خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
زیرمانیتوری مدیریتی
رزرو آنلاين هتل خارجي
ثبت شرکت لهستان
فلنج
facefile.ir
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 27 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه

دانلود سمینار رشته حقوق جزا و جرم شناسی اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه

اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپوینت
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود
دسته بندی سمینار حقوق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه

دانلود سمینار رشته حقوق جزا و جرم شناسی اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه 

در 98 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

بیان مساله            1

ضرورت و اهمیت تحقیق      3

فرضیه های تحقیق 5

سوالات تحقیق       6

روش تحقیق          6

جرم       7

تعریف لغوی جرم   7

تعریف اصطلاحی جرم        8

تعریف جرم از دیدگاه های مختلف       8

تعریف جرم از نظر فقها       8

تعریف جرم از دیدگاه حقوق دانان        9

تعریف مجازات در حقوق اسلام          10

تعریف مجازات در حقوق عُرفی          12

مبانی مجازت ها    14

مبانی نظریه بازدارندگی مجازات ها     15

نظریه مکافات عمل یا اثر وضعی جرم  16

نظریه اصلاحی و دفاعی مجازات        16

اصول حاکم بر مجازات ها    17

اصل قانونی بودن مجازات ها 17

تساوی مجازات ها  18

اصل شخصی بودن مجازات ها           19

انواع مجازات ها    20

طبقه بندی مجازات ها بر اساس درجه آنها          20

مجازات اصلی       21

مجازات تبعی        21

مجازات تکمیلی     21

تعریف فردی کردن مجازات ها و مفاهیم مرتبط با آن         21

یک-فردی کردن مجازات ها  22

دو- بزهکار یا مجرم            22

سه- تعلیق مجازات 23

چهار-کیفر زدایی    23

پنج- پرونده شخصیت          24

شش- جرم زدایی    24

بخش دوم: بررسی تاریخی فردی کردن مجازات ها            25

گفتار اول - زمینه های پیدایش مفهوم فردی کردن مجازات ها در تاریخ عمومی جهان       25

یک- دوره انتقام خصوصی    25

دو- دوره دادگستری خصوصی           27

تعریف و شناخت اصل فردی کردن مجازات ها    28

گفتار دوم:جایگاه اصل فردی کردن مجازات ها د رمیان اصول حاکم بر مجازات ها          32

یک- با توجه به اصل قانونی بودن مجازات ها     32

دو- با توجه به اصل تساوی مجازات ها 33

سه- با توجه به اصل شخصی بودن مجازات ها    34

گفتار سوم: اهداف اصل فردی کردن مجازات‌ها    35

یک- اهداف شخصی           35

دو- اهداف اجتماعی 39

شیوه‌های فردی کردن مجازات‌ها          42

گفتار اول: فردی کردن تقنینی مجازات‌ها            42

یک -موجبات فردی کردن تقنینی مجازات‌ها        42

الف ـ به اعتبار خصوصیات فردی مجرم یا زیان دیده از جرم           42

گفتار دوم- شیوه های فردی کردن تقنینی مجازات ها          43

گفتار دوم : فردی کردن قضایی مجازات ها         46

یک- انگیزه های فردی کردن قضایی مجازات ها  47

دو- روش های فردی کردن مجازات ها  51

گفتار سوم: فردی کردن  اجرایی و نیکمه اجرایی  مجازات  61

1- عفو   61

2- آزادی مشروط   62

گفتار چهارم:بررسی شیوه های مدرن اجرای مجازات ها با رویکرد فردی کردن مجازات ها           64

یک- زندان و جایگزین های آن در عصر جدید    65

دو- جایگزین های مجازات زندان        66

فهرست و منابع و مآخذ         87

 

 

 

