر موضوعاتی چون عكاسی، طراحی، معماری و ورزشی را نیز در برمی‌گیرد. در این مقاله فرهنگ را در مفهومی موسع به كار گرفته و آن را در چارچوبی اجتماعی به معنای روش زندگی و شیوه متمایز معنادهی به زندگی در نظر گرفته‌ایم. بدینسان از قالب هنرها، صنایع و محصولات فرهنگی فراتر رفته‌ایم و آنرا به سطح حقوق و آزادیها، فعالیت‌های مدنی، ارزشها و بینش‌ها و نگرشها برده‌ایم.[1]

شاخص ها و اهمیت آن برای سیاست‌گذاری فرهنگی

سیاست‌گذاری عمومی به مفهوم مجموعه اقدامات دولتی برای دستیابی به اهدافی خاص است ابهام یا کلیت در تعریف فرهنگ این زمینه را فراهم می کند تا برداشتهای متفاوتی از سیاست عمومی و اقدامات دولتی در عرصه فرهنگ و عمل فرهنگی در ذهن سیاست گذاران و مجریان پدید آید. این برداشتها بیش از آنکه متفاوت و متعدد باشد گنگ و مبهم است و همین خود به اتلاف منابع دولتی و هزینه های بی سرانجام دامن می زند. وانگهی, فعالیت فرهنگی بین المللی تا سطح به تبلیغ کاهش می یابد چراکه ظاهراً ساده ترین و سطحی ترین لایه در این عرصه تبلیغات است. تدوین شاخصهای فعالیت فرهنگی بویژه در زمینه روابط بین المللی از آنرو اهمیت می یابد که ح


چنین به نظرمی آید که شاخص های روابط بین المللی فرهنگی عرصه های متنوعی را در برمی گیرد ازاین رو همه آنها در دسترس مستقیم سیاست گذاران قرارندارد بلکه بعضا" در حیطه بخش فرهنگ و بلکه فراترازبخش فرهنگ (همچون فن آوری اطلاعات) جای می گیرند. اما به هر حال شماری از شاخص ها یی که مستقیمادرحیطه روابط بین المللی فرهنگی جای می گیرند را می توان برشمرد. شاخص ها, نظارت و مراقبت وضعیت کلان روابط فرهنگی از سوی سطوح بالای سیاست گذاری را امکان پذیرمی کنند و همچون ابزار کلان مدیریتی، هدایت مقامات اجرایی را به سوی اهداف مشخص امکان‌پذیر می‌نمایند. به همین سان می توان به اخذ بازخوردها از فعالیتهای دولتی پرداخت و مهمترازهمه آنکه شاخص ها امکان استفاده از نرم‌افزارهای سیاستی طراحی شده و پردازش و تحلیل سریع داده ها ر

دانلود تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
مقاله و تحقیق اینترنت و ارتباط بین فرهنگی

دانش آموزی که وارد فضای آموزش مجازی می‌شود، درست همانند دانش آموزانی که وارد محیط آموزش حضوری می‌شوند، با خود اندوخته هایی به همراه دارد اندوخته هایی که شامل آموزش و تجربه های پیشین ، شیوه‌های یادگیری و زبان و فرهنگ است تا حد امکان در زوایای دو اندوخته‌ی قبلی گنجانده شده است مقوله‌ بعدی پوشش که همانا هویت و همانندی است این پوشش، پوششی فرهنگی است

دانلود مقاله و تحقیق اینترنت و ارتباط بین فرهنگی

مقاله و تحقیق 
اینترنت و
 ارتباط بین
 فرهنگی
دسته بندی اینترنت
فرمت فایل docx
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66

دانش آموزی که وارد فضای آموزش مجازی می‌شود، درست همانند دانش آموزانی که وارد محیط آموزش حضوری می‌شوند، با خود اندوخته هایی به همراه دارد. اندوخته هایی که شامل "آموزش و تجربه های پیشین" ، "شیوه‌های یادگیری" و "زبان و فرهنگ" است تا حد امکان در زوایای دو اندوخته‌ی قبلی گنجانده شده است. مقوله‌ بعدی پوشش که همانا هویت و همانندی است.  این پوشش، پوششی فرهنگی است که با رشته‌های خود، انتظارات، زبان و توانایی تفسیری از درون درهم تنیده شده است. هر چند چنین بافته‌هایی را تعدادی از دانش‌آموزان دیگر (پیش‌تر) پوشیده‌اند، اما با این وجود، این پوشش حقیقاً با آن‌چه پیش‌تر مرسوم بوده است، تفاوت دارد. این پوشش که بر شانه های دانشجویان قرار می‌گیرد، در پیشرفت او تاثیر دارد. این پوشش می تواند سبب انحراف یا سقوط او شود. یا هنگامی که سخت او را دربر گرفته باشد، اورا به چالش کشاند. پوشش فضای آموزشی مجازی بر خلاف پوشش فضای آموزشی سنتی که مستلزم تعامل رودررو دانش‌آموزان است، مورد توجه سایر اعضا


