خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
facefile.ir
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دانلود پاورپوینت تخصصی تغذیه ورزشی

عوامل اصلی در رژیم غذایی ورزشکار ، کربوهیدراتها و متابولیسم ورزش

دانلود دانلود پاورپوینت تخصصی تغذیه ورزشی

تغذیه ورزشی
پاورپوینت تغذیه ورزشی
مقاله تغذیه ورزشی
تغذیه ورزشکاران
دسته بندی علم تمرین و تغذیه
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7243 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

محتوای فایل تغذیه ورزشی:

عوامل اصلی در رژیم غذایی ورزشکار ، کربوهیدراتها و متابولیسم ورزش

بارگیری گلیکوژن (Glycogen Loading)

ضرورت جایگزینی سریع گلیکوژن عضلات و کبد

تحریک انسولین با هدف جایگزینی سریعتر گلیکوژن عضله

نقش کربوهیدرات ها در تقویت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران

مقایسه رژیم غذایی آمریکایی ها با هدفهای تغذیه ای ایالات متحده

مهمترین عوارض ناشی از تجمع چربی ها در بدن

نسبت نیاز روزانه بدن به چربی دریافتی 

 

دانلود دانلود پاورپوینت تخصصی تغذیه ورزشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت تخصصی تغذیه ورزشی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی

دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی قابل استفاده در مقطع ارشد

دانلود دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی

آسیب شناسی ورزشی
دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی
جزوه آسیب شناسی ورزشی
آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی
دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی
دسته بندی آسیب ورزشی و حرکات اصلاحی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1336 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 181

جلسه اول : تعربف آسیب و انواع آن

جلسه دوم :  عوامل خطر ساز آسیب (مرتبط با ورزشکار)

جلسه سوم : عوامل خطر ساز آسیب (مرتبط با محیط)

جلسه چهارم : عوامل خطر ساز آسیب (مرتبط با ورزش)

جلسه پنجم :  مدیریت آسیب

جلسه ششم : امتحان میان ترم (4 نمره)

جلسه هفتم : گرفتگی عضلانی

جلسه هشتم : تاول

جلسه نهم : کشیدگی عضلانی (استرین)

جلسه دهم : درد پهلو

جلسه یازدهم : اسپرین و عوارض آن

جلسه دوازدهم :  شین اسپلینت

جلسه سیزدهم :  اپی کندیلیز

جلسه چهاردهم :  شایع ترین آسیب مچ پا ، مکانیسم و توانبخشی آن

جلسه پانزدهم :  شایع ترین آسیب زانو، مکانیسم و توانبخشی آن

جلسه شانزدهم : شایع ترین آسیب شانه، مکانیسم و توانبخشی آن

دانلود دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود کاملترین جزوه آسیب شناسی ورزشی مقطع کارشناسی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دانلود پاورپوینت فناوری در ورزش بهمراه فیلم علمی

امروزه فناوری های نوین نقش بسزایی در مسابقات ورزشی دارند؛به طوری که کوچک ترین تغییر در وسایل ورزشکاران می تواند نتایج یک مسابقه را به کلّی تغییر دهد

دانلود دانلود پاورپوینت فناوری در ورزش بهمراه فیلم علمی

فناوری در ورزش
پاورپوینت فناوری در ورزش
فناوری نانو تکنولوژی در ورزش
فناوری نانو تکنولوژی ورزش
نانو تکنولوژی در ورزش
دانلود پاورپوینت فناوری در ورزش
دسته بندی علم تمرین و تغذیه
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9613 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

یکی از فناوری های نوین،فناوری نانو است که می تواند با تولید مواد دلخواه کمک شایان توجهی به ورزشکاران نماید.حال نقش فناوری نانو را در ورزش های مختلف بررسی می کنیم.

فهرست:

تحلیل دوربین های جام جهانی فوتبال

بررسی قوی ترین دوربین های علمی ورزش دنیا

نانو تکنولوژی در والیبال،فوتبال،دوچرخه سواری،تنیس،شنا

نرم افزار های ورزشی بصورت کوتاه

 

دانلود دانلود پاورپوینت فناوری در ورزش بهمراه فیلم علمی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت فناوری در ورزش بهمراه فیلم علمی ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007)

دانلود پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007)

پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی
پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی چیوا و همكاران 
پرسشنامه یادگیری سازمانی چیوا و همكاران 
پرسشنامه یادگیری سازمانی
یادگیری سازمانی
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

دانلود پرسشنامه استاندارد  یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