بیان مساله

جامعه شناسی   که از لفظ  سوشیستی به معنای اجتماع مشتق شده است، از علوم و رشته های قدیمی در بین انسانها است که البته تا زمانی که بعداً گفته خواهد شد، به این عنوان وجود نداشته است؛ اما مفاهیم، نگرش ها و روش های آن در لابلای اندیشه های پیشینیان به خوبی نمود یافته است. پیامبران و نوابغ به عنوان افراد برجسته ی تاریخ بشر، مفاهیم مهمی از نظرات جامعه شناسانه را در عبارات خود بیان می کردند. در این میان بحث جامعه شناسی از منظر کیفری مطرح است. جامعه‌شناسی کیفری شاخه ای از جامعه شناسی حقوق بوده و به مطالعه فرآیند قانونگذاری، چگونگی انعکاس مجازات در جامعه، میزان کارآیی مجازات، میزان بازدارندگی مجازات (مانند اعدام) و بالاخره فرآیند دادرسی کیفری می پردازد. اینها موضوعات مورد بررسی جامعه شناسی کیفری هستند یعنی از لحظه کشف جرم تا لحظه اجرای مجازات. جامعه شناسی کیفری به دنبال علت شناسی جرم نیست. به دنبال چگونگی تولد، تحول، رشد و افول نهادهای حقوق کیفری است. رویکرد جامعه شناسی کیفری یک رویکرد علت شناسی نیست بلکه نهاد شناسی است. مثلاً می گوید چرا در کشور ما تعلیق یا آزادی مشروط عملاً جا نیفتاده است. یا مثلاً در کشور ما علیرغم جرم انگاری ربا از سال 1375، مواردتعقیب این جرم و محکومیت به آن طبق مطالعات انجام شده، بسیار اندك بوده است . یکی از مسائلی که در جامعه شناسی کیفری مطرح است اجرای علنی مجازات و آسیب شناسی این مسئله است. علنی بودن مجازات به مفهوم منتشر کردن و آشکار نمودن آن است و آشکار نمودن مجازات، دو معنا دارد: یکی این که فقط خبر آن در بین مردم منتشر گردد و دوم این که علاوه بر اطلاع مردم، حضور آنان نیز در زمان اجرای حکم لازم است. پس اعلان مجازات از نظر لغت در دو مصداق: «اطلاع مردم» و «حضور مردم» عینیت پیدا می کند، ولی سخن ما این است که اعلان مجازات در اصطلاح فقها صرفا با حضور مردم، عینیت پیدا می کند; زیرا شواهد محکم و متقنی وجود دارد که نشان می دهد اعلان مجازات تنها با حضور مردم محقق می شود و صرف اطلاع، کافی نیست. برخی از نویسندگان بین اجرای علنی حدود و اجرای حد در ملا عام تفکیک قائل شده و می گویند: اجرای مجازات در ملا عام فاقد هر گونه مستند شرعی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که باید مجازات در ملا عام اجرا گردد. بین علنی بودن مجازات و اجرای مجازات در ملا عام تفاوت اساسی وجود دارد. اجرای علنی به این معنا است که مجازات در مکانی اجرا شود که اگر کسانی مایل به حضور در آن مکان باشند، بتوانند حضور یابند و کسی مانع حضور آنها نشود، ولی مجازات در ملا عام به این معنی است که در محل تجمع مردم و رفت و آمد آنان مثلا در میادین پرجمعیت اجرا شود ؛ اما با رجوع به سیره پیامبر صلی الله علیه و آله، ائمه معصومین علیهم السلام، متون روایات و کتب متداول فقهی واقعا چنین تفکیکی بین اجرای علنی حدود و اجرای حدود در ملا عام مشاهده نمی شود و در کلام مذکور نیز هیچ دلیل و مستندی برای این تفکیک اقامه نگردیده است. در متون روایات نه واژه «اجرای علنی» آمده و نه واژه «ملا عام». از این رو نمی توان با تفسیر و تحلیل این واژه ها حکم شرعی استنباط کرد. آنچه در سیره معصومین قطعی است این است که حدود در حضور مردم اقامه می شد و مردم برای اجرای حدود اجتماع می کردند. این که ما ادعا کنیم اجرای حدود در حضور مردم، اجرای علنی حدود بوده نه ملا عام به دلیلی نیاز دارد که اثبات کند هیچ یک از حدود در اماکن عمومی اجرا نمی شده و تمامی حدود، با حضور مردم در اماکن خاص اجرا می گردید و الا اثبات آن مشکل است. از این رو این تفکیک مبنای فقهی ندارد . برخی نیز بر این عقیده است که اجرای علنی حدود بر خلاف اصل شخصی بودن مجازات است و آثار و تبعات اجرای علنی مجازات بر خانواده و بستگان محکوم نیز اعمال می گردد  این سخن، ناصواب است؛ چون منظور از شخصی بودن مجازات و آیه شریفه «و لا تزر وازرة وزر اخری» این است که هر کس مسؤول عمل خویش است و به دلیل اعمال دیگران مجازات نمی گردد و به هیچ وجه به این معنا نیست که مجازات باید به نحوی باشد که هیچ کس غیر از مجرم حتی به صورت غیر مستقیم آزرده نگردد و یا آسیب نبیند; چون در این صورت تقریبا هیچ مجازاتی قابلیت اجرا پیدا نمی کند. در تمام مجازاتها چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است بستگان و خانواده مجرم و حتی اجتماع زیان ببینند، ولی در علم حقوق این گونه آثار غیرمستقیم را با اصل شخصی بودن مجازاتها منافی نمی دانند. آیا در زندان فقط مجرم مجازات می گردد و خانواده از نظر مالی، حیثیتی و روحی آسیب نمی بیند؟ و در جریمه نقدی، آیا فقط مجرم مجازات می شود یا خانواده او نیز دچار مشکل می شود؟ اگر چه حکومت اسلامی موظف است در جهت کاهش آثار و عواقب غیرمستقیم مجازات مجرم، تلاش نماید .بنابراین محقق در پی بررسی این مسئله است که آیا اجرای علنی مجازات می تواند آسیب های اجتماعی ،روحی و معنوی داشته باشد؟

ضرورت و اهمیت تحقیق

بر مبنای قول معروف "حیاة العلم بالنقد وَال رَد" ضروری است كه در راستای مصالح اسلام و جامعه اسلامی به تحلیل جایگاه فقهی و قانون ی اجرای مجازات ها در ملاء عام بپردازیم و آنرا مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

ما با رجوع به منابع معتبر فقهی و سنت به این نتیجه دست می یابیم كه اصولاً در اسلام اجرای مجازات ها برای اصلاح مجرمان است و هدف ایجاد رعب و وحشت در جامعه نمی باشد. لذا وقتی به سیری پیامبر و امیرالمؤمنین رجوع می كنیم، می بینیم كه ایشان از افرادی كه می خواستند حدود الهی درباری آنها اجرا شود می خواستند كه طوری اقرار نمایند كه مجبور نشوند كه حد را در جامعه اجرا كنند. هنگامیكه اقرار می كردند، از آنها می خواستند كه توبه كنند. به طور مثال زنی خدمت امیرالمؤمنین می آید و تقاضا می كند كه حد رجم را در مورد او اجراء كند. حضرت می فرمایند: من خدا نیستم كه تو را پاك كنم؛ تو اگر توبه كنی خدا تو را پاك خواهد كرد، و این‌گونه بهتر است تا این‌كه بخواهی آبرو و حیثیتت از بین برود.