کلاس نبود. مگر صاحب آن جزئیات پوشش را در قالب متن به دیگران عرضه می‌کرد. این پوشش، خواه مرئی و خواه نامرئی، بخش از آموخته های دانش‌آموز، در نتیجه، بخشی مهمی از تجربه های‌ یادگیری او در هر زمان و مکان است.

- این پژوهش دو هدف که شامل: چگونگی تأثیر فرهنگ بر آموزش آنلاین و نقش فرهنگ در شکل‌دهی به تجربه آموزش فضای مجازی را بررسی کند.

قبل از هر چیز باید گفت: نیاز شدید به دسترسی آسان در آموزش در سطح دنیا در کنفرانس ژانتین (Jomtien) در سال 1992 مطرح و شکل گرفت.  10 سال بعد، یونسکو اعلام کرد که 877 میلیون مشغول به کار در دنیایی که به طور فزاینده نیاز به سواد کاربردی دارد، بی‌سوادند.  پژوهش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از 20 کشور صنعتی نشان داد که دست‌کم از هر چهار فرد بزرگسال، یک فرد از حداقل تحصیلات برای گذران زندگی و کار در جامعه ...

دانلود مقاله و تحقیق اینترنت و ارتباط بین فرهنگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله و تحقیق اینترنت و ارتباط بین فرهنگی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
مقاله و تحقیق رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی

دربررسی وسایل ارتباط جمعی معاصرچون مطبوعات وخبرگزاری ها، می توان آنها را به عنوان مهمترین وسیله ارتباط سیاسی ازقرن 19 تا اواسط قرن 20 به شمار آورد دراین دوران، رسانه ها به ویژه مطبوعات، گزارشگر وقایع سیاسی ومنعكس كننده مذاكرات مجامع سیاسی ونهادهای قانون گذار محسوب می شوند

دانلود مقاله و تحقیق رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی

مقاله و
 تحقیق
 رسانه ها 
؛سیاست 
و ارتباط 
فرهنگی
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

دربررسی وسایل ارتباط جمعی معاصرچون مطبوعات وخبرگزاری ها، می توان آنها را به عنوان مهمترین وسیله ارتباط سیاسی ازقرن 19 تا اواسط قرن 20 به شمار آورد. دراین دوران، رسانه ها به ویژه مطبوعات، گزارشگر وقایع سیاسی ومنعكس كننده مذاكرات مجامع سیاسی ونهادهای قانون گذار محسوب می شوند. 


دربررسی وسایل ارتباط جمعی معاصرچون مطبوعات وخبرگزاری ها، می توان آنها را به عنوان مهمترین وسیله ارتباط سیاسی ازقرن 19 تا اواسط قرن 20 به شمار آورد. دراین دوران، رسانه ها به ویژه مطبوعات، گزارشگر وقایع سیاسی ومنعكس كننده مذاكرات مجامع سیاسی ونهادهای قانون گذار محسوب می شوند. مطبوعات همچنین به عنوان سكو یا تریبون برای بیان عقاید سیاسی و وسیله ای دردست احزاب وسازمانهای سیاسی برای بسیج افكارعمومی یا شكل دادن به مرام ومسلك به كار می روند. آنها ابزاری برای "پروپاگاندا " دركشمكش بین دولتها، و ناظر برعملكرد حكومتها و از همه مهمتر وسیله ای برای آگاه كردن مردم ازمسائل مملكتی واعمال قدرت درجوامع هستند. رابطه ی نزدیك بین سیاست ورسانه ها را می توان ازامتیازاتی شمرد؛ كه درجوامع مختلف ازسوی حكومتها برای آنها منظور شده است. البته این امتیازها درمواردی تبدیل به محدودیت هایی نیز می شود؛ و بسته به نوع نظام حاكم برجوامع متفاوت است.

دربررسی وسایل ارتباط جمعی معاصرچون مطبوعات وخبرگزاری ها، می توان آنها را به عنوان مهمترین وسیله ارتباط سیاسی از قرن 19 تا اواسط قرن 20 به شمار آورد.