پرسشنامه یادگیری سازمانی توسط چیوا و همكاران در سال 2007 ساخته شده است. این مقیاس از نوع لیكرتی و دارای 14 گویه می‌باشد. كه پاسخ‌ها بر روی یك طیف پنج گزینه‌ای از خیلی كم (1) تا خیلی زیاد (5) نشان داده شده است. نحوه نمره ‌گذاری مقیاس با توجه به مثبت و منفی بودن گویه‌ها به صورت متفاوت می‌باشد.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                        14

تعداد مولفه :                           5 مولفه (تجربه‌اندوزی، ریسك پذیری، تعامل با محیط خارجی، گفت و گو، تصمیم گیری مشاركتی)

روایی و پایایی :                      دارد

نحوه نمره گذاری :                  دارد

منبع :                                    دارد

نوع فایل :                              word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                       3

دانلود پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی (چیوا و همكاران ، 2007) ,

پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010)

دانلود پرسشنامه استاندارد قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010)، در قالب word و در 8 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010)

پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی
پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری 
پرسشنامه یوزلرن
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

دانلود پرسشنامه استاندارد قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010)، در قالب word  و در 8 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری، معروف به یوزلرن در سال 2010 توسط اوزتکین و همکاران طراحی شده است. این پرسشنامه دارای 36 سؤال است که 12 بعد مختلف قابلیت استفاده را در یک سیستم آموزش الکترونیکی می ­سنجد.

در پژوهش کامکار و همکاران (1392) که هنجاریابی پرسشنامه یوزلرن را انجام داده­ اند. مولفه «تمامیت داشتن» که شامل سوالات (29، 30 و 31) است دارای بار عاملی منفی و پایایی پایین بوده از مجموعه سوالات حذف گردیده و در نهایت این پرسشنامه به 33 گویه و 11 مولفه کاهش یافته است.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                        33

تعداد مولفه :                          11 مولفه (جلوگیری از خطا، قابلیت مشاهده، انعطاف پذیری، مدیریت دوره، تعامل، بازخورد و کمک، دسترس پذیری، ثبات و کارکردی بودن، راهبردهای سنجش، قابلیت های حافظه ای، زیبایی ظاهری، کاهش دوباره کاری)

روایی و پایایی :                      دارد

نحوه نمره گذاری :                   دارد

منبع :                                     دارد

نوع فایل :                                word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                         8

دانلود پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه قابلیت استفاده در یادگیری آموزش الکترونیکی (اوزتکین و همکاران، 2010) ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)

دانلود پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو
پرسشنامه مشکلات یادگیری 
 مشکلات یادگیری کلورادو
پرسشنامه مشکلات یادگیری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

دانلود پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو توسط ویلکات و همکاران (2011) تهیه شده و مشکلات یادگیری را متشکل از پنج عامل اساسی خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی می ­داند که موجب مشکلات یادگیری می­ شوند. این پرسشنامه که از 20 آیتم تشکیل شده است، توسط والدین دانش­ آموزان تکمیل می­ شود.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            20

تعداد مولفه :                               5 مولفه (خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی)

روایی و پایایی :                            دارد

نحوه نمره گذاری :                         دارد

منبع :                                           دارد

نوع فایل :                                     word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                              4

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، 2011) ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)

دانلود پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

دانلود پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)

پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی
پرسشنامه اثربخشی یادگیری 
پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی
پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری
اثربخشی یادگیری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

دانلود پرسشنامه استاندارد اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


این پرسشنامه توسط کیم در سال 2008 ساخته شد که دارای 50 گویه 6 مولفه می ­باشد که گویه ­ها در طیف پنج گانه از (اصلاً در مورد من صدق نمی­ کند= 1 تا کاملاً صدق می­ کند= 5) پاسخ­دهی می­ شوند. در پژوهش مشتاقی (1392) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام داده ­اند تعداد گویه ­ها از 50 گویه با حذف 7 گویه به 43 گویه کاهش یافته است.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            43

تعداد مولفه :                           6 مولفه (خودکارآمدی تحصیلی، سازماندهی و توجه در مطالعه، استرس و فشار زمانی، مشغولیت در فعالیت­های دانشگاهی، رضایتمندی احساسی و ارتباطات کلاسی)

روایی و پایایی :                         دارد

نحوه نمره گذاری :                     دارد

منبع :                                      دارد

نوع فایل :                                word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                         3

دانلود پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI) (کیم، 2008) ,

پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

در دنیای پیچیده ، هیچكس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است لحظاتی را به خاطر می آوریم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صدای یكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین

دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان

پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
پایان نامه بررسی روشهای  تدریس
پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید
بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان
دانلود پایان نامه
روشهای تدریس سنتی
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 138

مقدمه :

در دنیای پیچیده ، هیچكس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صدای یكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از كلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند كند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌كردند؟ مقصر اصلی جه كسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امكانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شكوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم كنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است كه می‌تواند اورا در كار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص كند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟

فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌.