پس باید گفت كه در اسلام هدف اصلی از اجرای مجازات ها اصلاح مجرم است. و توبه نیز كه از ویژگیهای مسایل جزایی اسلام است، همان اصلاح مجرم می باشد. و اگر فردی با رعایت شرایط خاص توبه كند دیگر مسأله مجازات برای او مطرح نمی شود.

اما باید توجه داشت كه توبه معنای خاصی در اسلام دارد و آن اینكه انسان با توبه باید رابطی خودش را با خدا اصلاح كند. در قرآن كریم آمده است كه :"الذین تابوا و اصلحوا" یعنی شخص باید هم توبه كند و هم عملاً خود را اصلاح كند.

 

دانلود اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه ,

ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی: بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار

ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار

دانلود ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی: بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار

ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 1061 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی: بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار

( + به همراه متن اصلی انگلیسی مقاله )


 

a b s t r a c t

a b s t r a c tAlthough the constituents of information systems (IS) success and their relationships havebeen well documented in the business value of information technology (IT) and strategic ISliterature, our understanding of how information-sharing values affect the relationshipsamong IS success dimensions is limited. In response, we conduct a quantitative study of146 medium and large firms that have implemented a business intelligence system in theiroperations. Our results highlight that in the business intelligence systems context information-sharing values are not directly linked to IT-enabled information use, yet they act assignificant moderators of information systems success dimensions relationships.Crown Copyright  2014 Published by Elsevier B.V. All rights reserved.Introduction

چکیده

اگرچه موفقیت اجزای سیستم­های اطلاعاتی (IS ) و روابط آن­ها در منابع ارزش کسب و کار فن­آوری اطلاعات (IT) و IS راهبردی  بخوبی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، درک ما از چگونگی تاثیر گذاری ارزش­های اشتراک­گذاری اطلاعات بر روابط میان ابعاد موفقیت IS محدود است. در پاسخ، تحقیق کمیتی از 146 شرکت متوسط و بزرگ انجام می­دهیم که یک سیستم هوش کسب و کار را در عملیات­شان پیاده­سازی می­کنند. نتایج ما بیان می­کند که در زمینه­ی سیستم­های هوش کسب و کار، ارزش­های اشتراک­گذاری اطلاعات بصورت مستقیم به استفاده­ی اطلاعات فعال شده با IT مرتبط نشده­اند و همچنین به عنوان واسط­های بسیار مهم موفقیت سیستم­های اطلاعاتی عمل می­کنند.  

 

کلمات کلیدی

ارزش کسب و کار IT، مدیریت IS راهبردی، سیستم­های هوش کسب و کار، مصرف اطلاعات، مقادیر اشتراک­گذاری اطلاعات، مدل­سازی معادله­ی ساختاری

 

Although the constituents of information systems (IS) success and their relationships have
been well documented in the business value of information technology (IT) and strategic IS
literature, our understanding of how information-sharing values affect the relationships
among IS success dimensions is limited. In response, we conduct a quantitative study of
146 medium and large firms that have implemented a business intelligence system in their
operations. Our results highlight that in the business intelligence systems context information-
sharing values are not directly linked to IT-enabled information use, yet they act as
significant moderators of information systems success dimensions relationships.
Crown Copyright  2014 Published by Elsevier B.V. All rights reserved.
Introduction

دانلود ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی: بررسی در زمینه ی سیستم های هوش کسب و کار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله نحوه ی تاثیرگذاری اشتراک گذاری ارزش ها بر سیستم های اطلاعاتی: بررسی در زمینه ی سیستم های,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
آموزش چارچوب طبقه بندی فرایند

26 صفحه فارسی 23 صفحه انگلیسی ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ترجمه

دانلود آموزش چارچوب طبقه بندی  فرایند

آموزش چارچوب طبقه بندی  فرایند
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

نمای کلی آموزش PCF

بر اساس چارچوب طبقه­بندی  فرایند (PCF)، آموزش PCF® برای تعریف فرآیندهای مورد استفاده در سازمانها در سراسر جهان سفارشی شده است. نسخه 7.0.5 از آموزش PCF® شامل تغییرات برای تازه­ترین اطلاعات در صنایع تلاقی، v7.0.3 است. این نسخه PCF در رابطه با APQC توسعه داده شد و شامل بازخورد از تعدادی از افراد در صنعت است. APQC ارائه­دهنده بسیاری از تخصص موضوع برای ایجاد چارچوب طبقه­بندی پروسه صنعت خاص است.

Based on the renowned Process Classification Framework® (PCF), The Education PCF® is customized to define processes used within organizations around the world. Version 7.0.5 of the The Education PCF® includes changes to make it compliant with the most recent information in Cross Industry PCF® v7.0.3. This version of the PCF was developed in conjunction with APQC and contains feedback from a variety of individuals within the industry. APQC provided much of the subject matter expertise to create this industry specific process classification framework.

دانلود آموزش چارچوب طبقه بندی  فرایند






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش چارچوب طبقه بندی فرایند ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی

پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی

دانلود پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی

پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1070 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی

دانلود پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی

این پاورپوینت در 12 اسلاید می باشد .