در این دوران، رسانه‌ها به ویژه مطبوعات، گزارشگر وقایع سیاسی و منعكس كننده مذاكرات مجامع سیاسی و نهادهای قانون گذار محسوب می شوند. مطبوعات همچنین به عنوان سكو یا تریبون برای بیان عقاید سیاسی و وسیله‌ای در دست احزاب و سازمانهای سیاسی برای بسیج افكارعمومی یا شكل دادن ب.....

دانلود مقاله و تحقیق رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله و تحقیق رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دور نمای تاریخی،سیاستهای فرهنگی و ابزارهای اعمال آن در آلمان

دور نمای تاریخی،سیاستهای فرهنگی و ابزارهای اعمال آن در آلمان

دانلود دور نمای تاریخی،سیاستهای فرهنگی و ابزارهای اعمال آن در آلمان

دور نمای 
تاریخی،سیاستهای 
فرهنگی و ابزارهای
 اعمال آن در آلمان
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

آلمان بر خلاف بیشتر كشورهای اروپایی ،قرن ها ازبسیاری از ایالت در فئودال مستقل و جمهوری های شهری تشكیل شده بود كه هر یك سیاست های فرهنگی خود را دنبال وموسسات فرهنگی متعددی را ایجاد می كردند. در بین آنها سنت های فرهنگی خاصی وجود داشت كه در برنامه های امپراطوری رایش آلمان كه در سال 1871 تاسیس شد ،در حالی كه دولت رایش جدید به سیاست فرهنگی خارجی می پرداخت ،این ایالت های مستقل مسئولیت سیاست در فرهنگی خود را حفظ می كردند. خود مختاری خاص فرمانداریها به حوزه امور فرهنگی بسط می یافت كه با تعهد مدنی قوی به فرهنگ و هنرها حمایت می شد. بر اساس قانون اساسی جدید جمهوری و ایماز (1993-1919 ) ،مسئولیت و حمایت از هنرها و فرهنگ بین دولت رایش و دولت های لاندر (ایالت های تشكیل دهنده)،شهر و شوراهای شهری تقسیم می شد.

این رویكرد كه رژیم سوسیالیست ملی (1945-1933) آنرا پذیرفت با تمركز اجباری ،تضعیف تعهد مدنی و ابزاری كردن فرهنگ ،این گوناگونی راكه طی قرنها شكل گرفته بود،برای برآوردن اهداف این رژیم تغییر داد. این تجربه در خصوص متمركز كردن ،بعدا به شكل گیری تمثیلی شدید برای فدرالیسم در جمهوری فدرال آلمان منتهی شد.

دانلود دور نمای تاریخی،سیاستهای فرهنگی و ابزارهای اعمال آن در آلمان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دور نمای تاریخی،سیاستهای فرهنگی و ابزارهای اعمال آن در آلمان ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
شعر در ارتباط بین فرهنگی

شعر در ارتباط بین فرهنگی

دانلود شعر در ارتباط بین فرهنگی

شعر در ارتباط بین فرهنگی
شعر در ارتباط بین فرهنگی
شعر در ارتباط بین فرهنگی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

شعر در ارتباط بین فرهنگی

چرا ملتی در مسیر توسعه قرار می‌گیرد؟ مسلما در پاسخ، به یک عامل منحصربه‌فرد اشاره نمی‌شود. ولی اگر سوال، مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل توسعه یک کشور را جستجو کند، بدون شک پاسخ، فرهنگ آن ملت می‌باشد. طی تحقیقاتی از اهالی چند روستا در کشوری سوال شد که بزرگ‌ترین مشکلی که در زندگی با آن مواجه هستند چیست؟ پاسخ قریب به اتفاق اهالی، به کم آبی منطقه اشاره داشت. در مرحله دیگر این تحقیقات از همان جمع خواسته شد تا نظر خود را در مورد این سوال که «اگر این‌جا چاه حفر كنیم، در چند متری به آب می‌رسیم؟» بیان كنند، پاسخ عجیب و دور از انتظاری دریافت شد: 3 یا 4 متر. تحقیق در بردارنده‌ی این نتیجه است كه: مسلما از مردمی که برای بزرگ‌ترین مشکل زندگی خود حاضر نیستند زحمت حفر 4-3 متر چاه را بر خود بپذیرند نمی‌توان انتظار توسعه داشت و ملتی که چنین فرهنگی بر آنان حاکم باشد هرگز به توسعه ملی نخواهند رسید.

