خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
facefile.ir
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)

دانلود پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو
پرسشنامه مشکلات یادگیری 
 مشکلات یادگیری کلورادو
پرسشنامه مشکلات یادگیری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

دانلود پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو توسط ویلکات و همکاران (2011) تهیه شده و مشکلات یادگیری را متشکل از پنج عامل اساسی خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی می ­داند که موجب مشکلات یادگیری می­ شوند. این پرسشنامه که از 20 آیتم تشکیل شده است، توسط والدین دانش­ آموزان تکمیل می­ شود.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            20

تعداد مولفه :                               5 مولفه (خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی)

روایی و پایایی :                            دارد

نحوه نمره گذاری :                         دارد

منبع :                                           دارد

نوع فایل :                                     word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                              4

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011) ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)

دانلود پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)

پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی
پرسشنامه اثربخشی یادگیری 
پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی
پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری
اثربخشی یادگیری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

دانلود پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


این پرسشنامه توسط کیم در سال 2008 ساخته شد که دارای 50 گویه 6 مولفه می ­باشد که گویه ­ها در طیف پنج گانه از (اصلاً در مورد من صدق نمی­ کند= 1 تا کاملاً صدق می­ کند= 5) پاسخ­دهی می­ شوند. در پژوهش مشتاقی (1392) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام داده ­اند تعداد گویه ­ها از 50 گویه با حذف 7 گویه به 43 گویه کاهش یافته است.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            43

تعداد مولفه :                           6 مولفه (خودکارآمدی تحصیلی، سازماندهی و توجه در مطالعه، استرس و فشار زمانی، مشغولیت در فعالیت­های دانشگاهی، رضایتمندی احساسی و ارتباطات کلاسی)

روایی و پایایی :                         دارد

نحوه نمره گذاری :                     دارد

منبع :                                      دارد

نوع فایل :                                word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                         3

دانلود پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008) ,

پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

در دنیای پیچیده ، هیچكس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است لحظاتی را به خاطر می آوریم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صدای یكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین

دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان

پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
پایان نامه بررسی روشهای  تدریس
پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید
بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
دانلود پایان نامه
روشهای تدریس سنتی
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 138

مقدمه :

در دنیای پیچیده ، هیچكس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صدای یكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از كلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند كند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌كردند؟ مقصر اصلی جه كسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امكانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شكوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم كنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است كه می‌تواند اورا در كار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص كند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟

فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌.

اهداف :

- معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش .

- نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان.

- بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس.

جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند .

تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد .

تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است.

نمونه گیری: تعداد كل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 كلاس وجود دارد .

تعداد دانش آموزان هركلاس تقریبأ 33 نفراست .


 «فهرست»

فصل اول :
موضوع ..................... 1
مقدمه ............. 1
بیان مسئله ................... 2
فرضیه .......................... 2
اهداف ..................... 2
جامعه آماری ................. 2
نمونه گیری....................... 2
تعاریف واصطلاحات................... 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه...................... 4
معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5
روش حفظ وتكرار............. 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتكرار........ 6
روش سخنرانی........... 7
مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26
نتیجه............. 31
روش پرسش وپاسخ................... 32
هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34
روش نمایش (نمایش علمی )......... 35
مراحل اجرای روش نمایش............. 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37
روش ایفای نقش .............. 38
فنون كلی اجرای نمایش ............ 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39
روش گردش علمی ............ 41
روش بحث گروهی............. 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس كرد؟. 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده كرد؟... 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65
خلاصه .................. 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70 
روشهای آموزش انفرادی................ 71
هدفهای آموزش انفرادی............ 72
طرح كلر وسطوح مختلف آن.............. 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88
خلاصه........ 95
روش مسأله ای............... 96
شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99
روش واحدها............................. 100
ویژگی روش واحدها....................... 101
مراحل اجرای روش واحدها..................... 102
روش واحد موضوع........................... 104
ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105
روش واحد تجربی ................ 106
ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106
نمونه ای از یك واحد تجربی ....... 107
روش واحد طرح...................... 109
ویژگی های روش واحد طرح ............ 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111
خلاصه ................ 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها....... 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120
جدول........... 123
نمودار ............. 123
آمار توصیفی........... 124
شاخص مركزی........... 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری............. 126
پیشنهادات............. 127
رد یا قبول فرضیه................... 127
فرم خام......... 128
منابع مأخذ............. 129
واژه نامه ........................... 131

دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
کاراموزی رشته حسابداری محل کاراموزی:حسابداری اموزشکده چمران گرگان

کاراموزی رشته حسابداری محل کاراموزیحسابداری اموزشکده چمران گرگان

دانلود کاراموزی رشته حسابداری  محل کاراموزی:حسابداری اموزشکده چمران گرگان

کاراموزی رشته حسابداری

محل کاراموزیحسابداری اموزشکده چمران گرگان
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

کاراموزی رشته حسابداری

محل کاراموزی:حسابداری اموزشکده چمران گرگان

فهرست

مقدمه-----------------------------------------1


کلیات محل کاراموزی----------------------------1


ارتباط با واحد های داخلی-------------------------2


ارتبات با موسسات و واحدهای خارج دانشکده-----3


نرم افزار ها------------------------------------4


روند تنظیم و بایگانی کردن سند حسابداری به روش دستی-------6


نتیجه گیری------------------------------------7


مقدمه

قسمت حسابداری مهمترین بخش هرموسسه و یا شرکت میباشد به گونه ای که اگر این قسمت در یک شرکت وجود نداشته باشد ادامه حیات ان با مشکل روبرو میشود و از طرف دیگر هر موسسه خواسته یا ناخواسته از سیستم حسابداری پیروی میکند از این رو حسابدار یک موسسه داری اهمیت خواصی می باشد که نیاز به مهارت و تجربه دارد و فقط درس های تئوری کفایت نمیکند  از این رو باید در هنگام اموزش های  تئوری اموزش های عملی نیز بییند تا بتواند از وظایف و حیات موسسه حمایت کند.