فهرست مطالب اسلایدها :

تخته های سیمانی با

روکش های چوبی

درس مصالح ساختمانی

مقدمه 

مهمترین ویژگی های این محصول 

الزامات تخته های سیمانی با تراشه های چوب

صفحات سیمانی با تراشه های چوب

(Cement Bonded Particle Board) 

جدول مشخصات فیزیکی و مکانیکی صفحات سیمانی 


دانلود پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت تخته های سیمانی با روکش های چوبی ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری چارچوب نظریدر حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری رشته حسابداری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانلود دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دانلود پاورپوینت ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری
دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری چارچوب نظری
تئوری حسابداری
تعریف چارچوب نظری از نظر FASB
مفهوم تئوری هنجاری
ارکان تشکیل دهنده چارچوب نظری بر اساس چارچوب هیئت استانداردهای بین المللی
تاریخچه پیدایش چارچوب نظری
تئوری هنجاری
تئوری توصیفی
نقاط قوت فرآیند تدوین چارچوب های نظری
نق
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 591 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

عنوان: دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

این فایل در زمینه "تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری"می باشد که در حجم 21 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

تعریف تئوری

تئوری حسابداری

تعریف چارچوب نظری از نظر FASB

مفهوم تئوری هنجاری

ارکان تشکیل دهنده چارچوب نظری بر اساس چارچوب هیئت استانداردهای بین المللی

تاریخچه پیدایش چارچوب نظری

تئوری هنجاری

تئوری توصیفی

ارائه چارچوب نظری در ایالات متحده

ارائه چارچوب نظری در بریتانیا

واحد تجاری انتشار دهنده صورت های مالی

استفاده کنندگان از گزارش مالی

هدفهای صورتهای مالی

ویژگی های کیفی گزارشهای مالی

ارکان اصلی تشکیل دهنده صورت های مالی

روش های محاسبه سود

روش مبتنی بر دارایی ها- بدهی ها

روش مبتنی بر درآمدها – هزینه ها

تعریف ارکان اصلی تشکیل دهنده صورت های مالی از نظر هیئت استانداردهای  بین المللی حسابداریIASB)   )

شاخص های مربوط به شناسایی رویدادهای مالی

مبانی و روش های تعیین ارزش اقلام تشکیل دهنده صورت های مالی

نقاط قوت فرآیند تدوین چارچوب های نظری

نقاط ضعف فرآیند تدوین چارچوب های نظری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی  اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب

نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب
نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش رسته شغلی IT اینترنت
نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش رسته شغلی  IT شبکه
نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش رسته شغلی  کامپیوتر رایانه
نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی با پاسخ
نمونه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی
دسته بندی آزمون استخدامی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب

این مجموعه و پکیج شامل مهم ترین پر کاربردترین و پرتکرارترین نمونه سوالات آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش مربوط به این رسته شغلی میباشند و نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی دارند لذا مستقیما و اکیدا پیشنهاد تهیه و مطالعه این پکیج را به شما داوطلبان عزیز که حتما قصد قبولی آزمون را دارید می نمایم و اکیدا تاکید دارم که این مجموعه فوق العاده شگفت انگیز را از کف ندهید همین حالا اقدام نمایید آره الان لحظه بعدی باورکن که از رقیبت کلی عقب افتادی...

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی  اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
مقاله آوند چوبی

مقاله آوند چوبی

دانلود مقاله آوند چوبی

مقاله آوند چوبی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مقاله آوند چوبی

بخشهایی از متن:

بافت آوند چوبی

بافت آوند چوبی از پروکامبیوم بوجود می‌آید و پروکامبیوم از مریستم انتهایی منشا می‌گیرد. بافت چوبی واجد دیواره نخستین را که از پروکامبیوم گیاه ایجاد می‌شود، بافت چوبی نخستین می‌نامند. در بسیاری از گیاهان پس از تکمیل دیواره نخستین ، بافتهای پسین تشکیل می‌شوند. بافت چوبی حاصل از کامبیوم آوندی را بافت چوبی پسین می‌نامند.
بافت چوبی از 4 نوع یاخته: تراکئید ، وسل ، فیبر و پارانشیم چوبی تشکیل شده است و مهمترین آنها یعنی تراکئیدها و وسلها به عناصر تراکئیدی موسوم‌اند که عناصری بی‌جانند. نقش اصلی این یاخته‌ها انتقال شیره خام و تا حدی نیز حفاظت گیاه است. یاخته‌های فیبری در بافت چوبی موجب استحکام گیاه می‌شود. یاخته‌های پارانشیمی که نقش ذخیره‌ای و یا فعالیتهای دیگری دارند، نیز در این بافت یافت می‌شوند

 

اجزای بافت چوبی

عناصر تراکئیدی

دو نوع اصلی از عناصر چوبی به نامهای تراکئید و وسل در گیاهان وجود دارند. تفاوت اصلی دو نوع آوند چوبی مذکور در این است تراکئیدها منفذ ندارند، در حالی که دیواره‌های انتهایی وسلها دارای منفذ هستند. بنابراین در تراکئیدها عبور آب از یاخته‌ای به یاخته دیگر به صورت نفوذ از دیواه سه لایه‌ای متشکل از دیواره‌های نخستین دو یاخته مجاور و تیغه میانی آنها انجام می‌گیرد. در حالی که در وسلها آب از منافذ آزاد بین یاخته‌ها عبور می‌کند. ...

...