از میان تئوری‌ها و مدل‌های مختلفی که فرهنگ جوامع را در قالب دسته‌بندی‌های مشخصی تعریف می‌کند، می‌توان به یکی از معتبرترین آن‌ها که سال‌های سال در اندازه‌گیری و تشخیص ویژگی‌های فرهنگی جوامع مورد استفاده قرار گرفته، به نام مدل مک‌کللانداشاره داشت. در این مدل رفتار افراد و جوامع تحت تاثیر سه نیاز اساسی به شرح زیر شكل می‌گیرد:

  • نیاز به سازندگی: افراد یا جوامعی که در آن‌ها «نیاز به سازندگی» قوی باشد، افرادی تلاشگر و اهل چالشند. آن‌ها از قبول مسئولیت استقبال می‌کنند و مشتاق تعقیب اهداف دوردست ولی باارزش و بامعنا هستند. از رقابت نمی‌گریزند و قابلیت بالایی در برخورد با مشکلات و حل آن‌ها دارند. برای توسعه‌ی خود و اصلاح کارشان نقدپذیرند و احساس همکاری و تشریک مساعی در این افراد یا جوامع بسیار قوی است.

نیاز به قدرت: افراد یا جوامعی که در آن‌ها نیاز به قدرت قوی است، تمایل و آمادگی برای کسب قدرت و پرستیژ در آن‌ها قوی است. آن‌ها علاقمند به کنترل اوضاع و افراد می‌باشند، تمایل شدیدی به حاکم‌سازی ایده‌ها و نقطه‌نظرات خود دارند و بر رفتار دیگران و اتفاقات، تاثیرگذار می‌باشند. این افراد در مقابل موانعِ بر سر راه و 

دانلود شعر در ارتباط بین فرهنگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
شعر در ارتباط بین فرهنگی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا گسترش روابط ایران و ونزوئلا با تاسیس بانک مشترک

دانلود روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

روابط 
فرهنگی 
ایران و
 ونزوئلا
روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا
گسترش روابط 
ایران و ونزوئلا 
با تاسیس ب
انک مشترک
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

گسترش روابط ایران و ونزوئلا با تاسیس بانک مشترک

اکونیوز: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا را موجب توسعه روابط بین دو کشور دانست و گفت: برای تاسیس این بانک نیازی به اخذ مصوبه مجلس نبود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ( econews.ir )، "سید حمید پورمحمدی" تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا را در جهت گسترش صادرات و جذب منابع مفید ارزیابی کرد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا گفت: سیستم بانکی همواره خود را ملزم و مکلف به رعایت قوانین و مقررات دانسته و با توجه به تحریمهای جهانی و تحریم بانک توسعه صادرات ایران به طور خاص و در راستای ماموریت ذاتی این بانک که گسترش صادرات کشور و جذب منابع و سرمایه است و به منظور اشتغالزایی و صدور خدمات فنی و مهندسی با استفاده از ابزارها و امکانات مربوطه، پس از سالها کار کارشناسی و بررسی کلیه جوانب موضوع، از جمله روابط بسیار خوب و دوستانه دو کشور و لزوم توسعه این روابط، تاسیس چنین بانکی ضروری است.

وی تصریح کرد: قرارداد اولیه آن مابین دو دولت در سال 83 منعقد شد؛ ولی درمراحل اجرایی و در حوزه‌های کارشناسی مقرر شد به جای تاسیس بانک توسط دولتهای دو طرف، از طرف جمهوری اسلامی ایران، بانک توسعه صادرات ایران و از طرف ونزوئلا بانک دلسترو به نمایندگی از آن کشور مشارکت کند.

پور محمدی افزود: تاسیس بانک مذکور به صورت مشترک توسط بانک توسعه صادرات ایران که غیر از دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و از طرف کشور ونزوئلا بانک دلسترو جمهوری بولیواری ونزوئلا و برابر استعلام‌های به عمل آمده و نظرات ارائه شده توسط مراجعی از قبیل معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و با لحاظ نظریه تفسیری مجوز بانک

دانلود روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
مقاله رسانه و ارتباط بین فرهنگی

مقاله رسانه و ارتباط بین فرهنگی

دانلود مقاله رسانه و ارتباط بین فرهنگی

مقاله   رسانه و ارتباط بین فرهنگی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

نقش رسانه‌ها در ایجاد و یا تعمیق روابط فرهنگی میان ملل‌، البته بدیهی است و انکارناپذیر. در این مقام‌، این مباحث کلّی را پیش نمی‌کشیم‌، بلکه در پی آنیم که ببینیم رسانه‌های دو کشور ایران و افغانستان با توجه به مشترکات عمیق و دیرینة فرهنگی‌، تا چه اندازه توانسته‌اند پُل ارتباط دو ملّت همسایه باشند.