برای همین منظور وزارت علوم درسی  با عنوان کاراموزی که 2واحد و در مقطع کاردانی میباشد اختصاص داده است تا دانشجویان بتواند همزمان با اموزش تئوری اموزش های عملی نیز ببینند.

 

تاریخ کاراموزی از (29/7/1393) تا(15/11/93)

 

کلیات محل کاراموزی

محل کاراموزی واقع در انتهای خیابان شهید رجای _ جنب کانون طه _اموزشکده فنی و حرفه ای پسران چمران گرگان _قسمت حسابداری این موسسه میباشد .

حسابداری این موسسه دارای 2 کارمند میباشد که هر یک دارای وظایف به شرح زیر میابشد

1-   رییس قسمت حسابداری ،همچنین ذیحساب این موسسه وثبت و ارسال  حقوق و دستمزد میباشد

2-   حسابدار که شامل حسابداری ،جمع دار اموال ، و حقوق دستمزد میباشد.

ارتباط با واحدهای دخلی

در این اموزشکده حسابداری با قسمت های مهم آن ارتباط تنگاتنگی دارد که هر یک از آن واحد ها با هم داری تفاوت زیاد و همچنین  ارتباط خواصی ندارند که به شرح زیر میباشد.

1)    واحد کارپردازی :این قسمت که یکی از مهمترین قسمت های یک موسسه میباشد که بیشترین ارتباط را با قسمت حسابداری در طول سال دارا میباشد .

واحد کارپردازی با تنخواه های که از ذیحساب دریافت میکند  برای دانشکده هزینه های و خرید های لازم را انجام داده و به انبار دار تحویل و اسناد و فاکتور های خرید را به عنوان یک سند کارپردازی تنظیم وبه ذیحساب تحویل داده و ذیحساب با بررسی های اسناد و فاکتورها اشکال های ان را گرفته و بابت اسناد و فاکتورهای صحیح چکی به مبلغ آن ها و در وجه تنخواه گردان صادر نموده و فاکتورها را در یک سند ثبت و بایگانی میکند.

2)    واحد دبیرخانه :ارتباط حسابداری با واحد دبیرخانه درمورد ارسال و شماره گزاری نامه ها و دریافت نامه از قسمت های بالا یا دانشکده های دیگر میباشد و همچنین مهر سند های تنظیم شده و آماده بایگانی میباشد


3)    واحد اداری: ارتباط با واحد اداری در مورد دریافت احکام کارکنان و اساتید و همچنین دریافت لیست و اطلاعات کارکنان و اساتید میباشد .


4)    واحد اموزش: ارتباط این واحد از واحد های بالا کمتر میباشد و بیشتر در مورد اطلاعات دانشجویان و ساعت کار اساتید در هر ترم میباشد که جهت پرداخت حقوق استید و همچنین دریافت شهریه از دانشجویان و فارق تحصیلی آنها میباشد .


5)    ارتباط با سایر قسمت ها به صورت جزئی و خیلی کم میباشد که در طول سال اتفاق میفتد و خیلی مهم نمیباشد.

ارتباط با موسسات و واحدهای خارج دانشکده

قسمت حسابداری هر دانشکده با قسمت های زیادی در ارتباط میباشد که تعداد آن ها زیاد میباشد ولی موسساتی که به صورت مداوم و مهم است  به شرح زیر میباشد .

1)دانشگاه فنی و حرفه ای (مرکزاصلی): ارتباط دانشکده با مرکز مهمترین ارتباط میباشد زیرا از کلیه دستور ها و بودجه ای که برای دانشکده ارسال میشود از مرکز است و همچنین لیست های حقوق و دستمزد کارکنان دانشکده برای انها ارسال میشود و ان ها برای کارکنان ارسال میکنند .

کلیه اموزش ها و سیستم های اموزشی که برای دانشکده در نظر گرفته شده و از آن ها استفاده میشود به عهده مرکز میباشد که هرساله برای مدیران مالی اموزش های لازم را تدار

دانلود کاراموزی رشته حسابداری  محل کاراموزی:حسابداری اموزشکده چمران گرگان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کاراموزی رشته حسابداری محل کاراموزی:حسابداری اموزشکده چمران گرگان ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی

پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی در 96 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی

پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
مقاله شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
پروژه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
تحقیق شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
دانلود پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
شیوه 
ارزشیابی
 مهارت شغلی
 مدیریت
 اموزشی
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

                                                        فهرست مطالب

عنوان                                                                                               صفحه

مقدمه                                                                                                                       3

فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن                                                            8

آشنایی با مفهوم سیستم                                                                                                  8

سیستم های باز و كاركردهای آن                                                                                       9

سیستم های بسته و كاركردهای آن                                                                10

آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن                                                                10

شناسایی سبكها مدیریتی                                                                             12

فصل دوم: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و كاركردهای آن                   

شناسایی مفهوم آموزش و انواع آن                                                                18

آموزشهای رسمی و غیر رسمی سازمان نیافته                                                    19

ویژگیهای آموزش های فنی و حرفه ای                                                          20                                                                                        

نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی كشور                                 21

مفهوم مدیریت آموزشی و اصول آن                                                               22

جایگاه مدیریت آموزشی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای                                   23

اصول مدیریت آموزش و كاركردهای آن                                                         23

فصل سوم: توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های موسسات كارآموزی

ویژگیها، قوانین و مقررات تاسیس             

                                                   28

 