انواع تغییرات دیواره سلولهای پارانشیمی

سمتی از سلولهای پارانشیمی که به طرف گزیلم قرار دارد در محل دیواره‌های سلولزی خود ، تغییرات قابل توجهی را نشان می‌‌دهد این سلولها به طرف داخل سلول برجستگیهایی را ایجاد می‌کنند که به شدت توسعه می‌یابد و نتیجه آن افزایش سطح غشاست. این غشا نقش مهمی می‌توانند در انتقال مواد داشته باشند. و آنها را Transfer cellsیا یاخته‌های ناقل می‌نامند. این نوع گیاهان را بطور خاص در گیاهان علفی در محل گره‌ها و برگها و در برخی از ساختارهای ترشحی مشاهده می کنیم.

زمانی که سلولهای هدایت کننده بافت گزیلم به خاطر افزایش سن گیاه غیر فعال شود یا اینکه غیر فعال شدن آوندها به دنبال ایجاد جراحت یا وارد آمدن هر نوع آسیب به بافت اتفاق افتد، ملاحظه می‌شود که سلولهای پارانشیمی مجاور زوائد پروتوپلاسمی متعدد ایجاد می‌کنند که از طریق پونکتاسیونهای موجود میان یاخته پارانشیمی و وسلها به داخل آنها نفوذ می‌کند. تعداد این زوائد می‌تواند زیاد باشد ضمنا این زوائد داخل آوند بزرگ و بزرگتر می‌شود و نهایتا آوند را مسدود می‌کند . این زوائد سیتوپلاسمی تیلوز خوانده می‌شود. با بسته شدن آوند ، پاتوژنها و انگلها نمی‌توانند به درون آوند نفوذ کنند. ...

...

دانلود مقاله آوند چوبی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله آوند چوبی ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
مقاله آوند چوبی

مقاله آوند چوبی

دانلود مقاله آوند چوبی

مقاله آوند چوبی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مقاله آوند چوبی

بخشهایی از متن:

بافت آوند چوبی

بافت آوند چوبی از پروکامبیوم بوجود می‌آید و پروکامبیوم از مریستم انتهایی منشا می‌گیرد. بافت چوبی واجد دیواره نخستین را که از پروکامبیوم گیاه ایجاد می‌شود، بافت چوبی نخستین می‌نامند. در بسیاری از گیاهان پس از تکمیل دیواره نخستین ، بافتهای پسین تشکیل می‌شوند. بافت چوبی حاصل از کامبیوم آوندی را بافت چوبی پسین می‌نامند.
بافت چوبی از 4 نوع یاخته: تراکئید ، وسل ، فیبر و پارانشیم چوبی تشکیل شده است و مهمترین آنها یعنی تراکئیدها و وسلها به عناصر تراکئیدی موسوم‌اند که عناصری بی‌جانند. نقش اصلی این یاخته‌ها انتقال شیره خام و تا حدی نیز حفاظت گیاه است. یاخته‌های فیبری در بافت چوبی موجب استحکام گیاه می‌شود. یاخته‌های پارانشیمی که نقش ذخیره‌ای و یا فعالیتهای دیگری دارند، نیز در این بافت یافت می‌شوند

 

اجزای بافت چوبی

عناصر تراکئیدی

دو نوع اصلی از عناصر چوبی به نامهای تراکئید و وسل در گیاهان وجود دارند. تفاوت اصلی دو نوع آوند چوبی مذکور در این است تراکئیدها منفذ ندارند، در حالی که دیواره‌های انتهایی وسلها دارای منفذ هستند. بنابراین در تراکئیدها عبور آب از یاخته‌ای به یاخته دیگر به صورت نفوذ از دیواه سه لایه‌ای متشکل از دیواره‌های نخستین دو یاخته مجاور و تیغه میانی آنها انجام می‌گیرد. در حالی که در وسلها آب از منافذ آزاد بین یاخته‌ها عبور می‌کند. ...

...

انواع تغییرات دیواره سلولهای پارانشیمی

سمتی از سلولهای پارانشیمی که به طرف گزیلم قرار دارد در محل دیواره‌های سلولزی خود ، تغییرات قابل توجهی را نشان می‌‌دهد این سلولها به طرف داخل سلول برجستگیهایی را ایجاد می‌کنند که به شدت توسعه می‌یابد و نتیجه آن افزایش سطح غشاست. این غشا نقش مهمی می‌توانند در انتقال مواد داشته باشند. و آنها را Transfer cellsیا یاخته‌های ناقل می‌نامند. این نوع گیاهان را بطور خاص در گیاهان علفی در محل گره‌ها و برگها و در برخی از ساختارهای ترشحی مشاهده می کنیم.

زمانی که سلولهای هدایت کننده بافت گزیلم به خاطر افزایش سن گیاه غیر فعال شود یا اینکه غیر فعال شدن آوندها به دنبال ایجاد جراحت یا وارد آمدن هر نوع آسیب به بافت اتفاق افتد، ملاحظه می‌شود که سلولهای پارانشیمی مجاور زوائد پروتوپلاسمی متعدد ایجاد می‌کنند که از طریق پونکتاسیونهای موجود میان یاخته پارانشیمی و وسلها به داخل آنها نفوذ می‌کند. تعداد این زوائد می‌تواند زیاد باشد ضمنا این زوائد داخل آوند بزرگ و بزرگتر می‌شود و نهایتا آوند را مسدود می‌کند . این زوائد سیتوپلاسمی تیلوز خوانده می‌شود. با بسته شدن آوند ، پاتوژنها و انگلها نمی‌توانند به درون آوند نفوذ کنند. ...