این حقیقتی است که این دو کشور در این منطقه بیشترین مشترکات فرهنگی را دارند. در این منطقه هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که در حوزة دین‌، زبان و خط با ایران یگانگی کامل داشته باشد و برعکس‌.

پاکستان با ایران هم‌دین است‌، ولی هم‌زبان نیست‌. تاجیکستان هم‌دین و هم‌زبان است‌، ولی مردمش خط فارسی را نمی‌شناسند. فقط مردم افغانستان‌اند که همه زمینه‌های لازم برای ارتباط را دارند. فقط آنچه مانده است‌، خود ارتباط است‌. به واقع در هیچ جای دنیا، مردمی نمی‌توانند بهتر از مردم افغانستان با رسانه‌های ایران ارتباط بگیرند و برعکس‌.

ولی با این وصف‌، به نظر می‌رسد که این رسانه‌ها نتوانسته‌اند به تناسب ظرفیت و توان نفوذ خود، شناخت و آگاهی متقابل ایجاد کنند.

اگر از جهت ایرانی قضیه بنگریم‌، مردم ایران سخت نسبت به سرزمین و مردم افغانستان بی‌اطلاع‌اند. بسیاری از آنان حتی از موقعیت و نفوذ والای زبان فارسی در آن کشور بی‌خبرند; جغرافیای تاریخی افغانستان را نمی‌شناسند و باور این حقیقت برایشان دشوار است که مثلاً بلخ و غزنی و هرات (شهرهایی با مفاخر بسیار ادبی‌) در افغانستان واقع شده‌اند.

مسلماً در این میان بخشی از کوتاهی‌، به رسانه‌های افغانستان بر می‌گردد که هنوز نتوانسته‌اند به صورت فراگیر و گسترده معرّف کشور خویش برای همسایگان باشند. کمبود امکانات مالی و مهم‌تر از آن پراکنده‌شدن نیروهای انسانی‌، رسانه‌های افغانستان را فقط در داخل کشور و آن هم در پیمانه‌ای اندک‌، محدود کرده است‌.

اما بخشی دیگر از این تقصیر متوجه رسانه‌های ایران است‌. در اینجا حضور افغانستان نه کمیّت لازم را دارد و نه کیفیت شایسته را. این حضور تقریباً به اخبار محدود می‌شود و آن هم اخباری که بیشتر اوقات کشور ما را برای مردم ایران‌، جایی نامطلوب با مردمی نامطلوب‌تر نشان می‌دهد. تقریباً در هیچ‌یک از برنامه‌های فرهنگی تلویزیون ایران‌، ما بخشی ثابت ـ ولو با زمان اندک ـ برای معرفی افغانستان‌، فرهنگ و مردم آن ندیده‌ایم‌.

در این نباید تردید کرد که صدا و سیمای ایران وسیع‌ترین رسانه در میان فارسی‌زبانان است و شاید علاوه بر هفتاد میلیون مخاطب ایرانی‌، حداقل ده میلیون مخاطب غیرایرانی هم داشته باشد. به راستی در مقابل هر هفت ساعت برنامه برای ایران‌، یک ساعت برای دیگر کشورهای فارسی‌زبان هم داریم‌؟ در مقابل هفتاد ساعت یک ساعت داریم‌؟ در مقابل هفتصد ساعت یک ساعت داریم‌؟ من گمان نمی‌کنم‌، چون تلویزیون ایران در همه شبکه‌های سراسری (گذشته از شبکه‌های استانی‌) در سال حداقل چهل هزار ساعت برنامه دارد. به راستی مجموع برنامه‌های فرهنگی تلویزیون برای افغانستان یا دربارة افغانستان به چهل ساعت در سال می‌رسد؟ یعنی یک هزارم‌؟

اما این بحث کیفیت بود. در حوزة کمیت‌، وضعیت نابسامان‌تر است‌، چون تصویری که در این ساعتهای محدود در طول سال از افغانستان در رسانه‌های کشور همسایه‌اش نمایان می‌شود، تصویری است مخدوش و حتی گاه بیزاری‌آفرین‌. ما پیش از این تصویر نادرست لهجة فارسی افغانستان در مجموعة تلویزیونی «چهارخونه‌» را دیده‌ایم و من چون در آن مورد مقالة مفصلی نوشته‌ام‌، سخن را به درازا نمی‌کشانم‌.