فرآیند اخذ مجوز تأسیس آموزشگاهها                                                            29

اصول اجرای مقررات و آین نامه های تأسیس آموزشگاهها                                   32

آشنایی با مسایل و مسئولیتهای حقوقی مدیریت آموزشگاه                                     31

فصل چهارم: توانایی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها                               36

شناسایی دوره های آموزشی قابل اجرا در آموزشگاهها                                         36

شناسایی اصول تشخیص و انتخاب كادر آموزشی آموزشگاه                                  37

شناسایی فرآیند برنامه ریزی آموزشی استاندارد مهارت                                         37

شناسایی اصول تدوین اهداف كلی و جزیی دورة آموزش                                     39

شناسایی اصول تحلیل محتوای دوره آموزشی                                                    40

شناسایی اصول تأمین امكانات آموزشی                                                           41

شناسایی اصول مدیریت بر اجرای دوره های آموزشی                                          41

فصل پنجم: توانایی ارزشیابی از دوره های آموزشی                                             44

شناسایی مفهوم ارزشیابی آموزشی و روش های آن                                             45

شناسایی اصول ارزشیابی جامع و فراگیر                                                         46

شناسایی اصول ارزشیابی در اثر بخش آموزشی                                                 49

فصل ششم: توانایی تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاه                                     52

شناسایی پایة اساسی آیین نگارش                                                                 52

شناسایی مقررات مكاتبات اداری                                                                   54

شناسایی اصول استناد به قوانین و مقررات در مكاتبات اداری                                55

شناسایی اصول تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاهها                                       56

 

فصل هفتم : توانایی برقراری روابط انسانی                                                       60

شناسایی مفهوم ارتباط و عوامل تشكیل دهندة آن                                               60

شناسایی عوامل مؤثر ارتباطی                                                                       61

شناسایی موانع ارتباطی                                                                               63

آشنایی با اصول روانشناسی عمومی                                                                64

آشنایی با جامعه شناسی عمومی                                                                    65

شناسایی اصول برقراری روابط انسانی                                                             67

شناسایی اصول برقراری روابط انسانی                                                             70

فصل هشتم: توانایی نظارت بر امور مالی آموزشگاه                                            70

آشنایی با اصول مقدمات حسابداری عمومی                                                      70

آشنایی با مراكز مالی و اداری مرتبط با آموزشگاه                                               73

شناسایی تعرفه های آموزشی آموزشگاهها                                                        74

شناسایی درآمد و هزینه های آموزشگاه                                                           74

فصل نهم: توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و بهداشت كار              78

آشنایی با حوادث شغلی، علل بروز آن بهداشت محیط كار                                     78

اشنایی با وسایل ایمنی و بهداشت كار و كاربرد آنها                                             80

شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و حفاظتی و بهداشت كار    82

آشنایی با عوارض جانی و اصول انجام كمكهای اولیه                                         83

اشنایی با آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان                                                 84

 

مقدمه

قرن بیستم علاوه بر پیشرفتهای چشمگیر در قلمروهای علم تكنولوژی ، شاهد توسعة روزافزون نظامهای آموزش و پرورش رسمی در كشورهای مختلف جهان بود. به موازات این توسعه ، مدیریت آموزشی نیز در اغلب كشورهاع به قلمرو مدیریتی پراهمیت تبدیل گردید. از این روع صاحبنظران و كارورزان مدیریت آموزشی ، به مطالعه و توضیح واقعیتهای سازمانهای آموزشی پرداختند. آنها برای پاسخگویی به مسایل و مشكلات این سازمانهاع ابتدا به دانشها، مهارتها و تجربه های مدیریت در سازمانهای دیگر متوسل شدند؛ روشها و قواعد كار و فعالیت آنها را اقتباس كردند، مفاهیم ، اصول و نظریه های عموی مدیریت را مورد استفاده قرار دادند، و سپس بر اثر گسترش هدفها و وظایف نظامهای آموزشی و پیچیده تر شدن مدیریت آنها از راه مطالعة واقعیتها و رویدادهای ویژه محیطهای آموزشی ، به مفهوم آفرینی و نظریه پردازی در قلمرو خاص مدیریت آموزشی پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

                    فصل اول

 

توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن:

 

 

- آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن (سیستم های باز و بسته و كاركردهای آن

- آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و كاركردهای سازمان های رسمی و غیر رسمی

- شناسایی سبك های مدیریتی، آشنایی با اصول مدیریت و كاربرد آن

 

 

 

 

 

 


                                      شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی

مفهوم مدیریت

مدیریت فن هنر قدیمی است كه در گذشته های دور، عمدتاً به وسیله سلاطین ، وزیران، روحانیون و فرماندهان نظامی، و در گذشته های نزدیك ، توسط مدیران تجاری و دولتی به كار می آمد. ولی امروزه، تقریباً در همة امور زندگی اجتماعی به كار می آید. چون هر كسی ، در برخی از مراحل زندگی روزمرة خود مدیریت می كند چیزی دربارة مدیریت می داند، ولی غالباً آن را به درستی به كار نمی بندد. برای شروع بحث دربارة مدیریت یعنی ، قلمرویی كه هر یك از ما ، حداقل به عنوان یك غیرحرفه ای با آن سروكار داریم، لازم است آن را تعریف كنیم. ولی تعریفی از مدیریت كه قابل قبول آن باشد در دست نیست صاحبنظران با هدفها و سوگیریهای مختلف ، تعریف های گوناگونی ارائه كرده اند.