...

دانلود مقاله آوند چوبی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله آوند چوبی ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد
دسته بندی plan پلان
فرمت فایل doc
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد

در 50صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اعتیاد

اعتیاد کلمه ای است عربی از ریشه عاد و به معنای چیزی را به عادت پذیرفتن و به چیزی و خوگرفتن (باوی، 1388). در چند دهه اول قرن بیستم، واژه اعتیاد به مواد شیمیایی به حالتی خاص اطلاق می شد که در اثر مصرف مواد به وجود می آمد. در سال 1931 میلادی واژه های عادت دارویی و اعتیاد دارویی به وسیله تاتوم و سیورز به عنوان واژه های جایگزین برای اعتیاد مطرح شد(گلپرور و همکاران، 1382).

تعریفی که تاتوم و سیورز از فرد معتاد و اعتیاد دارویی نمودند، عبارتند بود از:«معتاد فردی است که ماده شیمیایی خاصی را مصرف نموه و بدان وابستگی بدنی یا جسمی پیدا کند»

در سال 1964 میلادی، سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که اصطلاح اعتیاد، دیگر جنبه علمی ندارد و وابستگی دارویی را به جای آن توصیه نمود(، گلپرور و همکاران، 1382؛ باوی، 1388).

از نظر سازمان بهداشت جهانی وابستگی به مواد  نشانگانی است که با یک الگوی رفتاری خاص آشکار می شود. با مصرف برخی ا داروها مانند، داروهای روان گردان، الگویی از رفتارهای ویژه بر رفتارهایی که قبلا ارزش بیشتری داشته اند، ارجحیت می یابند. نشانگان مورد نظر به معنی وابستگی مطلق نیست. بلکه پدیده کیفی است که به درجات مختلف، متجلی می شود(باوی، 1388).

2-1-1               انواع وابستگی به مواد:

وابستگی به مواد به دو صورت، وابستگی جسمی و وابستگی روانی می باشد:

وابستگی جسمی: به دو شکل صورت می پذیرد:

الف) تحمل: عبارت است از نیاز به مقادیر فزاینده ای از مواد، برای رسیدن به حالت مسمومیت (یا آثار مطلوب) و یا کاهش بارز اثر مواد، با مصرف مداوم مقدار ثابتی از آن.

ب) علایم ترک: تغییر رفتاری ناسازگارانه، توام با علائم فیزیولوژیکی و شناختی است که بر اثر کاهش ماده مورد نظر در خون یا بافت های کسی که قبلا مقدار زیادی از آن را برای مدت طولانی مصرف کرده است، دیده می شود. پس از بروز نشانه های ناخوشایند ترک مصرف، شخص ممکن است برای اجتناب یا رهایی از نشانه ها دوباره   به مصرف دارو روی می آورد(باوی، 1388).

وابستگی روانی: بعضی از افراد همراه با وابستگی جسمانی، الگویی از مصرف اجباری را نشان می دهند و برخی دیگر، بدون علائم وابستگی جسمانی، علائم وابستگی روانی (اشتیاق و ولع مصرف) را نشان می دهند. که در این صورت احتمال دارد که شخص:

الف) برای قطع ماده یا کنترل آن به طور مداوم تمایل نشان دهند.

ب)شخص ممکن است برای تهیه ماده مورد نظر، مصرف آن یا رهایی از عوارض آن، وقت زیادی را صرف می کند.

ج) در برخی از موارد وابستگی به مواد، همه فعالیت های روزمره شخص بر ماده مورد نظر متمرکز شده و احتمال دارد، فعالیت های مهم اجتماعی، شغلی و تفریحی وی به دلیل مصرف مواد به شدت مختل شده یا کاهش یابد(باوی، 1388).

2-1-2   اختلالات مرتبط با مواد بر طبق DSM-5

اختلالات مرتبط با مواد 10 طبقه مجزای داروها را در بر می گیرند: الکل؛ کافئین؛حشیش؛ مواد توهم زا؛ مواد استنشاقی؛ مواد شبه افیونی؛ داورهای آرامبخش، خواب آور، و ضد اضطراب؛ مواد محرک؛ توتون؛ و مواد دیگر(یا نامشخص). این طبقه کاملا مجزا هستند. تمام داروهایی که بیش از حد مصرف شوند از نظر فعال سازی مستقیم سیستم پاداش مغز مشترک هستند، که در تقویت رفتارها و تولید خاطرات مشارکت دارند. آنها به قدری سیستم پاداش را فعال می کنند که از فعالیت های عادی غفلت می شود. داروهایی که سوئ مصرف می شوند به جای اینکه از طریق رفتارهای انطباقی به فعال سازی سیستم پاداش دست یابند، مستقیما گذرگاه های پاداش را فعال می کنند. مکانیزم های دارویی که هر طبقه از داروها به وسیله آنها پاداش را تولید می کنند متفاوت هستند، اما داروهایی که معمولا این سیستم را فعال کرده و احساسات لذت ایجاد می کنند، اغلب نشه آور نامیده می شوند. به علاوه، افرادی که خویشتن داری کمی دارند برای مبتلا شدن به اختلالات مصرف مواد خیلی مستعد باشند، بدین معنی که منشا اختلالات مصرف مواد در برخی افراد را مدت ها قبل از شروع عملی مصرف مواد، می توان در رفتارها پیدا کرد(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).