چنین است که مردم ایران نسبت به همسایگان شرقی خود آگاهی دقیق و واضحی ندارند. وقتی شناخت اندک است‌، همدلی و همراهی نیز کم می‌شود و این موضوع‌، تأثیراتش را در امور ا

دانلود مقاله رسانه و ارتباط بین فرهنگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله رسانه و ارتباط بین فرهنگی ,

جنسیت در ارتباطات میان فرهنگی بررسی کیفی‌نگر برنامه‎های توسعه بین‌المللی ژاپن

جنسیت در ارتباطات میان فرهنگی بررسی کیفی‌نگر برنامه‎های توسعه بین‌المللی ژاپن

دانلود جنسیت در ارتباطات میان فرهنگی بررسی کیفی‌نگر برنامه‎های توسعه بین‌المللی ژاپن

جنسیت در
 ارتباطات میان 
فرهنگی
بررسی 
کیفی‌نگر ب
رنامه‎های 
توسعه 
بین‌المللی
 ژاپن
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

سوال اصلی در این مقاله به این نکته بر می گردد که گفتمان توسعه از دیدگاه آژانس همکاری بین المللی ژاپن [1] که به اختصار JICA نامیده می شود زنان و جنسیت را چگونه بر اساس پراکندگی مناطق جغرافیایی، تفسیر و ترسیم می‎کند. تحلیل و بررسی این مساله از طریق مصاحبه‎های عمیق، تحلیل اسناد و مدارک و فیلمهای ویدئویی صورت گرفته است. یافته‎های برنامه‎های توصیفی که از سوی JICA در آسیای شرقی، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، افریقا و خاورمیانه به انجام رسید، موید این مطلب بود که آن دسته از مناطقی که از لحاظ فرهنگی [در مواجهه با جنس مخالف] فاصله‎دار به نظرمی‎آیند -خصوصاً درفرهنگ‎های همسو باجوامع اسلامی- در مقایسه با جوامعی که از این لحاظ بی‎فاصله و صمیمی‌تر هستند، بیشتر احتمال می‎رود که بر تمایلات جنسی زنان متمرکز شده و آنان را چون قربانیانی منفعل در نظر گیرند.

از این رو جنسیت به صحنه‎ای فوق العاده بحث برانگیز در حوزه توسعه بدل شده است که همچون نهادها و اجتماعات بر سر ماهیت بازنمایی و تبیین مسائل اجتماعی و نیز تخصیص منابع (در برابر نفوذ و مداخله توسعه) تقلا می‎کند. این بررسی، تفسیر و برداشت موجود از زنان را در متن مسائل جنسیتی درگیر بابرنامه‎های توسعه جهانی (که به پشتوانه "آژانس همکاری بین المللی ژاپن" (JICA) انجام شده را) مورد کندوکاو قرار می‎دهد. زمانی که برنامه‎ها و پروژه‎های توسعه JICA مفهوم سازی و توصیف می‎شود، مشخصاً این سوال مطرح می‎شود که نیازها و نقش‎های زنان در فرایند توسعه چگونه شکل پیدا می‎کند؟ و مسائل جنسیتی چگونه بر اساس منطقه‎ای که توسعه در آنجا عملی شده است، متمایز می‎شوند؟ در این مطالعه موردی JICA، به مثابه اهداکننده دوجانبه اجازه می‎دهد که پژوهشی از تفاسیر شرق شناسانه که صرفاً قدرت فراگیر فرضیه‎های محیطی را پیچیده می‎کند، در کنار حوزه‎های غربی آن صورت بگیرد و تفاسیر و تعابیر جنسیتی (در گستره تبعیض‎های موجود از لحاظ "مجاورت فرهنگی" (Cultural Proximity)) مورد ملاحظه واقع شود (Straubhaar, 1991).

مفاهیم اساسی این کار مشتمل بر توجه به مسائل جنسیت و توسعه در قالب دخالت و نفوذ توسعه ژاپنی است. خصوصاً اینکه توسعه به عنوان شکلی از "گفتمان سازمانی/ نهاادی" (Institutional discourse) و فرضیه‎های مرتبط با مسائل مطرح شده‎ی جوامع و شیوه حل و فصل آنها، تبیین شده است ( Wilkins & Mody, 2001 ). به همین منظور در این پروژه تحقیقی، جنسیت به عنوان یک "سازه اجتماعی" (A Social Construct) تفسیر و شناخته می‎شود که با موقعیت‎های سازمانی در می‎آمیزد و با عواملی از قبیل نژاد، قومیت و سایر نشانه‎های متفاوت فرهنگی از طریق سیاست‎ها و رسوم جاری در نهادهای توسعه پیوند می‎خورد.