* هنر انجام دادن كار به وسیله دیگران (فالت 1924)

* فراگردهماهنگ سازی فعالیتهای فردی و گروهی برای تحقق هدفهای گروهی (دافلی و همكاران ، 1971)

*ایجاد محیطی مؤثر برای افرادی كه در گروههای رسمی سازمانی فعالیت می كنند (كنترواودانل ، 1972)

*كاركردن با و به وسیله افراد و گروهها، برای تحقق و هدفهای سازمانی (هرسی و بلانچارد، 1972)

* هماهنگ سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدفها (كاست و رزنزویگ ، 1974)

* فراگرد تصمیم گیری و برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و كنترل منابع انسانی ، مالی ، مادی و اطلاعاتی سازمان به منظور تحقق اثر بخش و كار آمد هدفهای آن (گریفین ، 1987)

 

توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نگاه ایمنی و بهداشت كار:

 

-   آشنایی با حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط كار، با وسایل ایمنی و بهداشت كار و كاربرد آنها

-       شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و حفاظت و بهداشت كار  

-   آشنایی با عوارض و اصول انجام كمك های اولیه ، آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان

 

 

 

توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و بهداشت كار

-        اشنایی با حوادث شغلی ، علل بروز آن و بهداشت محیط كار

انسان امروز ، بیشتر از گذشته در معرض سوانح و حوادث قرار دارد، رشد و افزونی جمعیت ، پیچیده شدن زندگی، استفاده از ابزارهای گوناگون برای راحتی بیشتر و سرعت در كار ، در خانه، اجتماع و محیط های كار، موجب شده است زندگی انسان در معرض حوادث بسیاری قرار گیرد و در اكثر جوامع ، مرگ ناشی از حوادث ، به اولین و مهمترین عوامل مرگ و میر مبدل شده است.

حادثه به معنی رویداد، واقعه یا پیشامد كه خسارت مالی و جانی در بردارد حادثه اتفاقی است پیش بینی نشده و ناگهانی كه بدون مداخله خود شخص بر اثر یك نیروی خارجی به وجود می آید.

یا به عبارت دیگر آنچه انسان را ناخواسته از مسیر زندگی طبیعی منحرف سازد و برای او ایجاد ناراحتی جسمی و روانی و یا خسارت مای نماید حادثه نامیده می شود. منظور از كیفیت حادثه طرز تماس مصدوم با ماده ای كه موجب حادثه شده است می باشد.

حوادث ناشی از كار:

بررسی ها نشان می دهد آمار بروز حوادث منجر به تلفات و مرگ و یا آسیبهای جدی به سلامت انسان در محیطهای كار و صنعتی كشورهای مختلف واجد اهمیت و قابل توجه می باشد. به عنوان نمونه مطابق با برخی آمارهای معتبر منتشر شده كشورهای صنعتی سالانه از هر ده نفر كارگر یكی دچار سانحه می شود این وضعیت به خوبی تاثیرات منفی و سوء ناشی از حوادث شغلی بر پارامترهای اقتصادی ، اجتماعی را نشان می هد.

دانلود پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
اموزش قدم به قدم هک

چپتر قبلی آموزش گام به گام هک دوستان هکر کلاه سفید (اگر اشتباه نکنم) مطالب ما تنها جنبه آموزشی دارد نه خرابکاری پس لطفاً کاری که به ضرر برادر مسلمان من و شما به اتمام برسد انجام ندهید در مورد کفار اطلاعات آنچنانی ندارم آموزش IP IP شماره ایست که به هر کامپیوتر متصل به اینترنت داده میشوند تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپیوترها دسترس

دانلود اموزش قدم به قدم هک

هک قدو به قدم
دسته بندی اینترنت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 567 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

چپتر قبلی


آموزش گام به گام هک

دوستان هکر کلاه سفید (اگر اشتباه نکنم) مطالب ما تنها جنبه آموزشی دارد نه خرابکاری پس لطفاً کاری که به ضرر برادر مسلمان من و شما به اتمام برسد انجام ندهید. در مورد کفار اطلاعات آنچنانی ندارم.

آموزش IP

IP شماره ایست که به هر کامپیوتر متصل به اینترنت داده میشوند تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپیوترها دسترسی داشت. این عدد برای کامپیوترهایی که حالت سرور دارند (مثل سایتها) و نیز کامپیوترهای کلاینتی که معمولا به روشی غیر از شماره گیری (Dial Up) به اینترنت وصل هستند، عددی ثابت و برای دیگران عددی متغیر است. مثلا هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اینترنت وصل میشوید ، عددی جدید به شما نسبت داده میشود.
این عدد یک عدد 32 بیتی (4 بایتی) است و برای راحتی به صورت زیر نوشته میشود:

XXX.XXX.XXX.XXX

که منظور از XXX عددی بین 0 تا 255 است. (البته بعضی شماره ها قابل استفاده نیستند که بعداً علتش را برای شما توضیح خواهیم داد). مثلا ممکن است آدرس شما به صورت 195.219.176.69 باشد. حتی اسم هایی مثل WWW.Yahoo.com که برای اتصال استفاده میکنید ، در ننهایت باید به یک IP تبدیل شود، تا شما سایت یاهو را ببینید.

در IP معمولاً xxx اولی معنای خاصی دارد، که بعداً توضیح می دهیم... فقط این را بگویم که اگر به روش Dial Up به اینترنت وصل شوید، معمولاً عددی به عنوان xxx اول می گیرید، مابین 192 تا 233 خواهد بود. این توضیح برای تشخیص کامپیوترهای کلاینت از سرور (حداقل در افغانستان) بسیار میتواند مفید باشد.

دانلود اموزش قدم به قدم هک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اموزش قدم به قدم هک ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
اصول اموزش هندبال

اصول اموزش هندبال

دانلود اصول اموزش هندبال

اصول اموزش هندبال
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3509 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 149

مهارتها ی پیشرفته در ورزش هندبال

هدف کلی:آشنایی با قابلیتهای ورزشی،توانایی های حرکتی ومهارتهای پیشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرین .

توجه بفرمایید این مقاله رایگان می باشد و فقط جهت زحمات سایت مبلغ ناچیزی گرفته میشود.

دانلود اصول اموزش هندبال






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اصول اموزش هندبال ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم

دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم

دانلود دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم

دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم
دسته بندی نرم افزار
فرمت فایل zip
حجم فایل 4392 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

دوست دارید برای خودتان و  فرزندانتان انواع لباس   ببافید؟

میخواهید طرح های زیبا و جذاب ببافید؟

دوست دارید پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی ببافید ولی بلد نیستید؟

 از طرح های ساده  که بافته اید ناراضی هستید؟

می خواهید برای خود و دخترتانپیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی   کاموایی ببافید؟

دوست دارید در مهمانی ها با لباس هایی که خودتان بافته اید بدرخشید؟

راه حل شما پیش ماست

ما در این برنامه به نکات قلاب بافی به همراه آموزش تصویری بافت انواع پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی کاموائی به صورت مبتدی تا حرفه ای پرداخته ایم

و برای شما چندین فیلم آموزش بافتنی پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی جمع آوری کرده ایم تا بتوانید از هم اکنون بعد از مشاهده این برنامه شیک ترین و زیباترین لباس ها را ببافید.

دانلود دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد در 82 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد 
مقاله تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد 
پروژه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد 
تحقیق تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد 
دانلود پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد 
تأثیر
 آموزش
 مهارت 
زندگی 
سلامت 
روان
 افراد
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82

مقدمـه

روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند كه بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس كنترل ، و كفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشكلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . در همین راستا روان شناسان با حمایت             سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند .                   ( طارمیان و همكاران 1378 ، ص 14 )

آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلكه بسیاری از این مهارتها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری كه تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها كه از فصول اساسی           درس مهارتهای زندگی است به كرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأكید قرار گرفته است . ( همان منبع ص 45 )

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است كه جوامع مختلف در سطوح جهان نسبت به گسترش ، به كارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمركز بر رشد توانائی های روانی مانند          حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و كنترل استرس                 بین كودكان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )

با توجه به نقش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ،                    برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این كه تنها بر افزایش عملكرد تحصیلی دانش آموزان تمركز نمایند باید بر تأمین و            حفظ روان آنان نیز تأكید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذكور انجام دهند چرا كه اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشكلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود كاهش می یابند . ( همان منبع )

 

بیـان مسئله و سـؤالات پـژوهش

رشد انسان در زمینه های روانی ، اجتماعی ، جسمانی ، جنسی ، شغلی ، شناختی ، الگو ( خود ) اخلاقی و عاطفی صورت می گیرد هر یك از زمینه ها نیازمند مهارت و توانایی می باشد . در واقع می توان گفت كه تكامل مراحل رشدی وابسته به مهارتهای زندگی است . زمانی كه افراد مهارت های زندگی اساسی را كسب نمایند در عملكرد بهینه خود پیشرفت

می كنند . آموزش مهارتهای زندگی نقش اساسی را در بهداشت روانی ایفا می كند و البته زمانی كه در یك مقطع رشدی مناسب ارائه شود نقش برجسته تری خواهد داشت . به طور تعیین می توان گفت كه بسیاری از نوروزها و سایكوزها ناشی از نقص در رشد                     مهارت های زندگی اساسی است . در واقع آموزش مهارت های زندگی نقش درمانی دارد .       ( گتیتر ، گازدا و داردن ، 1996 مقاله )

همان گونه كه بروكز ( 1984 ) اشاره كرده است رویكرد مهارت های زندگی              یك چهارچوب سازمان یافته ای را برای مراكز مشاوره و بهداشت روانی فراهم می كند و یك عنصر آموزشی یكسوی و مهم برای مدارس ابتدایی و دبیرستان می باشد .

حال با در نظر گرفتن هدف كلی این پژوهش سئوالاتی در همین راستا مطرح             می شوند :

  1. آیا بین افسردگی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  2. آیا بین شكایات جسمانی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  3. آیا بین وسواس ـ اجبار كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  4. آیا بین حساسیت در روابط بین فردی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  5. آیا بین اضطراب كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  6. آیا بین پرخاشگری كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  7. آیا بین خوبی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این               آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  8. آیا بین افكار پارانوئیدی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  9. آیا بین روان پریشی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟

10. آیا بین سلامت روان كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟

تفسیـر

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است كه جوامع مختلف در سطح جهان نسبت به گسترش ، به كارگیری و ارزیابی برنامه آموزشی مهارت های زندگی كه متمركز بر رشد و توانایی های روانی مانند حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی ، كنترل استرس بین كودكان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا ، مقاله )

پژوهش ها نشان می دهند كه آموزش مهارت های زندگی به ارتقاء بهداشت روانی كودكان و نوجوانان در ابعاد مختلف زندگی كمك می كند و از اساسی ترین برنامه های پیشگیرانه در سطح اولیه به شمار می رود . سلامتی بخش اصلی یك زندگی شاد است و مدارس نقش مهمی در آگاه ساختن نوجوانان پیرامون مسائل بهداشتی و سلامتی و آموزش علوم زندگی به آنان دارد . ( خانی ، 1377 ، ص 25 )