اختلالات مرتبط با مواد به دو گروه تقسیم شده اند: اختلالات مصرف مواد و اختلالات ناشی از مواد. اختلالات زیر را می توان با عنوان ناشی از مواد طبقه بندی کرد: مسمومیت، ترک، و اختلالات روانی دیگر ناشی از مواد / دارو (اختلالات روان پریشی، دوقطبی و اختلال مربوط، اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری-عملی و اختلال مربوط، اختلال خواب، کژکاری جنسی، دلیریوم، و اختلالات عصبی-شناختی) (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).

2-1-3اختلالات مصرف مواد بر طبق DSM-V

ویژگی اصلی اختلال مصرف مواد مجموعه ای از نشانه های شناختی، رفتاری، و فیزیولوژیکی است که نشان می دهد فرد با وجود مشکلات قابل ملاحظه مرتبط با مواد، مصرف مواد را ادامه می دهد.

ویژگی مهم اختلالات مصرف مواد تغییر اساسی در مدارهای مغزی است که امکان دارد بعد از مسمومیت زایی ادامه یابد، مخصوصا در افرادی که به اختلالات شدید مبتلا هستند. تاثیرات رفتاری این تغییرات مغزی ممکن است در برگشت های مکرر و اشتیاق شدید به دارو در مواقعی که افراد با محرکهای مرتبط با دارو مواجه می شوند، آشکار شوند. این تاثیرات مداوم دارو ممکن است در اثر روش های درمانی بلندمدت بهبود یابند(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).

در مجموع، تشخیص اختلال مصرف مواد بر الگوی بیمارگون رفتارهای مرتبط با مصرف مواد استوار است. برای کمک به سازمان دهی، معیارملاک های A را می توان متناسب با دسته بندی کلی کنترل معیوب، اختلال اجتماعی، مصرف مخاطره آمیز، و ملاک های دارویی در نظر گرفت. کنترل معیوب در مورد مصرف مواد، اولین دسته بندی ملاک هاست. امکان دارد فرد ماده ای را با مقادیر بیشتر، طی مدت طولانی تر از آنچه در آغاز در نطر داشته است مصرف کند. امکان دارد فرد تمایل مداومی را به کاهش دادن یا تنظیم کردن مصرف مواد ابراز کند و بگوید تلاش های ناموفق متعددی را برای کاهش دادن یا تنظیم کردن مصرف مواد ابراز کند و بگوید تلاش های ناموفق متعددی را برای کاهش دادن یا قطع مصرف به خرج داده است. ممکن است فرد وقت زیادی را صرف بدست آوردن مواد، یا بهبود یافتن از تاثیرات آن کند. در برخی از موارد اختلالات مصرف مواد شدیدتر، تقریبا تمام فعالیت های روزانه فرد بر محور مواد می چرخد. اشتیاق با میل شدید به دارو آشکار می شود که ممکن است در هر زمانی روی دهد، اما زمانی احتمال آن بیشتر است که فرد در محیط طبیعی باشد که قبلا دارو را بدست می آورده یا مصرف می کرده است. همچنین معلوم شده است که اشتیاق شرطی شدن کلاسیک را شامل می شود و با فعال سازی ساختارهای پاداش خاص در مغز ارتباط دارد(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393)...

...

منابع فارسی:

 احمدی ابهری، سید علی. (1375). هیپنوتیزم درمانی اختلالات نوروتیک. تازه های روان درمانی، شماره 5: 17-7.

انجمن روانپزشکی آمریکا . (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM-5). ترجمه یحیی سید محمدی (1393). تهران: نشر روان.

اوتمر، اکهارت و اوتمر، زیگلینده. (1933). اصول مصاحبه بالینی بر مبنای DSM.IV. IR. ترجمه مهدی نصر اصفهانی (1393). تهران: نشر فردا.

آبکوتی، رضا. (1388). اسرار خواب و هیپنوتیزم. چاپ اول، مشهد: آوای رعنا.

باوی، ساسان. (1388). اعتیاد (انواع مواد، سبب شناسی، پیشگیری، درمان).جلد اول، چاپ اول،اهواز: دانشگاه آزاد اسلامی.

پارسا نیا، زینب؛ فیروزه، مهری؛ تک فلاح، لیلا؛ محمدی سمنانی، سعید؛ جهان، الهه؛ و امامی، عاطفه. (1391). بررسی اختلالات شخصیت در افراد دارای اختلال سوء مصرف مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دوره 22، شماره 2: 156-152.

تاد، جودیت و بوهارت، ارتور سی. (بی تا). اصول روان شناسی بالینی و مشاوره. ترجمه مهرداد فیروز بخت (1392).چاپ پنجم. تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.

ترقی جاه، صدیقه و نجفی، محمود. (1387). بررسی رابطه آسیب پذیری در برابر مصرف مواد و در معرض خطر خود کشی بودن با سلامت روانی و میزان بهره گیری از اعتقادات مذهبی. چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه شیراز.

تکتم، کاظمینی؛ قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی؛ مدرس غروی، مرتضی و اسماعیلی زاده، مسعود. (1390). اثر بخشی گروه درمانی شناختی رفتاری در کاهش خشم و پرخاشگری رانندگی. مجله روان شناسی بالینی، سال سوم، شماره 2 (پیاپی 10):11-1.

جابر قادری، نسرین؛ علیلیی زند، شهین و دولت آبادی، شیوا. (1380). مقایسه دو روش درمانی حساسیت زدایی از طریق حرکت چشم و بازپروری (EMDR) و آموزش ایمن سازی در برابر استرس(SIT) در بهبود علائم آسیب دیدگی روانی کودکان آزاردیده جنسی. تازه های علوم شناختی، سال 3، شماره4: 26-16...