■ توسعه و جنسیت

چارچوب اساسی در این تحقیق مفروض می‎دارد که توسعه به مثابه یک گفتمان نهادی عمل می‎کند که شناخت نسبت به زنان و جنسیت را با مداخله خود روشن می‎سازد ( Escobr, 1995; Crush, 1995). این گفتمان فراتر از حد توصیف جوامع و شرایط آنها بسط پیدا کرده، و مهارتی را پایه ریزی می‎کند که توسط آژانس‎های توسعه ایجاد شده شکل قانونی به خود گرفته است (Moore, 1995; Hegde, 1996 ). شیوه بیان مسائل اجتماعی ‎شامل‎ مشخص‎کردن شرایط بغرنج ‎و تعریف‎کردن گروههایی برای ‎نگه داشتن ‎آن شرایط ‎در مسیری است‎ که به یک سازمان اجازه دهد که در برنامه‎ها و استراتژی‎هایش، ژست راه حلهای مستدل و منطقی به خود بگیرد (Sch^n,1979). همانطورکه عوامل انتقادی، دخالت و نفوذ اجتماعی را هدایت می‎کنند، نهادهای اهداکننده هم به کنترل و بررسی نیازمندند تا با قدرت فوق­العاده‎ای که در زبان و عمل‎شان دارند، بتوانند شکل­دهی به بحث‎های جهانشمول و نفوذ در جوامع و ملت‎های دریافت کننده را در دست گیرند (Wilkins, 2000a).

اعتقاد کلی گفتمان توسعه -همچون معرفت که گروههای قدرت‎مند را قادر به تثبیت حاکمیت و توجیه نفوذ و مداخله می‎کند- ریشه در چارچوب نظری سعید دارد (1978). بحث شرق شناسی او، انتقادی است که نظرها را به پویایی تاریخی و ساختاری معطوف‎ می‎سازد و تسلط ایدئولوژیک را از طریق رسانه، نیروهای مسلح و آموزش- افزودن برنهادهای متولی توسعه- ناگزیر و رهنمون شده می‎داند. سعید، چارچوب بحث خود را (از آنچه درگیر شدن کشورهای اروپای غربی در شرق شناسی بوده) به اهمیت بازشناسی نقش ایالات متحده به عنوان قدرت مسلط در مفهوم جهانشمول کنونی، تغییر می‎دهد. من مایلم بیشتر به این بحث پرداخته و یادآور شوم که آنچه اهمیت دارد ضرورتاً موقعیت اقلیمی نیست، بلکه در واقع اتصال به منابع است که در جدال قدرت مهم محسوب می‎شود.(Shah & Wilkins, 2004). ارزش گفته‎های سعید در خصوص نقش قدرت در فرایند تولید فرهنگی، در مفاهیم تاریخی متجلی می‎شود (Parks & wilkins, 2004; Shome, 1996). در این تحقیق من به دو وضعیت تکمیل کننده مطرح شده است:

نخست اینکه تفاوتهای منطقه‎ای غرب در تقابل با شرق نیازمند ریخت‎شناسی مجدد است؛ پس‎همانطور که به نقش ژاپن در این فضا اذعان داریم، باید دیدگاه شرق‎شناسانه خود را به سوی‎ منطقه به اصلاح "خاورمیانه" نیز تسهیم وارائه دهیم؛ و دوم اینکه ملت‎های ‎پدرسالار باید جهت رفع تبعیض درک بیشتری از امپریالیسم فرهنگی را تعمیم دهند (Midgely, 1998).