مهارت های زندگی در جهت ارتقای توانایی های روانی ـ اجتماعی هستند و در نتیجه سلامت روانی ، جسمانی و اجتماعی را تأمین می كند . آموزش مهارت های زندگی فرد را قادر می سازد ، تا دانش ارزشها و نگرش های خود را به توانایی های بالفعل تبدیل كند . بدین معنا كه فرد بداند چه كاری باید انجام بدهند و چگونه آن را انجام دهد .                مهارت های زندگی منجر به انگیزه در رفتار سالم می شود . همچنین براحساس فرد از خود و دیگران و همچنین ادراك دیگران از وی مؤثر است . در ضمن منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود . بنابراین به طور كلی می توان گفت كه مهارت های زندگی منجر به افزایش سلامت روان افراد می شود . ( نوری و خانی 1377 ، ص 25 )

آموزش مهارت های زندگی نقش اساسی را در بهداشت روانی ایفا می كند . البته زمانی كه در یك مقطع رشدی مناسبی ارائه شود نقش برجسته تری خواهد داشت به طور یقین می توان گفت كه بسیاری از نوروز ها و سایكوزها ناشی از نقص در رشد مهارت های زندگی اساسی است در واقع می توان گفت آموزش این مهارت ها نقش درمانی دارد .               ( گینتر ، گازدا ، مقاله )

آموزش مهارت های زندگی فرد را قادر می سازد تا دانش ، ارزشها و نگرشها را به توانایی های بالفعال تبدیل كند . مهارت های زندگی ، توانایی هایی است كه فرد را قادر              می سازد انگیزه و رفتار سالم داشته باشد و فرصت و میدان انجام چنین رفتارهایی را نیز ایجاد نمایند . ( محمد خانی ، 1377 )

یكی از مؤلفه های اساسی آموزش مهارت های زندگی ، مبحث های گروهی است ، چرا كه این بحثها باعث می شود كه دانش آموزان استعداد ها و توانایی های فردی خود را كشف كنند . ( میلرونان ، مقاله )

برنامه مهارت های زندگی یك مدل آموزشی است كه در كارها و فعالیت های گروهی سازمان یافته به منظور رشد مهارت های عملی كه برای زندگی روزمره ضروری هستند كاربرد دارد . به همین جهت شركت فعال اعضای گروه برای یادگیری مهارت زندگی امری ضروری هستند . ( ویكساچ ، مقاله )

پژوهش های متعدد نشان می دهد كه مهارت های زندگی در زمینه هایی مثل افزایش سلامت روانی و جسمانی و پیشگیری از مشكلات روانی ، رفتاری و اجتماعی تأثیر دارند .

مهارت های زندگی متعددند كه شامل مهارت های اجتماعی ، مهارت های مقابله كه خود شامل :

الف ـ مهارت مقابله مسئله دار

ب ـ مهارت مقابله هیجان مدار

ج ـ مهارت حل مسئله و غیر می شود .

در مورد برنامه ریزی برای آموزش این مهارتها باید به گونه ای براساس وضعیت جامعه تحلیل و انتخاب شود . ( ولی زاده ، 1381 )

در این تحقیق جامعه آماری ما شامل 2 دسته و زیر مجموعه افرادی كه آموزش دیده اند و آن هایی كه ندیده اند می شود و نمونه هم شامل 2 گروه كه گروه اول 70 نفر و گروه دوم 140 نفر بود . در ضمن چون از دانشجویان استفاده كردیم نمونه ما در دسترس بود . ابزار تحقیق پرسشنامه 90-Sclبود كه 90 سؤال داشت و 9 بعد كه متغیرهای مختلف را می سنجد روش تحقیق تجربی بود كه به صورت در گروه گواه و آزمایش بود كه تحت عنوان گروه هایی كه مهارت ندیده اند و دیده اند تقسیم بندی شده اند . روش آماری            آزمون t برای مقایسه گروه های مستقل است .

 

دانلود پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد ,

پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران

پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران در 126 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران

پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران
مقاله بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران
پروژه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126

چكیده تحقیق:

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك، الكتروتكنیك) با نیازهای بازار كار از نظر مدیران صنایع (مدیران ردة میانی شامل مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط، در مناطق 9 و 10 شهر تهران، عنوان پژوهش حاضر می باشد كه هدف اصلی آن تعیین میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) با دانش ها و مهارتهای مورد نیاز مدیران صنایع در بازار بوده است.

در این پژوهش از آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف استاندارد، و درصد و همچنین از آمار استنباطی همچون آزمون T تك نمونه ای، جهت پاسخگوئی به سؤالات تحقیق استفاده شده است. همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامة محقق ساخته صورت گرفته است.

به طور كلی، نتایج بدست آمده حاصل از این پژوهش به شرح زیر می باشد:

- دانش فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد.

-    مهارت فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد.

-    مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، نسبت به برنامه های آموزشی مراكز آموزش فنی و حرفه ای رسمی، شناخت كمی دارند.

-    مدیران صنایع، میزان قابلیت مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان مراكز فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) را با پیشرفتهای فناوری كم برآورد می كنند.

-    مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، مهارت داشتن فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) در فناوری اطلاعات و ازتباطات (ICT) را انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی آنها با نیازهای بازار كار را بیشتر از زیاد برآورد كرده اند.