اهداف :

- معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش .

- نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان.

- بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس.

جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند .

تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد .

تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است.

نمونه گیری: تعداد كل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 كلاس وجود دارد .

تعداد دانش آموزان هركلاس تقریبأ 33 نفراست .


 «فهرست»

فصل اول :
موضوع ..................... 1
مقدمه ............. 1
بیان مسئله ................... 2
فرضیه .......................... 2
اهداف ..................... 2
جامعه آماری ................. 2
نمونه گیری....................... 2
تعاریف واصطلاحات................... 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه...................... 4
معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5
روش حفظ وتكرار............. 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتكرار........ 6
روش سخنرانی........... 7
مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26
نتیجه............. 31
روش پرسش وپاسخ................... 32
هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34
روش نمایش (نمایش علمی )......... 35
مراحل اجرای روش نمایش............. 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37
روش ایفای نقش .............. 38
فنون كلی اجرای نمایش ............ 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39
روش گردش علمی ............ 41
روش بحث گروهی............. 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس كرد؟. 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده كرد؟... 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65
خلاصه .................. 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70 
روشهای آموزش انفرادی................ 71
هدفهای آموزش انفرادی............ 72
طرح كلر وسطوح مختلف آن.............. 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88
خلاصه........ 95
روش مسأله ای............... 96
شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99
روش واحدها............................. 100
ویژگی روش واحدها....................... 101
مراحل اجرای روش واحدها..................... 102
روش واحد موضوع........................... 104
ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105
روش واحد تجربی ................ 106
ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106
نمونه ای از یك واحد تجربی ....... 107
روش واحد طرح...................... 109
ویژگی های روش واحد طرح ............ 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111
خلاصه ................ 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها....... 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120
جدول........... 123
نمودار ............. 123
آمار توصیفی........... 124
شاخص مركزی........... 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری............. 126
پیشنهادات............. 127
رد یا قبول فرضیه................... 127
فرم خام......... 128
منابع مأخذ............. 129
واژه نامه ........................... 131

دانلود پایان نامه بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری  دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال

امروزه شاهد اجرای ماهرانه و خارق العاده ورزشكاران برجسته در صحنه‌های ورزشی هستیم، نمایشی از قدرت، خلاقیت و هنر كه بی‌شك سوالات زیادی را در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌كند

دانلود تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال

تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود پایان نامه
پایان نامه تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد
یادگیری مهارت
سرویس سادة
والیبال
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 132 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 170

تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال


مقدمه
امروزه شاهد اجرای ماهرانه و خارق العاده ورزشكاران برجسته در صحنه‌های ورزشی هستیم، نمایشی از قدرت، خلاقیت و هنر كه بی‌شك سوالات زیادی را در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌كند. چگونه می‌توان یك مهارت جدید را آموخت؟ چگونه این مهارت‌ها پیشرفت می‌كنند؟ و چگونه می‌توان تا این حد در اجرای مهارت‌ها پیشرفت كرد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند بسیاری از نكات مبهم را روشن نماید.
یكی از اهداف اصلی تربیت بدنی، تسهیل فراگیری مهارت از طریق آموزش مناسب است. پژوهشگران علم تربیت بدنی همواره در تلاشند تا با معرفی روشهای علمی جدید، توانائی معلمان و مربیان را در آموزش افزایش دهند. بدن منظور دانشمندان رفتار حركتی طی سالها تحقیق و مطالعه سعی كرده‌اند تا عوامل اثرگذار بر اجرا و یادگیری مهارت‌ها را شناسائی كنند.
بدون شك یكی از مهمترین عوامل مؤثر در فرایند یادگیری، نمایش مهارت است. نمایش  مهارت یكی از قدرتمندترین ابزارهایی است كه مربیان تربیت بدنی از آن به منظور انتقال اطلاعات مربوط به مهارت به فراگیر در یك زمان كوتاه استفاده می‌كنند. معلم یا مربی تربیت بدنی به این دلیل مهارت را نمایش می‌دهد كه باور دارد فراگیران نسبت به توصیف كلامی از این طریق، اطلاعات بیشتری را در زمان كوتاهی دریافت می‌كنند. معمولاً یك الگوی ماهر به منظور آموزش مهارت حركتی جدید به فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در سالهای اخیر، نظریه پردازان یادگیری حركتی این سوال را مطرح كرده‌اند كه آیا برای یادگیری مشاهده‌ای یك مهارت حركتی، الگوی ماهر تنها نوع سودمند الگوست؟ (لی و وایت ، 1990؛ پالاك و لی 1992). در این ارتباط تحقیقات زیادی نیز انجام گرفته است.
براساس نتایج این تحقیقات، درگیر شدن مشاهده‌گر در فعالیت های شناختی الگوی در حال یادگیری ، یادگیری مهارت را تسهیل می‌كند. طرفداران الگوی درحال یادگیری معتقدند كه الگوی ماهر به جای توسعة چگونگی درك و شناخت از اجرای مهارت، تقلید از جرای مهارت را اجرا توسعه می‌دهد. به این دلیل كه الگوی ماهر، اطلاعات بدون اشتباهی را به مشاهده‌گر ارائه می‌كند، در حالیكه الگوی در حال یادگیری مشاهده‌گر را درگیر فرایندهای حل مسأله می‌كند (8).
اخیراً، این رویكرد آموزشی سوالاتی را در مورد استفاده ترجیحی از مدل ماهر در یادگیری مشاهده‌ای مطرح كرده است. لیكن یافته‌های تحقیقی در این زمینه به نتایج قطعی و مسلمی دست نیافته است. بنابراین در این تحقیق، سعی شده است كه تأثیر سطح مهارت الگو را بر یادگیری یك مهارت حركتی مورد بررسی قرار دهد.