تبحر و دانش فمینیستی توجه را به جنسیت، به مثابه یک ساخت اجتماعی معطوف می‎دارد و آن را در مفاهیم اجتماعی و سازمان یافته به چالش می‎کشد. نظریه‎های فمنیستی مربوط به پویایی ساختاری، تحلیل و پژوهش را در خصوص تظلم و تسلط جنسی از طریق بررسی گفتمان‎هایی که مسائل و مشکلات زنان را تبیین می‎کنند و راه حلهای بالقوه ارائه می‎دهند، ترویج می‎دهند (Buzzanell, 1994; Cals&Smarc

دانلود جنسیت در ارتباطات میان فرهنگی بررسی کیفی‌نگر برنامه‎های توسعه بین‌المللی ژاپن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
جنسیت در ارتباطات میان فرهنگی بررسی کیفی‌نگر برنامه‎های توسعه بین‌المللی ژاپن ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت

گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت در21 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت

گزارش کاراموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت
کاراموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت
کارورزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت
دانلود گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت
عمران
 برپایی ساختمان
 مرکزی
 فرهنگسرای
 معرفت
دسته بندی کسب درآمد و بازاریابی - کارآفرینی - کارآموزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 600 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مشخصات پروژه

عنوان پروژه : برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت

کارفرما : امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 5

پیمانکار : شرکت رضوان مکان (سهامی خاص)

مبلغ پیمان : 800،000،00 ریال

زمان آغاز پروژه : 3131383

مدت پیمان : یک ساله

مشخصات طرح :

اسکلت بتنی

سقف تیرچه سیمانی و بلوک سیمانی



1. بازدید از زمین و ریشه کنی

قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده و وضعیت و فاصله ی آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف و همچنین چگونگی دسترسی به خیابان های اصلی مورد بازرسی قرار گیرد. بعد از بررسی های کافی و در صورت نبود مشکل اقدام به آغاز پروژه می نماییم. در این بررسی ها باید دقت شود تا ما مشکلی از لحاظ ورود و یا خروج ماشین آلات نداشته باشیم و ضمنا جای کافی برای مصالح پای کار فراهم کنیم. سپس نسبت به ریشه كنی( كندن ریشه های نباتی كه ممكن است در زمین روییده باشند ) اقدام می شود و خاك های اضافی به بیرون حمل گردد و بالاخره باید شكل هندسی زمین و زوایای آن كاملا معلوم شده وبا نقشه ساختمانی كاملا مطابقت داشته باشد

2. پیاده سازی نقشه

 پس از بازدید محل وریشه‌كنی ، نوبت به پیاده کردن نقشه بر روی زمین می شود. منظور از پیاده كردن نقشه یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی كاغذ بر روی زمین به وسیله ابزار آلات در دسترس با ابعاد اصلی به طوری كه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوار ها و عرض پی ها روی زمین به خوبی مشخص باشد. باید دقت داشت که این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت می باشد چرا که کوچکترین اشتباهات در این مرحله قابل صرفنظر نبوده و اگر این خطا ها از مقدار مجاز آیین نامه ای بیشتر باشد ، باید اقدام به تخریب کل ساختمان کرد. حال برای پیاده كردن نقشه دو راه داریم اگر ساختمان مهم و بزرگ بود می بایست از دوربین های نقشه برداری استفاده شود ولی برای پیاده كردن نقشه ساختمان های معمولی و كوچك از متر و ریسمان بنایی می توان بهره برد که دقت لازم برای کارهای معمولی را دارند. برای پیاده كردن نقشه با متر و ریسمان كار ابتدا باید محل كلی ساختمان را روی زمین مشخص نموده و بعد با كشیدن ریسمان كار به  یكی از امتداد های تعیین شده و ریختن گچ ، یكی از خطوط اصلی ساختمان را تعیین کرد و بعد خطوط دیگر را با همین روش مشخص می كنیم . البته برای ایجاد زاویه ی قایمه می توان از اعداد فیثاغورثی بهرا برد مانند اعداد 3و4و5 که در آن دو تای اولی اضلاع جانبی اند و عدد آخر که از همه بزرگتر می باشد مقدار عدد وتر می باشد

عرض و طول و عمق پی ها كاملا بستگی به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاك محل ساختمان دارد در ساختمان های بزرگ قبل از شروع كار بوسیله آزمایشات مكانیك خاك قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده واز روی آن محاسبات ابعاد پی را تعیین می نمایند ولی در ساختمان های كوچك كه آزمایشات مكانیك خاك در دسترس نیست باید از مقاومت زمین در مقابل بار ساختمان مطمئن شویم . اغلب مواقع قدرت مجاز تحملی زمین برای ساختمان های كوچك با مشاهده خاك پی و دیدن طبقات آن و طرز قرار گزفتن دانه ها به روی همدیگر یا با ضربه زدن به وسیله كلنگ به محل پی قابل تشخیص می باشد .

دانلود گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی عمران برپایی ساختمان مرکزی فرهنگسرای معرفت ,

<-BloTitle->
<-BloText->