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول: كلیات تحقیق

 

مقدمه

2

بیان مسئله

5

اهمیت و ضرورت پژوهش

6

اهداف تحقیق

7

سؤالات تحقیق

8

تعاریف عملیاتی واژه ها

11

فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق

 

مقدمه

13

مفهوم رشد و توسعة اقتصادی

14

عوامل توسعه اقتصادی

15

نقش منابع انسانی در توسعة اقتصادی

15

آموزش

18

تعریف آموزش و پرورش

20

مفهوم برنامه ریزی آموزشی

23

جایگاه نیازسنجی در برنامه ریزی آموزشی

24

نیازسنجی آموزشی

27

مفهوم نیاز

29

منابع نیازهای آموزشی

30

انواع نیازسنجی

32

كار

34

عرضة نیروی كار

37

بازار كار

38

نیاز بازار كار

39

مسایل موجود در ارتباط نظام آموزشی و بازار كار

44

ضرورت تحكیم پیوند نظام آموزشی و بازار كار

48

تعاریف آموزش فنی و حرفه ای

49

رویكردهای عمده در آموزش فنی و حرفه ای

51

نارسائی هاومسائل آموزش فنی وحرفه ای در ارتباط با بازار كار

57

آموزش فنی و حرفه ای در ایران

59

سیر تحول آموزش فنی و حرفه ای در ایران

 

59

 

تحولات گذشته تحلیل مشكلات و چشم انداز آینده آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه سوم توسعه…

مشكلات و تنگناها

نقاط ضعف مشكلات تنگناها

چالشهای آینده بخش فنی و حرفه‌ای‌

سیاست‌های استراتژیك بخش آموزش فنی و حرفه ای

سیاست های اجرای آموزش فنی و حرفه ای

راهكارهای اجرایی

 

63

64

65

68

69

70

72

تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات چیست؟

78

مشخصه های تكنولوژی ارتباطات

81

ویژگیهای تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

89

دلایل استفاده از تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

82

تكنولوژی اطلاعات وارتباطات چه تغییری درآموزش ایجادمی‌كند

82

روش های اجرایی برای بكارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات

چه تغییراتی برای به كارگیری تكنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهای آكادمیك لازم است

83

 

84

پیشینة پژوهش

85

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

 

مقدمه

93

جامعة آماری

94

نمونة آماری

95

روش تحقیق

96

ابزار جمع آوری اطلاعات

96

اعتبار و پایائی پرسشنامه

97

روش تجزیه و تحلیل داده ها

99

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده

101

آزمون مربوط به سؤال اول تحقیق

102

آزمون مربوط به سؤال دوم تحقیق

104

آزمون مربوط به سؤال سوم تحقیق

106

آزمون مربوط به سؤال چهارم تحقیق

108

آزمون مربوط به سؤال پنجم تحقیق

110

آزمون مربوط به سؤال ششم تحقیق

111

آزمون مربوط به سؤال هفتم تحقیق

112

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

115

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم تحقیق

116

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم تحقیق

120

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال پنجم تحقیق

122

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال ششم تحقیق

123

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال هفتم تحقیق

124

محدودیتها و تنگناهای پژوهش

126

پیشنهادات برای پژوهشهای آتی

127

منابع و مأخذ

128

- پیوستها

 

 

 

فهرست جداول

عنوان

صفحه

جدول 1-2: عملكرد آموزشهای كوتاه مدت فنی و حرفه ای 74-1367

63

جدول 4-1: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول

103

جدول 4-2: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول

103

جدول 4-3: مربوط به آزمون سؤال تحقیق اول

103

جدول 4-4: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم

105

جدول 4-5: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم

105

جدول 4-6: مربوط به آزمون سؤال تحقیق دوم

105

جدول 4-7: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم

107

جدول 4-8: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم

107

جدول 4-9: مربوط به آزمون سؤال تحقیق سوم

107

جدول 4-10: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم

109

جدول 4-11: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم

109

جدول 4-12: مربوط به آزمون سؤال تحقیق چهارم

109

جدول 4-13: مربوط به آزمون سؤال تحقیق پنجم

110

جدول 4-14: مربوط به آزمون سؤال تحقیق پنجم

111

جدول 4-15: مربوط به آزمون سؤال تحقیق ششم

112

جدول 4-16: مربوط به آزمون سؤال تحقیق ششم

112

جدول 4-17: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم

113

جدول 4-18: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم

114

جدول 4-19: مربوط به آزمون سؤال تحقیق هفتم

114

 

 

 

 

فصل اول

كلیات تحقیق

 

مقدمه

تاریخ رشد و توسعه اقتصادی، با هماهنگی و تركیب دانش فنی و به كارگیری منابع و نیز وابستگی روزافزون به كاربرد تكنولوژی همراه بوده است.

استفاده از تكنولوژی و دانش فنی در سازمانها، شركتها و جوامع همواره متفاوت بوده و تا حدود زیادی بستگی به جدیت و مهارتهای خلاق منابع انسانی و عوامل فرهنگی و اجتماعی داشته است. (سبحان الهی، مدیریت و توسعه)

عملكرد یك سازمان وقتی می تواند مطلوب و مناسب باشد كه نیروهایی ذیصلاح و با كیفیت در آن وجود داشته باشند و سازمان بتواند از آن در مناسب ترین شغل استفاده كند.

در واقع نیروی پیش برندة ماشین و تكنولوژی انسانها هستند. امروزه برای ادامة حیات در بازار رقابت فقط استفاده از تكنولوژی و دانش فنی كافی نیست، چرا كه سرعت رشد به اندازه ای است كه فرصت یادگیری را بسیار كوتاهتر و درنتیجه، استفادة به موقع و به روز از تكنولوژی را برای رقابت پیچیده تر كرده است. لذا تولید دانش فنی و تكنولوژی برای رقابت، از عوامل اساسی برای ادامة حیات هر سازمان، شركت و جامعه محسوب می شود.

این كار فقط با منابع انسانی مستعد و با كیفیت و در اختیار داشتن ابزار مناسب و لازم عملی است. لذا ثروت اساسی یك سازمان، نیروی انسانی با دانش و مهارت (یعنی سرمایه های فكری) آن سازمان است.