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه و بیان مسأله..
مقدمه...
بیان مسأله......
ضرورت و اهمیت تحقیق...
اهداف تحقیق.....
فرضیه‌های تحقیق..
پیش فرضهای تحقیق...
محدودیت‌های تحقیق...
تعریف عملیاتی متغیرها....
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق...
مقدمه......................
زمینة نظری موضوع تحقیق.....
اثر بخشی یادگیری مشاهده‌ای از دیدگاه دو نظریه یادگیری حركتی........
تبیینهای اولیه اولیه از یادگیری مشاهده‌ای.............
تبیین میلر و دلار......
توجیه بندورا از یادگیری مشاهده‌ای.....
تحلیل اسكینر از یادگیری مشاهده‌ای...
مشاهدة نمایش چگونه بر یادگیری اثر می‌گذارد؟..
عوامل مؤثر بر یادگیری مشاهده‌ای....
ویژگی‌های الگو..
ویژگی‌های نمایش......
ویژگی‌های مشاهده‌گر
توجیهات رشدی در الگودهی
پیشینه تحقیق...............
نتیجه‌گیری......................
فصل سوم: روش تحقیق..
روش تحقیق......................
جامعه تحقیق و آزمودنیها....
متغیرهای تحقیق.................
ابزار اندازه‌گیری.....
روش جمع‌آوری اطلاعات..
نحوة اجرای آزمون ...
مراحل آزمون...
روشهای آماری....................
فصل چهارم: یافته‌های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها.......
تجزیه و تحلیل توصیفی یافته‌ها........
تجزیه و تحلیل استنباطی یافته‌ها..............
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری.......
خلاصه تحقیق.........
بحث و تفسیر یافته‌ها .......
پیشنهادهای پژوهشی......
فهرست منابع...

دانلود تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تأثیر سطح مهارت الگو بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس سادة والیبال ,

تاريخ : 20 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری

امروزه برای شفاف كردن امر آموزش، متنوع کردن وسایل فرآیند تدریس و روشن كردن مطالب درسی، استفاده از وسایل كمك‌آموزشی توسط معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است

دانلود نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری

تکنولوژی 
رسانه
فناوری 
وسایل معیاری 
تسهیل کننده 
سیستم 
وسایل آموزشی 
تکنولوژی آموزشی 
تجارب عینی و دست اول
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری
دانلود مقاله
دانلود پروژه
دانلود تحقیق
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری


چکیده:
امروزه برای شفاف كردن امر آموزش، متنوع کردن وسایل فرآیند تدریس و روشن كردن مطالب درسی، استفاده از وسایل كمك‌آموزشی توسط معلمان امری اجتناب‌ناپذیر است. دانش‌آموزان با استفاده از وسایل كمك‌آموزشی به فرآیند یادگیری و تدریس عینیت می‌بخشند و به آسانی به در جریان تدریس به فراگیری آموخته‌های جدید می‌پردازند. وسایل كمك‌آموزشی زمینه لازم را برای یادگیری در دانش‌آموزان به طور گسترده می‌آورند و دانش‌آموزان خود را در فرآیند تدریس و یاددهی به حساب می‌آورند 
وسایل كمك‌آموزشی، اعم از ساده و پیچیده، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشی به كار می‌روند. این وسایل از حیث اینكه تئوری و عمل را با هم تركیب كرده، باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در كلاس درس می‌شوند حائز اهمیت‌اند. باتوجه به پیشرفتهای علمی و تكنولوژیكی در عصر حاضر، وسایل كمك‌آموزشی به عنوان یك رابط توانسته‌اند نقش خود را به خوبی ایفا كنند. بدیهی است اگر معلمان مهارتهای لازم را برای كاربرد این وسایل داشته باشند، اثربخشی آنها بیشتر خواهد بود. 
یادگیری امری بسیار پیچیده و مستلزم دخالت عوامل متعدد است و زمانی اتفاق می‌افتد كه این عوامل در كنار هم باشند. امر یادگیری در محیط كلاس، به طور اخص، دارای اهمیت و حساسیت بیشتری است. 
محیط كلاس به سبب تفاوت اساسی با محیط بیرونی نیازمند دقت و توجه فراوانتر است. در كلاس درس عوامل اساسی دخیل در امر یادگیری عبارتند از: وضع جسمی، روحی، علمی و شخصیتی معلم، محتوای منابع آموزشی، قوانین و مقررات آموزشی، فضای آموزشی و وسایل كمك‌آموزشی. 
در بین این عوامل، وسایل كمك‌آموزشی از حیث اینكه تئوری و عمل را توأم و هماهنگ می‌سازد، جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از وسایل كمك‌آموزشی از طرف معلم در جریان تدریس باعث می‌شود كه مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش‌آموزان جا بگیرد و دانش‌آموز به یادگیری معنی‌دار نائل شود. متأسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل كمك‌آموزشی، تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می‌شود و اغلب عدم استفاده از وسایل كمك‌آموزشی را از طریق كمبود وقت و نبود وسایل توجیه می‌كنند. امید است روزی برسد كه استفاده از وسایل كمك‌آموزشی نهادینه گردد تا باعث تحرك و پویایی در نظام آموزشی كشورمان بشود.
 

مقدمه :
امروزه وسایل كمك آموزشی ، اعم از ساده یا پیچیده ، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشی به كار می روند . این وسایل از حیث اینكه تئوری و عمل را با هم تركیب كرده ،باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در كلاس درس شوند ، دارای اهمیت هستند . با توجه به پیشرفت های علمی و تكنولوژیكی در عصر حاضر ، وسایل كمك آموزشی به عنوان یك رابطه توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا كنند . این امر زمانی تحقق می یابد كه معلمان مهارتهای لازم را برای كاربرد این وسایل داشته باشند . سرچشمه تمام تحولات و نوآوری های آموزشی در جامعه ، تجارب و نتایج تحقیقات علمی و عملی دانشمندان و صاحبنظران علوم اجتماعی و علوم تربیتی است . در نگرش جدید آموزشی ، مدرسه برای شاگرد است ، نه شاگرد برای مدرسه . بنابراین توجه به رغبت و پرورش عواطف و استعدادهای كودك بسیار مهم تر از دانشی است كه كودك باید یاد بگیرد . در این بین مدرسه مهم ترین مكان و شایسته ترین جایی است كه نتیجه تجارب و یافته های دانشمندان مورد ارزیابی قرار می گیرد . در تمام نظام آموزشی ، معلم نقش كلیدی دارد . انتظار جامعه از مدرسه و معلم این است كه نوجوانان را برای زندگی واقعی در جامعه فردا تربیت كند . امروزه نگرش اندیشمندا ن نسبت به اهداف ، فلسفه و مقاصد تربیتی به كلی دگرگون گردیده است . این تحولات و تفاوت اندیشه ها به سبب نتایج حاصل از كاربرد روشهای تعلیم و تربیت در گذشته ، نیازهای جامعه امروز و پیش بینی نیازهای جامعه فردا بوجود آمده است . یادگیری زمانی اتفاق می افتد كه عوامل چیزی در كنار هم قرار گیرند از قبیل : فضای آموزشی ، محتوای آموزشی ، قوانین و مقررات ، وضع جسمی و روحی معلم و سایل كمك آموزشی . استفاده از وسایل كمك آموزشی در جریان تدریس باعث می شود كه مطالب مطرح شده در ساخت شناختی شاگرد جا بگیرد و دانش آموزبه یادگیری معنی دار نائل شود .

دانلود نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری ,

<-BloTitle->
<-BloText->