...

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتیاد ,

تاريخ : 22 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : موسوي | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی
مبانی نظری
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سلامت عمومی

توصیف وتعریف سلامت عمومی

انسان موجودی متفکر است که نه بدلیل حوادثی که برایش اتفاق می افتد،بلکه بدلیل نحوه ونوع نگرش نسبت به قضایا،مسائل،مشکلات وحوادثی که با آن روبرو می شودسلامت جسمانی وروانی خود را تحت تاثیر قرار می دهد(آقایی وهمکاران،1386).سلامتی موضوعی مشترک دربسیاری از فرهنگ هاست.درواقع هر جامعه ای به عنوان بخشی از فرهنگ خود،مفهوم خاصی از سلامتی دارد.وجود محیط سالم خانوادگی،ضروری ترین عامل درسلامت روانی است.این محیط را می توان آن طوری تنظیم کردکه دربهبود وضع افراد،اگرموثرنباشد حداقل موجب تخریب آن نگردد(موروکوف وگیلی لاند[1]،1993).آسیب پذیری افراد خانواده دربرابر فشارها ومسائل مختلف زندگی،پژوهشگران ودرمانگران را در سال های اخیر به بررسی سلامت روانی وعوامل وابسته به آن سوق داده است.موضوع بهداشت وسلامت روانی از زمانی که بشر وجود داشته وخصوصا از زمانی که او زندگی اجتماعی را شروع کرده،مطرح بوده است زیرا انسان همواره سلامتی خود را دوست داشته وتمهیدات فراوانی را درپیشگیری ازابتلاء به انواع بیماری ها وگرفتاری های روانی که آرامش او را برهم می زند،فراهم می ساخته وجهت مقابله با فشارهای روانی هم بسیار تلاش می کرده است(فقیهی،1384،ص35).ولی بعضی ازمسائل مشکلات خاصی را برای اعضای خانواده رقم می زند وباعث استرس دراعضای خانواده به ویژه والدین می گردد(هدا[2]وهمکاران،2010،سلدا[3]وهمکاران،2009)وکیفیت زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می

دهد(اسچیپو[4]وهمکاران،2007).بدون سلامت روان سلامتی معنا ندارد.سلامت روان بطور نزدیکی بادیگرشرایط سلامتی همبسته است.

کسانی که دارای مشکلات سلامت روان هستند،احتمال خطردرسلامت جسمانی آنها هم وجود دارد وافراد دارای اختلالات جسمانی به احتمال زیاد دارای مشکلات سلامت روان هستند(ایتون وپاتل[5]،2009).به طورکلی روان شناسان معتقدند سلامت روانی هنگامی وجود دارد که انسان رفتاری صحیح ومناسبی با جامعه خود داشته باشد.این رفتار برخاسته ازاندیشه واقع گرا ،درک وعکس العمل مناسب است:از این رو فرد سالم با جامعه رابطه سالمی برقرار می کند.بنابراین می توان گفت :سلامت وبهداشت به این معنا است که شخص،علاوه بر دور بودن از مشکلات وبیماریهای روانی ،باشرایط خود به خوبی سازش داشته ودر تعامل با اطرافیان وافراد جامعه موفق ودر نتیجه ،دارای رغبت وشوق زندگی باشد(موسوی،1388).


3-Morokoff & Gilliland

4-Hedda

5-Selda

1-Schieve

2-Eaton & Patel

...

 

2-16-3 مکتب زیست گرایی

مکتب زیست گرایی در مطالعه رفتار انسان،بیشترین اهمیت را به بافت ها واعضای بدن قائل می شود.این مکتب ،که پایه اصلی روانپزشکی را تشکیل می دهد،بیشتربه بیماری روانی توجه دارد نه بهداشت روانی،زیرا بیماری روانی را جزءسایر بیماریها به حساب می آورد.اما روانپزشکی در اواخر قرن هیجده،شاخه ای از پزشکی شناخته می شودوبه درمان بیماری روانی می پردازد.دیدگاه روانپزشکی،برای تبیین بیماری روانی،به پدیده ها واختلال های فیزیولوژیک اهمیت می دهد.این دیدگاه از علم پزشکی الهام می گیرد؛زیرا علم پژشکی معتقد است که بیماری جسمی در اثر بی نظمی در عملکرد یا در خود دستگاه به وجود می آید.اگر رفتارشخص از هنجار منحرف شده،به این دلیل خواهد بود که دستگاه روانی او اختلال پیدا کرده است.بنابراین فرض بر این است که در آینده نوعی نقص در دستگاه عصبی کشف خواهد شد وهمه اختلال های فکری ورفتاری براساس آن قابل تبیین خواهد بود.طبق این دیدگاه اختلال های روانی بر اثر نیازهای شخصی ،عقاید،آرزوهای اجتماعی وارزش هایی که با مخالفت روبرو می شوند،بروز نمی

های پژشکی کشف خواهد شد(گنجی،1388).

2-16-4 مکتب روان تحلیل گری

دیدگاه آلفرد آدلر

ازنظر آدلر زندگی «بودن»نیست ،بلکه شدن است.آدلربه هنگام مسئولیت ومعناداری مفاهیم درشیوه زندگی[1] اعتقاد داردوشیوه زندگی افراد رامتفاوت می داند.به نظراو محرک اصلی رفتار بشر هدف ها وانتظار او از آینده بود.


1-Lif-Style

...

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی ,

<-BloTitle->
<-BloText->