علی رغم نقش كلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور كه مورد اذعان و حتی تاكید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است. این آموزش های پرهزینه از لحاظ پاسخ گوئی به انتظارات جامعه و سؤال اصلی نظام آموزشی (= چه آموزشی با چه كیفیتی و به چه میزان؟?) در موقعیت قابل دفاع قرار ندارد. زیرا هرساله خسارت های بسیار زیادی از این بابت به كشور وارد می آید ولی این روند رو به رشد تداوم دارد، كه این وضعیت ریشه در نگرش نادرست به آموزش فنی و حرفه ای دارد. علت بروز معضل آموزش فنی و حرفه ای این است كه به هر صورت، تعاملی بودن این آموزش ها به دست فراموشی سپرده شده است. مجریان آموزش فنی و حرفه ای، آن را پدیده ای صرفاً آموزشی می بینند. تصمیمات آموزشی تنها توسط مقامات آموزشی و اغلب بدون اطلاع كافی از نیازهای شغلی و نظر طرف های ذینفع اتخاذ می شود. (ملكی، 1381، صفحة 186)

آموزش به حكم انجام تكلیف، عادت، امكانات موجود و یا روحیه توسعه طلبی تحقق می یابد و بر همین اساس نیز به سؤالات اصلی نظام آموزش فنی و حرفه ای پاسخ داده می شود. اما آموزش فنی و حرفه ای دارای دو وجه توأمان آموزشی و شغلی است كه میان آنها به صورت بالقوه تعامل برقرار است. لذا مزیت قابلیت استفاده از اطلاعات بازخوردی و مكانیسم خوداصلاحی می تواند در عمل وجود داشته باشد. در آموزش فنی و حرفه ای نظامند زمینه مشاركت در تصمیم گیری و انجام هزینه فراهم است.

رشته های آموزشی، مواد آموزشی، تعداد آموزش گیرنده، محل اشتغال و … از نتیجه تعامل و عوامل طرف های آموزشی (دستگاهای مجری آموزش) و طرف های شغلی (دستگاههای بهره بردار از محصول آموزش، كارآموزان، اولیا، كارفرمایان و …) تعیین می شود.

لذا نواقص و اشكالات آموزش به تدریج در طول زمان رفع می شود و ناهماهنگی دانش و توانمندیهای آموزش دیدگان فنی و حرفه ای از لحاظ كمی و كیفی و از نظر مكانی یا زمانی با خواسته متقاضیان كم تر رخ خواهد داد. به این دلایل تعاملی دیدن آموزش فنی و حرفه ای و فراهم كردن امكان تحقق هرچه بیشتر آن، اساسی ترین قدم برای اصلاح این آموزش ها خواهد بود.

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات منبعث از تحقیق:

سؤال اول و دوم تحقیق، از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش)، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای رسمی رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك، تا چه اندازه از دانش كافی جهت اشتغال در مراكز صنعتی مرتبط برخوردار هستند؟

-    دانش  فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الكترونیك و الكتروتكنیك) از نظر مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) كارخانه ها و مؤسسات تولیدی مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد.

با توجه به اینكه آموزش كارورزان هنرستانهای فنی و حرفه ای، به طور كلی در دو قسمت آموزش های نظری و آموزش های مهارتی صورت می گیرد، بنابراین طبق تحقیقی كه صورت گرفته است، دانش فارغ التحصیلان كه بیشتر مربوط به امور تئوریك این رشته است، در حد متوسط می باشد.

نتایج تحقیقاتی كه نتیجة مورد بحث را مورد تأئید قرار می دهند شامل:

1-    خانم نازنین ملاح (81-1380) در تحقیق خود نشان می دهد كه:

-    آموزشهای هنرستانهای حرفه ای دولتی دخترانه استان گلستان از نظر میزان هماهنگی آموزشهای هنرستانی با نیازها و شرایط واقعی محیط كار در وضعیت متوسط تا نسبتاً خوب قرار دارند.

-    آموزشها از نظر تأثیر در جذب بازار كار شدن فارغ التحصیلان و هماهنگی رشتة تحصیلی با شغل فارغ التحصیلان دارای شرایط خوبی می باشند.

-         فارغ التحصیلان در انجام وظایف شغلی در بدو شروع به كار دارای توانائی نسبتاً خوب یا متوسطی می باشند.

-    رحیمیان (1375) در مطالعه ای پیرامون موانع جذب فارغ التحصیلان آموزشهای فنی و حرفه ای دیپلم و بالاتر گزارش می كند كه فقدان زمینه‌های كافی برای اشتغال فارغ التحصیلان و ضعف بازار كار در جذب آنان به دلیل تراكم نیروی انسانی در بازرار كار و عدم ایجاد فرصتهای شغلی جدید كه هم مسأله متناسب با میزان فارغ التحصیلان فنی باید اضافه شود، یكی از موانع اساسی جذب فارغ التحصیلان می باشد كه غالباً به اشتباه، این معضل را به ناكارآمدی دروس و آموزشهای فنی آنها تبیین می نمایند. آنچه كه قابل تأمل است این است كه، اگرچه سطح دانش فارغ التحصیلان در حد متوسطی می باشد، اما شایان ذكر است كه حد متوسط با ایده آلها و آنچه كه لازمة توسعه صنعتی مورد نظر سیاستگذاران می باشد، نیست. پس با توجه به این امر، ضرورت اصلاح و بازنگری برنامة درسی مدارس فنی و حرفه ای مطرح می گردد. كه به عنوان عاملی پراهمیت در بهبود اهداف، ساختار وروشهای برنامه ریزی درسی، مد نظر قرار می گیرد. در زیر به ارائه تحقیقات و پیشنهاداتی كه در این مورد در كشورهای دیگر صورت گرفته است می پردازیم، و سپس پیشنهاداتی را جهت اصلاح برنامة درسی ارائه می نمائیم.

دانلود پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار كار از دیدگاه مدیران,

<-BloTitle->
<-BloText->